اقتصادی

دو دستور کار مهم وزارت نیرو در دولت سیزدهم

در | دریافت رژیم لیمویی | دستور

وزیر نیرو گفت: امروز در وزارت نیرو دو دستور کار بسیار مهم وجود دارد؛ اولین آن، اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای در حوزه‌های مختلف و تکمیل زنجیره‌های خدمات‌رسانی است و دستور کار دوم نیز اعمال مدیریت صحیح و سازنده روی منابع و مصارف آب و برق با بهره مندی از ابزار رسانه است.

به گزارش سلام دکتر، علی اکبر محرابیان امروز در نشستی خبری با تاکید بر نقش موثر رسانه‌ها در آگاه‌سازی افکار عمومی و همراه کردن مردم با برنامه‌های توسعه‌ای و مدیریت مصرف آب و برق گفت: در فصل گرم سال جاری و در پی اطلاع‌رسانی‌های به موقع در ارتباط با مدیریت مصرف برق، مردم همراهی بسیار خوبی با صنعت برق داشتند که نتیجه این همراهی، حفظ پایداری شبکه برق با وجود افزایش شدید دما بود.

وی با تاکید بر اینکه لازم است مردم در جریان جزئیات طرح‌ها و برنامه‌های عمرانی و توسعه‌ای وزارت نیرو که با هدف افزایش سطح رفاه آن‌ها انجام می‌شود، قرار بگیرند، اضافه کرد: اگر ما بتوانیم عملکرد بهتری در نحوه اطلاع‌رسانی درباره پیشبرد برنامه‌های خود داشته باشیم، بدون شک در حوزه مدیریت منابع و مصارف شاهد همراهی قابل ملاحظه هموطنان خواهیم بود.

وزیر نیرو افزود: برای نمونه می‌توان به حادثه سد امیر کبیر و مدیریت کارآمد برای جلوگیری از بحران برای هموطنان اشاره کرد که در این زمینه رسانه توانست با انجام رسالت آگاه سازی، دشواری‌های فرایند تامین و پایدارسازی شبکه آبرسانی را برای افکار عمومی به درستی بازگو کرده و آن‌ها را با صنعت آب در مدیریت این بحران همراه سازد.

محرابیان با اشاره به دشواری‌های فراوان فرایند تولید برق در نیروگاه‌ها گفت: همکاران ما در نیروگاه‌ها بعضاً در دمای بیش از ۷۰ درجه مشغول به فعالیت هستند تا بتوانند برق پایدار و مطمئن را برای بخش‌های مختلف تامین کنند که لازم است با کمک فعالان رسانه این زحمات به جامعه منعکس شود تا به این واسطه هموطنان نیز در مدیریت مصرف تعامل بیشتری با صنعت برق کشور داشته باشند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای جهان دوره اوج بار مصرف برق با قیمت‌گذاری افزایشی کنترل می‌شود، اظهار کرد: در ایران برای کاهش مصرف برق در بازه‌های زمانی اوج بار از سیاست تشویقی و فرهنگ سازی استفاده می‌کنیم که تحقق مناسب این رسالت نیازمند تقویت ارتباط رسانه‌ها با وزارت نیرو است.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.