اقتصادی

در حال توسعه سیستم خورشیدی هستیم

انرژی تجدید‌پذیر | پیج لیمویی | توسعه

رئیس پژوهشگاه نیرو با تاکید بر کاهش مصرف انرژی با انجام اقدام‌های کم هزینه گفت: در حال توسعه سیستم خورشیدی هستیم.

به گزارش سلام دکتر، مجید عمیدپور عصر چهارشنبه در آیین پایانی نخستین جشنواره “سایه‌بان‌ها، چترهای حرارتی و خورشیدی” با اشاره به روند گرمایشی زمین و این که منطقه خاورمیانه هر سال گرمتر می‌شود، گفت: آمارها در این باره با توجه به میزان مصرف و تقاضایی که در زمینه سوخت و انرژی وجود دارد، بسیار نگران کننده است.

وی افزود: وزارت نیرو به شدت از هر تفکر و شکلی که بتواند در حوزه مدیریت مصرف کمک کند استقبال می‌کند. این گونه اقدامات واقعا تاثیرگذار است و این گونه نیست که جزئی و بدون تاثیر باشند.

رئیس پژوهشگاه نیرو با بیان این که انواع اقداماتی که در مدیریت مصرف انجام می‌شود تاثیرگذار است، گفت: ثمرات این رویداد را با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود شاهد خواهیم بود.

عمیدپور خواستار حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان توسط پژوهشگاه و پارک علم و فناوری مستقر در این مجموعه شد تا کارهای این شرکت‌ها را به سطحی برسانیم که بازاریابی و ثبت اختراع کنند و ایده‌ها به ثمر برسند.

به گفته وی برخی از این اقدام‌ها می‌تواند تبدیل به نوعی تجارت شود.

او با بیان اینکه ایده‌پردازان در حوزه مدیریت مصرف کمک کنند که از نظر فکری کارها قابلیت اجرایی پیدا کنند، گفت: باید روابط بین دانشگاه‌ها و پژوهشگاه سیستماتیک باشد و صندوق نیرو هم حمایت کند تا از این جنس رویدادها حتما برگزار شوند.

رئیس پژوهشگاه نیرو تاکید کرد: جشنواره سال آینده باید در فصل تابستان برگزار شود؛ چرا که مسئله مدیریت مصرف در این فصل معنا دار می‌شود و لازم است سال آینده توجه جدی به این مسایل داشته باشیم.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.