دومین جایزه ملی داستان حماسی در ایستگاه پایانی

جایزه ملی | حماس

دومین جایزه ملی داستان حماسی در ایستگاه پایانی

پس از درگذشت سعید تشکری، یکی از داوران و بنیانگذاران جایزه حماسه داستان، تغییراتی در این هدیه رخ داد و دست اندرکاران این هدیه اطلاعاتی درباره این تغییرات ارائه کردند.

به گزارش سلام دکتر، جایزه داستان حماسی یکی از رویدادهای فرهنگی و ادبی سال پیش رو است. با درگذشت سعید تشکری، یکی از داوران و بنیانگذاران جایزه حماسه، تغییراتی در تیم برگزارکننده این رویداد ایجاد شد و برگزارکنندگان این رویداد جزئیاتی از وضعیت فعلی این جایزه ارائه کردند.

مجید عسگری، مدیر حوزه هنری خراسان رضوی درباره این هدیه گفت: جایزه داستان حماسی در دو بخش رمان و داستان کوتاه (یا نیمه بلند) به مرحله بازبینی آثار رسیده است. روند ثبت این رویداد تاکنون به خوبی پیش رفته و نویسندگان زیادی از سراسر کشور با استقبال خوبی مواجه شده اند و کارهای خیری برای صنعت جشنواره ارسال شده است.

وی غیبت سعید تشکری را غیرمسئولانه توصیف کرد و افزود: تا زمانی که برای تقویت خط داستانی حماسی در علم، رهبری، تدوین و نگارش به ویژه در حوزه بررسی پروژه ها و برگزاری همایش تلاش کنیم. پس از طرح موضوع در کمیته سیاست اهدایی، وی تصمیم گرفت با تعدادی از بهترین نویسندگان کشور مشورت کند و بر اساس دستورالعمل های تعیین شده، لازم دانستیم فردی را به عنوان نویسنده علمی جدید دومین داستان حماسی انتخاب کنیم. . برخی از سوالات ذکر شده این است که فرد مورد نظر باید سابقه درخشانی در زمینه تاریخ داشته باشد و اضافه کاری در کارنامه دبیر جدید لحاظ شود. ما هم می خواهیم این فرد اهل خراسان باشد. در هر صورت، در میان گزینه های متعدد بررسی و تست شده، آقای مرتضی شرفی خبوشان یکی از اعضای کلیدی تیم برای فصل دوم جایزه داستان حماسه بود. او پس از بحث و گفتگو به دلیل توانایی و سوابق عالی در دریافت جایزه جلال و همچنین دارا بودن کتاب های ارزنده، تصمیم گرفت که آقای شرفی خوبوشان به عنوان نویسنده جایزه حماسه داستان، این روند را ادامه دهد.

محمدرضا شرفی خبوشان نویسنده جایزه تاریخ حماسه پس از یاد تشکری درباره این هدیه گفت: ابتدا باید از زحمات و تلاش های آقای سعید تشکری یاد کرد. با تلاش و پیگیری جناب آقای تشکری اولین دوره جایزه ملی داستان حماسی توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی برگزار شد و دومین دوره این جایزه نیز خیلی پیش از درگذشت آقای تشکری برگزار شد. تشکری . در این دو دوره شاهد اتفاقات، اپیزودها و استقبال بسیار خوب نویسندگان هستیم که همگی مرهون زحمات، پیگیری ها و درایت نویسنده این رویداد است که متأسفانه سزاوار است که از گذشته خود یاد کنید. خدمات.

وی با اشاره به اینکه ورود سعید تشکری به این هدیه اعتبار بخشیده است، افزود: حضور وی جایزه حماسه را به رویدادی موثر و بدیع در میان جشنواره های ادبی مشابه تبدیل کرده است. من جایزه ملی تاریخ حماسی را جشن می نامم زیرا این یک رویداد بسیار گسترده است و می توان این هدیه را به عنوان بخشی از این جشن بزرگ دریافت کرد. آقای تشکری شخصیتی است که آثار و ایده هایش با هویتی که جشنواره دنبال می کند پیوند خورده است. اگر آثار تشکری را طولانی دنبال کنید متوجه می شوید که اجزای این هدیه در آثار سعید تشکری است. کاربردهایی مانند پرداختن به مدارا و مخالفت مردم، نگاه طبیعی به تمام تاریخ و تاریخ، یخاریخ جست و جوی تاریخ به ویژه تاریخ معاصر، کار با حماسه هایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند و البته توجه به حرکت به سوی پیروزی، فتح. و آینده درخشان با حس شور و انگیزه برای ساختن آینده ای بهتر، اینها همگی از اجزای آثار متأخر تشکری هستند و هم داستان حماسی به دنبال آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: برای آقای تشکری مسائل و آداب و رسوم ملی و مذهبی ما بسیار مهم است و این را در آثار ایشان می توان دید. بخش اعظم رمان او با بخش مذهبی نوشته است و تعامل باورهای مذهبی و بخش حماسی بخشی از آثار اوست که یکی از محورهای جایزه ملی داستان حماسی نیز هست و مورد توجه ماست. دو بار موفق به آقای تشکری که باید از ایشان به خوبی یاد کنیم.

شرفی خبوشان با اشاره به آخرین مهلت ارائه خدمات به این جایزه گفت: دومین جایزه ملی تاریخ حماسه در آغاز باشکوه و مراسم افتتاحیه آن در آنلاین ماه سال 1400 در آرامگاه فردوسی برگزار شد. خودش را بالا کشید و به نقطه ای رسید. جایی که امروز از نظر دریافت خدمات در بهترین موقعیت قرار داریم.

شروع به قضاوت در مورد بیش از 250 شغل از 25 منطقه کشور کنید

سیدجلال قوامی، دبیر اجرایی داستان حماسه دوم نیز در بیانیه ای گفت: در حال حاضر تقسیم کار به پایان رسیده و امیدواریم مراحل قضایی به موقع انجام شود.
در این مدت بیش از 250 شغل از 25 منطقه کشور به دبیرخانه ارسال شده است که از این تعداد 250 شغل 100 رمان و 150 اثر نیز داستان کوتاه است. تنوع آثار شگفت انگیز است و نویسندگان جوان و حرفه ای از این جایزه استقبال می کنند.

وی افزود: در فصل اول این جایزه، پنج اثر برگزیده منتشر شده است و با وجود بهترین داوران که داریم، امیدواریم فصل دوم جایزه ملی تاریخ حماسه رونمایی شود، بهترین خدمات دقیق و دقیق است. مطابق با مشخصات معیارها.» این کارهای بالاتر انشالله بیرون می آیند و در نهایت نتیجه مناسب را اعلام می کنیم.

وی سپس گفت: زنده یاد تشکری در این همایش گفته است که این هدیه، چاره ای جز این ندارد که موهبت تاریخ به سرانجامی مثبت و موفقیت آمیز برسد و امروز همه تلاش می کنیم تا این امر محقق شود.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل