خصوصیات کامل نژاد چیهواهوا

چیهواهوا

پوست | تغذیه | چیهواهوا

یک همدم سرسخت که در عشق و توجه رشد می کند، کوچکترین سگ های جهان، چیهواهوا، همراهان خوبی هستند. آنها به شدت با صاحبان خود پیوند می خورند، زودباور هستند و به راحتی آموزش می بینند – تا زمانی که شما زود شروع کنید. آنها می توانند در اطراف غریبه ها خاردار باشند زیرا دوست دارند تمام توجه صاحب خود را به خود جلب کنند.

خصوصیات چیهواهوا

خلق و خو و شخصیت چیهواهوا

چیهواهواها دوست داشتنی و وفادار هستند و حیوانات خانگی خوبی برای صاحبان اولین بار هستند.

این سگ‌های کوچک شخصیت بزرگی دارند و از شیطون و برون‌گرا تا خجالتی و ترسو را شامل می‌شود.
چیهواهواها باهوش و به شدت وفادار به افرادی که دوستشان دارند، با خوشحالی صاحبان خود را در هر کجا و همه جا همراهی می کنند.

آموزش و ورزش چیهواهوا

به همان اندازه که کوچک هستند، چیهواهواها پرانرژی هستند و به حداقل 30 دقیقه ورزش روزانه نیاز دارند.

نکات آموزشی

آموزش چیهواهوا باید از حدود چهار ماهگی شروع شود و به آنها کمک می کند تا به یک سگ اجتماعی و اجتماعی تبدیل شوند.

باهوش و مستقل، این نژاد می‌تواند ترجیح دهد کارها را با سرعت خودش انجام دهد، اما به آنها زمان بدهید و صبور باشید و به زودی به دستورات و حتی ترفندها پاسخ خواهند داد.

راضی نگه داشتن آنها

چیهواهواها از تحریک ذهنی و بازی فراوان سود می برند.

این نژاد وفادار دقیقاً در کنار شما خوشحال خواهد شد – چیهواهواها مشتاق تعامل انسانی هستند و زمان زیاد تنها می تواند منجر به رفتارهای ناخواسته مانند پارس کردن، ناله کردن، خراشیدن و جویدن شود.

ورزش

تا زمانی که آنها حدود سه ماهه نشوند، بازی های کوتاه مدت به توله سگ چیهواهوای در حال رشد شما کمک می کند تا استقامت خود را افزایش دهد و اطمینان حاصل شود که استخوان ها و مفاصل در حال رشد او بیش از حد تحت فشار قرار نمی گیرند.

از حدود چهار ماهگی می توانید پیاده روی را به روال سگ خود معرفی کنید. کارشناسان توصیه می کنند هنگام راه رفتن با چیهواهوا از مهار استفاده کنید تا از آسیب به ستون فقرات ظریف و نای آنها جلوگیری شود.

ایده های بازی

یک بازی مخفی کاری را امتحان کنید و به دنبال به چالش کشیدن هوش آنها باشید – اسباب بازی مورد علاقه خود را پنهان کنید و اجازه دهید

شرایط رایج بهداشتی چیهواهوا

شرایط سلامتی خاصی وجود دارد که بیشتر از سایر نژادهای سگ بر چیهواهوا تأثیر می گذارد. ما برخی از داده‌های ادعاهای اخیر خود را بیان کرده‌ایم تا به شما در درک برخی از مسائل بهداشتی که در چیواهواها بیشتر از سایر نژادهای سگ می‌بینیم، کمک کنیم. اگر در حال خرید یک توله سگ هستید، می توانید با انتخاب یک پرورش دهنده معتبر چیهواهوا شانس خود را برای داشتن یک سگ شاد و سالم افزایش دهید پت شاپ دناپت میتواند کمک کننده شما باشد.

لوکساسیون کشکک

کاسه زانو (یا “کشکک”) در یک شیار در انتهای استخوان ران (استخوان ران) قرار دارد. کاسه زانو در رفتگی (یا “لوکس کننده”) کاسه ای است که از شیار خود بیرون می آید. یک وضعیت نسبتاً رایج در چی‌هواهواها و سایر نژادهای کوچک، دررفتگی به این دلیل اتفاق می‌افتد که هم ترازی استخوان‌ها از لگن از طریق زانو تا مچ پا صاف نیست، که کاسه زانو را به یک طرف می‌کشد. درمان به شدت عارضه بستگی دارد، اما ممکن است برای کاهش احتمال آرتریت و قادر ساختن سگ به زندگی عادی نیاز به جراحی باشد.

اختلالات قلبی

بیماری قلبی در سگ ها به عنوان بیماری قلبی مادرزادی (به معنی “با آن متولد شده” یا بیماری قلبی اکتسابی (به این معنی که بیماری در مراحل بعدی زندگی ایجاد می شود) طبقه بندی می شود. هر دوی این نقایص می توانند منجر به حالتی به نام “نارسایی قلبی” شوند که در آن قلب برای پمپاژ خون در سراسر بدن تلاش می کند. چیهواهواها به ویژه مستعد ابتلا به بیماری دریچه هستند که اغلب منجر به نارسایی قلبی می شود. تشخیص زودهنگام مشکلات قلبی کلیدی است، زیرا اگر آنها تا مرحله “نارسایی قلبی” پیش بروند، درمان تا پایان عمر سگ مورد نیاز خواهد بود.

تشنج

چیهواهواها ممکن است از شرایطی رنج ببرند که بر مغز، ستون فقرات و برخی اعصاب تأثیر می گذارد. صرع یک ​​اختلال مغزی است که منجر به تشنج یا تناسب می شود که ممکن است در سگ های شش ماهه شروع شود. تشنج های صرع دردناک به نظر می رسند، اما به طور کلی اینطور نیستند. با این حال، بسته به شدت، ممکن است نیاز به کنترل دارو برای تمام زندگی سگ برای اطمینان از وجود شاد و طبیعی داشته باشد.

مسائل دندانپزشکی

چیهواهوا مانند سایر نژادهای اسباب بازی بیشتر در معرض مشکلات دهان و دندان، به ویژه بیماری لثه است. بیماری لثه زمانی رخ می دهد که برخی (یا همه) ساختارهای نگهدارنده عمیق دندان ملتهب شوند. این زمانی شروع می شود که غذا، باکتری ها و مواد معدنی در امتداد خط لثه جمع می شوند و منجر به ایجاد پوسته قهوه ای به نام تارتار می شود. در نژادهای اسباب‌بازی مانند چی‌هواهوا، دهان‌های کوچک‌تری دارند که می‌تواند آنها را مستعد تراکم بیش‌ازحد کند و شرایطی عالی برای ایجاد تارتار ایجاد کند. هنگامی که این تارتار لثه را تضعیف می کند، به این عارضه ژنژیویت می گویند.

در نهایت، فضاهای کوچکی بین لثه و دندان‌ها ایجاد می‌شود و فضایی برای رشد باکتری‌ها ایجاد می‌کند که در نتیجه بیماری پریودنتال شناخته می‌شود. باکتری های لثه های آلوده می توانند در سراسر بدن پخش شوند و به کبد و کلیه ها آسیب برسانند. با مسواک زدن دندان‌ها و جرم‌گیرهای معمولی دندان می‌توان از این عارضه پیشگیری کرد و به آن‌ها کمک کرد تا زندگی عادی و بدون درد داشته باشند.

اختلالات سیستم تنفسی

سیستم تنفسی سگ از بینی تا کیسه های هوایی در ریه ها می رود. هر بخشی از این سیستم می تواند بیمار شود و ما شاهد شرایط مختلفی هستیم که در چیهواهواها در این رابطه ادعا شده است. به عنوان مثال، فروپاشی تراشه یکی از علل شایع انسداد راه هوایی در نژادهای کوچک مانند چیهواهوا است. نای (یا نای) لوله‌ای است که از حلقه‌های غضروفی محکم تشکیل شده است که هنگام تنفس سگ، هوا از طریق آن به ریه‌ها و از آن‌ها منتقل می‌شود. گاهی اوقات حلقه‌های نای شروع به فرو ریختن می‌کنند و هوا در آن فشرده می‌شود و در نتیجه یک سرفه بوق‌زن مشخص می‌شود. اگر تنفس سگ به شدت مختل شده باشد، درمان ممکن است شامل جراحی باشد.

نظافت چیهواهوا

چی‌هواهواها می‌توانند موهای بلند یا کوتاه داشته باشند و هر دو نوع به برس زدن هفتگی نیاز دارند.

نیازی به حمام کردن چیهوهوا بیش از یک بار در ماه نیست و اگر سگ شما بیشتر اوقات داخل خانه بماند، می توانید مدت بیشتری صبر کنید.
از زمان نظافت نیز استفاده کنید تا چیهواهوای خود را برای هرگونه توده یا نشانه انگل بررسی کنید.
همچنین چشمان سگ خود را از نظر قرمزی و گریه بررسی کنید و غذای او را از نظر علائم عفونت مانند بوی عجیب یا موم سیاه یا قهوه ای بررسی کنید.

تغذیه چیهواهوا

به دلیل اندازه کوچک، وزن چیهواهوا می تواند به راحتی افزایش یابد، بنابراین یک غذای حیوان خانگی با کیفیت بالا توصیه می شود.

چی‌هواهواها باید دو بار در روز تغذیه شوند، طبق اندازه توصیه شده در بسته بندی غذا.
دامپزشکان همچنین توصیه می کنند که پاداش ها و خوراکی ها را به حداقل برسانید.

سوالات متداول

چرا شیواهواها می لرزند؟

دلایل مختلفی برای لرزش چیهواهوا وجود دارد. شیواهواها معمولاً وقتی هیجان زده یا مضطرب هستند می لرزند. لرزش همچنین می تواند نشانه ای از بیماری های مختلف از جمله قند خون پایین یا آلرژی باشد. اگر نگران حیوان خانگی خود هستید، بهتر است از دامپزشک خود نظر بگیرید.

آیا شیواهواها می ریزند؟

چیهواهواها ریزش های سبک تا متوسط ​​در نظر گرفته می شوند، خواه از انواع موهای بلند یا کوتاه باشند. هیچ کاری نمی توانید برای جلوگیری از ریزش انجام دهید، اما مسواک زدن منظم سگتان به از بین بردن برخی از موهای شل کمک می کند و کت چیهواهوا را در بهترین حالت نگه می دارد!

آیا چیهواهواها باهوش هستند؟

هنگامی که صحبت از ترفندهای یادگیری به میان می آید، چیهواهواها سریع ترین یادگیرندگان در نظر گرفته نمی شوند. با این حال، خط مستقل آنها به این معنی است که آنها در یادگیری نحوه انجام کارها برای خود باهوش هستند. هنگام آموزش یک چیهواهوا، صبر و حوصله کلیدی است – به محض اینکه حیوان خانگی شما متوجه شد چه چیزی برای آنها مفید است، به سرعت پاسخ خواهند داد!

آیا چیهواهوا با بچه ها خوب است؟

چیهواهواها به عنوان صبورترین نژاد شناخته نمی شوند و ممکن است به کودکان واکنش خوبی نشان ندهند، به خصوص هر بازی پرهیاهو. این نژاد کمی تند و تیز شناخته شده است و در خانواده های ساکت و بدون بچه بهترین عملکرد را دارند. مانند همه سگ ها، هر زمانی که چیهواهوای شما با بچه ها می گذرد باید تحت نظارت باشد تا مطمئن شوید که همه سالم و خوشحال می مانند.

آیا شیواهواها می توانند شنا کنند؟

چیهواهواها می توانند شنا کنند اما لزوماً برای عالی بودن در آب ساخته نشده اند. از آنجایی که چیهواهواها به عنوان سگ لاپ داگ پرورش داده شدند، شنا چیزی نیست که به طور غریزی انجام شود. با این حال، بسیاری از چیهواهواها عاشق آب هستند، اگرچه به دلیل جثه کوچکشان به راحتی خسته می شوند و همیشه باید تحت نظارت باشند. قد کوچک چیهواهوا به این معنی است که آنها به راحتی می توانند در مواجهه با وسعت بزرگ آب غرق شوند، بنابراین اگر حیوان خانگی شما شناگر است، بهتر است به حوض ها و استخرهای کوچکتر بچسبید.

آیا شیواهواها تهاجمی هستند؟

چیهواهواهای شیهوا و مستقل به راحتی تحریک می شوند و بسیار خوش صدا هستند. سگی بزرگ در بدن یک سگ کوچک، چیهواهوا به سرعت ناراحتی خود را آشکار می کند و اگر احساس نیاز کند، صدادار و تندخو می شود. مهم است که به یاد داشته باشید که برای این نژاد کوچک، رفتارهای ضد اجتماعی معمولاً با احساس تهدید یا ترس در چیهواهوا ایجاد می شود.اجتماعی شدن زودهنگام و قرار گرفتن در معرض منظم زیاد با سگ ها و افراد دیگر برای پرورش یک حیوان خانگی با اعتماد به نفس بسیار مهم است.

خروج از نسخه موبایل