رسانه سلامت و دانش

خودکفایی در تولید مکمل‌های دارویی

پروفایل لیمویی | تولید | خودکفایی

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به برخی رکوردها در حوزه تولید مکمل‌ها، گفت: در ارتباط با مکمل‌های دارویی به خودکفایی رسیده‌ایم و به این موضوع می‌بالیم.

به گزارش سلام دکتر، دکتر حیدر محمدی در آیین افتتاحیه «دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و دارویی» و «سیزدهمین همایش طلای سبز» که صبح امروز، ۲۹ فروردین برگزار شد، اظهار کرد: بر این باور هستم که در کنار هم قرار گرفتن یک امر خوب به حساب می‌آید؛ لذا برگزاری برخی رویدادها به صورت همزمان را مثبت ارزیابی می‌کنم. تعدد برگزاری همایش‌های مربوط به حوزه سلامت نیز مثبت قلمداد می‌شود، چرا که موجب انرژی مثبت برای جامعه و ذی‌نفعان می‌شود. این همایش‌ها با محوریت تولید برگزار می‌شوند که یک رویکرد بسیار خوب است.

وی با بیان اینکه اقدامات و خودکفایی در حوزه سلامت جزو دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی به حساب می‌آید، ادامه داد: شرکت‌های فعال در زمینه مکمل‌های غذایی و دارویی طی سال گذشته زحمات فراوانی کشیدند. آمار و ارقام بیانگر این است که همواره در زمینه تولید به خوبی عمل کرده‌ایم و رکوردهایی را در سال ۱۴۰۲ ثبت کردیم.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: در ارتباط با حوزه مکمل‌های دارویی به خودکفایی رسیده‌ایم و به این موضوع می‌بالیم. من بر این باور هستم برگزاری همایش‌های مکمل‌های غذایی و رژیمی در واقع یک جشن به منظور بالیدن به خودکفایی کشور در حوزه مکمل‌های دارویی است.

وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم»، افزود: موضوع تولید برای سالیان سال توسط مقام معظم رهبری مطرح شده که نشان از اهمیت این موضوع دارد. بنابراین باید به عنوان نقطه‌ ثقل فعالیت‌های دولت در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان غذا و دارو موضوع جهش تولید را مورد اشاره قرار داد و گفت: بنابراین در بحث جهش تولید نیز باید از یک نقطه به یک نقطه بسیار بالاتر برویم و روند اجرایی را با سرعت بیشتری طی کنیم.

محمدی با بیان اینکه سازمان غذا و دارو همواره بر موضوع تولید توجه می‌کند، افزود: بررسی‌ها بیانگر این است که سازمان غذا و دارو همواره به موضوع تولید توجه می‌کند اما با توجه به شعار سال نیز وظیفه داریم به موضوع تولید بیشتر توجه کنیم.

وی با بیان اینکه ذی‌نفعان می‌توانند در امر تولید اثرگذار باشند، افزود: به طور قطع، مشارکت ذی‌نفعان می‌تواند در اجرای امور بسیار موثر باشد و این موضوع در تمام دنیا اثبات شده است. مشارکت ذی‌نفعان می‌تواند سبب بروز نتایج مطلوب شود؛ به همین دلیل سازمان غذا و دارو موضوع مشارکت ذی‌نفعان را همواره در کانون توجه قرار داده است.

ادامه دارد

تیم تحریریه علمی پزشکی

من به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، تمام تلاشم را می‌کنم تا با ارائه مطالبی قابل فهم و مفید، به شما در درک بهتر مسائل سلامتی کمک کنم و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهم تا بهترین اقدامات را در این زمینه انجام دهید.