دو نرخی شدن تاکسی‌ها براساس مصوبه شورای چهارم انجام شد/ دولت از محل اعتبارات کرونا کمک کند

دو نرخی شدن تاکسی‌ها براساس مصوبه شورای چهارم انجام شد/ دولت از محل اعتبارات کرونا کمک کند

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه حمل و نقل عمومی و رانندگان در این بخش جزء مظلومترین بخش ها هستند افزود: این کار در شورای چهارم شهر انجام شد.

محمد علیخانی در مصاحبه با سلام دکتر ، وی با تشریح قیمت گذاری مضاعف تاکسی ها به دلیل در نظر گرفتن مسافت اجتماعی و تقسیم کرایه مسافر چهارم در بین سه مسافر دیگر ، گفت: اگر خلاف قانون باشد ، به هر کسی که اعتراض و شکایت کند محاکمه می شود.

وی افزود: در دوره چهارم شورای شهر تهران تصمیمی گرفته شد كه مسافت زنان در پشت تاكسها را در نظر بگیرد تا آنها به صورت فشرده در پشت تاكسها ننشینند. تصمیم هیئت مدیره به عنوان خدمات بیشتر و راحت تری ارائه می شد ، بنابراین در شرایط فعلی شیوع کرونا ویروس ، ما از همان تصمیم برای مسافت اجتماعی در تاکسی ها استفاده کردیم و تصمیم جدیدی نگرفتیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا هنوز تصمیمی برای زنان در تاکسی ها اجرا نشده است ، اضافه کرد: “تصمیمات زیادی داریم که اجرا نمی شود. بسیاری از تصمیمات ما در حال حاضر اجرا نمی شود و یادآوری های ما به شهرداری یکسان است.” ما تصمیم در مورد فاصله اجتماعی در تاکسی ها را پس از وقوع هاله و لزوم گرفتن سه مسافر به تاکسی ها بررسی کرده ایم و در شورای چهارم این تصمیم می تواند موضوع هاله را پوشش دهد و به همین دلیل تصمیم جدیدی نگرفتیم.

وی افزود: البته ما اعتقاد نداریم که مردم باید هزینه این مسافت را بپردازند ، زیرا دولت به کرنا اعتبار داده است و این اعتبار نیز باید در بخش حمل و نقل عمومی هزینه شود. وقتی این اعتبار اختصاص نیاورد ، فشار به مردم وارد می شود. مطمئناً شهرداری تهران نمی تواند تاکسی یک راننده تاکسی خصوصی را پرداخت کند.

“این مشکلات به دلیل عدم توجه دولت به بخش حمل و نقل عمومی است. تاکنون هیچ بودجه ای برای حمل و نقل عمومی برای مقابله با کرونا ریال اختصاص نیافته است که در صورت تخصیص این امکان وجود نداشت. امروز حمل و نقل یکی از بخشهای آزار دهنده و رانندگان حمل و نقل است. سال ، مانند رانندگان تاکسی ، در بین مظلوم ترین افراد قرار دارد.

دولت باید از اعتبار Corona تاکسی بپردازد و همه فشارها نباید بر روی رانندگان تاکسی وارد شود

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه رانندگان تاکسی نمی توانند ملزم به سوار شدن کمتر و دریافت دستمزد خود نباشند ، افزود: “در حال حاضر بیشتر محدودیت ها در مورد تاکسی ها اعمال می شود.” بودن؛ آیا این فاصله در هواپیماهای مسافربری مشاهده می شود؟ من اخیراً پرواز را انجام داده ام و مسافران سوار بر آن سوار شده اند ، بنابراین دائماً در تاکسی گیر می کند.

وی افزود: دولت باید اعتبارات هاله به تاکسی ها بپردازد و بگوید دو مسافر اصلاً باید سوار شوند و همه فشارها نباید بر روی رانندگان تاکسی وارد شود. باید شکاف اجتماعی حفظ شود ، اما برای افزایش ناوگان باید اعتبار دولت تأمین کند. فقط محدودیت هایی در زمینه حمل و نقل و لغو طرح ترافیک وجود دارد ، بنابراین تمام درآمدها از بین می رود ، هزینه ها افزایش می یابد و به ریال کمک نمی شود ، بنابراین در چنین حالتی ، چگونه باید شهر را مدیریت کرد؟ آیا نمی خواهید دولت شهر بودجه کند؟

چه کسی باید به رانندگان تاکسی بپردازد؟ این عادلانه نیست که تمام استرس را روی یک دستگاه بگذاریم. وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری که در دولت است باید از دفاع ، کسب و ارتقاء اعتبار استفاده کند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل