درخواست بهزیستی از قوه قضاییه درخصوص پرونده‌های مرتبط با کودکان

درخواست بهزیستی از قوه قضاییه درخصوص پرونده‌های مرتبط با کودکان

مدیرکل امور اجتماعی معلولان اجتماعی در سازمان بهزیستی از قوه قضاییه خواست تا از قابلیت های کارکنان سازمان بهزیستی در زمینه های مربوط به کودکان استفاده کند.

محمود الیگو در مصاحبه با سلام دکتر ، وی در رابطه با قتل ناموسی رومانی ، گفت: “موضوع دفاع از حقوق کودکان از یک ساختار رسمی در کشور برخوردار است که در دستگاه قضایی قرار دارد.” در مورد رومینا ، کودک آزاری به دستور قاضی اتفاق نیفتاد و وقتی این جرم اتفاق افتاد ، صرفاً یک موضوع پلیس بود و سازمان بهزیستی نیز قادر به مداخله نبود.

وی با توجه به راهکارهای جلوگیری از بروز چنین حوادثی ، افزود: مراقبت دارای درخواستی از دستگاه قضایی با اعتماد به نفس بیشتر در کارمندان رفاه اجتماعی در پرونده های مربوط به کودکان است یا حداقل مشورت با مددجویان بهزیستی است.

مدیرکل امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در واقع قبل از وقوع چنین حوادثی باید زمینه کار اجتماعی در نظر گرفته شود و البته نقش حامی سازمان رفاه اجتماعی به عنوان یک منبع اجتماعی است. این پیش بینی خیلی پیچیده نیست. البته بخش عمده ای از قضات همین کار را انجام می دهند ، با این وجود درخواست ما این است که این رویه را در قالب یک بیانیه کلی رعایت کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید