خطر از بیخ گوش «ونیز» و «سد مرجانی» گذشت

خطر از بیخ گوش «ونیز» و «سد مرجانی» گذشت

در زمان ثبت میراث جهانی یونسکو در ونیز ایتالیا و دریاچه های بزرگ در استرالیا ، آنها در لیست میراث جهانی یونسکو در معرض خطر نبودند.

به گزارش سلام دکتر و به نقل از خبرگزاری فرانسه ، یونسکو روز پنجشنبه تصمیم گرفت “ونیز” را در فهرست میراث جهانی به خطر نیاندازد. این تصمیم چند هفته پیش زمانی اعلام شد که ایتالیا ممنوعیت کشتی های بزرگ را در مرکز ونیز اعلام کرد.

ونیز از سال 1987 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد ، اما یونسکو اخیراً هشدار داده است که این شهر می تواند در معرض خطر قرار گیرد.

کمیته میراث جهانی از مقامات ایتالیایی خواسته است گزارشات خود را در ماه دسامبر در مورد تلاش برای حفاظت از تنوع زیستی و میراث کشور ارائه دهند.

سال هاست که منتقدان خواستار ممنوعیت عبور کشتی های کروز از حوالی میدان سن مارکو هستند. براساس تصمیم جدید دولت ایتالیا ، کشتی های بزرگ تفریحی از اول آگوست اجازه ورود به کانال های San Marco ، San Marco Canal و Giudecca را ندارند.

این کمیسیون همچنین “گریت راک” استرالیا را در جلسه شورای روز جمعه بررسی کرد و این مکان با وجود نگرانی در مورد تغییر اقلیم در فهرست میراث جهانی قرار دارد.

اگرچه دانشمندان استرالیایی می گویند شواهدی از بهبود در 12 ماه گذشته وجود دارد ، اما آنها معتقدند که وضعیت مرجان ها در طولانی مدت بهبود نیافته است.

اعضای کمیته میراث جهانی یونسکو موافقت کردند که فضای بیشتری برای محافظت از این مکان به استرالیا اختصاص دهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید