رسانه سلامت و دانش

دو خودروی جدید چینی در راه بازار/ عکس

تینا مزدکی: خودروسازی سایپا به عنوان شرکت واردکننده محصولات برند چانگان اعلام کرده قصد دارد تا چهار هزار دستگاه چانگان CS 55 پلاس را بهمراه دو هزار دستگاه چانگان CS 35 پلاس از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودرو در اختیار مشتریان قرار دهند. ظاهرا این خودروساز قصد دارد تا عرضه گسترده دو محصول تولیدی برند چانگان را نهایی کند.

البته مشخص نشده که این تعداد خودروی چانگان قرار است در چه بازه زمانی در دسترس متقاضیان قرار گیرند. برند چانگان نخستین برندی بود که توانست خودروی CS 35 پلاس خود را بعد از برداشتن قفل از در ورود خودرو پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی قرار دهد. البته چانگان CS 35 پلاس نتوانست آن طور که باید و شاید دل متقاضیان خودروهای وارداتی را نیز ببرد.

چانگان CS 35 پلاس

در کاتالوگ جدید امکانات استاندارد و همچنین تجهیزات سفارشی خودرو چانگان CS35 پلاس وارداتی قابلیت‌های جالبی به چشم می‌خورد. نکته جالب توجه در کاتالوگ جدید چانگان، حذف ایربگ‌ جانبی از تیپ 2 است درحالیکه در کاتالوگ قدیم این خودرو، چنین موردی ذکر نشده بود و تصور می‌شد که شرکت وارد کننده، فقط ایربگ‌های پرده‌ای را از تیپ 2 برداشته است. ولی حالا مشخص شده که علاوه بر ایربگ پرده‌ای، ایربگ جانبی نیز از تیپ 2 حذف شده است طوریکه تیپ 2 مجموعا «دو ایربگ» دارد اما تیپ 3 دارای «شش ایربگ» است.

دو خودروی جدید چینی در راه بازار/ عکس

چانگان CS35 پلاس، در دو نسخه مختلف، با نام‌های تیپ 2 و تیپ 3 فروخته شده است و هردوی آنها، از امکاناتی به طور استاندارد برخوردار هستند، این امکانات شامل فرمان برقی، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، کنترل کشش (ESP)، ترمز ضدقفل (ABS)، توزیع نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی هیدرولیکی (BA)، ترمز اتوهلد، کنترل سرعت در سرازیری (HDC)، کمکی حرکت در سربالایی (HHC)، دو ایربگ، آنتن کوسه‌ای و دکمه کنترلی روی فرمان می‌شوند.

دو خودروی جدید چینی در راه بازار/ عکس

همچنین در این خودروها امکاناتی همچون آینه تاشو برقی با گرمکن، صندلی با روکش چرم، صندلی راننده با تنظیم 6 حالته دستی، صندلی شاگرد با تنظیم 4 حالته دستی، صندلی تاشو عقب، صندلی عقب با ایزوفیکس، سنسور عقب، سنسور فشار باد تایر، تنظیم دستی ارتفاع نور چراغ جلو، چراغ بدرقه، چراغ دی لایت، چراغ اتولایت، مانیتور 10 اینچ، دوربین عقب، ورود بدون کلید و همچنین استارت دکمه‌ای دیده می‌شود. گفته می‌شود که تیپ 2 و تیپ 3 چانگان CS35 پلاس، تفاوتی در قسمت فنی ندارند.

چانگان CS 55 پلاس

در کاتالوگ منتشر شده از چانگان CS 55 پلاس وارداتی، تغییری در مشخصات فنی این خودرو نسبت به نسخه اولیه دیده نمی‌شود و گفته می‌شود تمامی نسخه‌های وارداتی به ایران، از تیپ 3 هستند و از امکاناتی نظیر چهار ایربگ، ترمز پارک برقی (EPB) با اتوهلد، رینگ 19 اینچی آلومینیومی، سیستم کنرتل کشش (TCS) و پایداری (ESP)، سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HAC)، سیستم کنترل سرعت در سرازیری (HDC)، آنتن کوسه‌ای، آینه جانبی با تنظیم برقی، آینه جانبی با تاشوندگی دستی و گرمکن برخوردار است.

دو خودروی جدید چینی در راه بازار/ عکس

همچنین قابلیت صندلی برقی راننده با تنظیم 6 حالته، صندلی دستی شاگرد با تنظیم 4 حالته، صندلی عقب با ایزوفیکس، چراغ بدرقه + چراغ دی لایت، چراغ مه شکن عقب، چراغ اتولایت، تنظیم دستی ارتفاع نور چراغ جلو، سنسور فشار باد تایر (TPMS)، دوربین جانبی سمت راست، ورود بدون کلید (PEPS)، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک، سانروف پانوراما و رادار هشدار تصادف از جلو (FCW) در این خودرو دیده می‌شود.

دو خودروی جدید چینی در راه بازار/ عکس

چانگان CS 55 پلاس هنوز در بازار خودرو دیده نشده است و چندی پیش خبری منتشر شد که خودروسازی سایپا اولین محموله از این خودروی چینی که به نوعی برادر بزرگتر چانگان CS 35 پلاس محسوب می شود را به خریداران آن از مسیر سامانه یکپارچه فروش تحویل می‌دهد.

227323

تیم تحریریه علمی پزشکی

من به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، تمام تلاشم را می‌کنم تا با ارائه مطالبی قابل فهم و مفید، به شما در درک بهتر مسائل سلامتی کمک کنم و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهم تا بهترین اقدامات را در این زمینه انجام دهید.