رسانه عمومی

راه حل جدید نتفلیکس برای عبور از بحران

نتفلیکس که برای دومین بار طی دو ماه اخیر بسیاری از کارکنان خود را به دلیل رکود و سود کم اخراج کرده است، راهکارهایی برای عبور از این بحران اندیشیده است.

به گزارش سلام دکتر، به نقل از الجزیره، به نظر می رسد سال 2022 سال خوبی برای نتفلیکس، غول تولید و توزیع فیلم و سریال در مقیاس جهانی نخواهد بود.

نتفلیکس دو ماه پیش برای دومین بار اعلام کرد که کارکنان خود را تغییر ساختار داده و اکثر آنها را به خانه فرستاده است. این شبکه بزرگ عذرخواهی کرده و بیش از 300 کارمند خود را در سراسر جهان ایجاد کرده است.

216 نفر از این کارگران در ایالات متحده، 30 نفر در آسیا و اقیانوسیه، 53 نفر در اروپا، خاورمیانه و آفریقا و 17 نفر در آمریکای لاتین کار می کنند.

نتفلیکس در بیانیه ای اعلام کرد: می دانیم که دو فصل رکود و سکوت باعث نگرانی و اضطراب شده است، اما قصد داریم در آینده به کارهای جدی تری بازگردیم و پول کلانی را برای تولید محتوا سرمایه گذاری کنیم. در 18 ماه آینده، هدف ما این است که 1500 کارمند به نتفلیکس اضافه کنیم و تعداد آنها را به بیش از 11000 افزایش دهیم. ”

سخنگوی نتفلیکس همچنین گفت که این سکوت به دلیل افزایش هزینه های پخش در برابر رشد آهسته درآمد است.

در ماه می، نتفلیکس 150 کارمند خود را به دلیل اجرای آهسته اخراج کرد و در نتیجه 450 کارمند نتفلیکس در عرض دو ماه شغل خود را از دست دادند.

در همین حال، این شبکه پخش جهانی اکنون به یک نقطه رقابت اصلی با رقبای سرسختی مانند Amazon Prime، Apple TV، Disney Plus و HBO تبدیل شده است.

نتفلیکس اعلام کرد که 200 هزار مشترک را در سه ماهه اول سال جاری از دست داده است. این در حالی است که امیدوارید تعداد مشترکین خود را افزایش دهید.

از 3 ژانویه 2022، سهام نتفلیکس حدود 70 درصد کاهش یافته است و در چند روز گذشته از 597.37 دلار به 177.39 دلار رسیده است.

راه حل نتفلیکس برای غلبه بر بحران چیست؟

نتفلیکس با اشاره به اینکه 100 میلیون خانواده این سرویس را به اشتراک می گذارند، اعلام کرده است که به دنبال راه هایی برای جلوگیری از اشتراک گذاری رمز عبور کاربران است.

راه حل جدید نتفلیکس برای غلبه بر بحران

یکی از ویژگی های شبکه های پخش که هزینه اشتراک دریافت می کنند این است که مشترکین آنها مجبور به تماشای تبلیغات نیستند، اما نتفلیکس قصد دارد این ویژگی را به میزان محدودی دور بزند و تبلیغات را روی دستگاه پخش کند. همچنین قصد دارد هزینه های اشتراک را کاهش دهد.

تد ساراندوس، مدیر عامل نتفلیکس، گفت: “دلمان برای بسیاری از مشترکینی که می گویند نتفلیکس برای آنها خیلی گران است، وقتی که به تبلیغات اهمیتی نمی دهند، تنگ شده است.” وی افزود: ما تبلیغات را وارد تنفیکس نمی کنیم، اما گروهی از تبلیغات را برای کسانی که می گویند قیمت پایین می خواهیم و مشکلی برای مشاهده آگهی نداریم، در نظر می گیریم.

به جز بحران نتفلیکس، به نظر می رسد به طور کلی، رسانه های آمریکا و سایر بخش های اقتصاد این کشور تحت تاثیر ترس از رکود هستند که بازارها را به پایین می کشد.

انتهای پیام