رسانه سلامت و دانش

خستگی مزمن را با دارو‌های گیاهی برطرف کنید

با | برطرف | برنامه لیمویی

آفتاب‌‌نیوز :

تاکنون هیچ درمانی برای خستگی مزمن وجود نداد، ولی می‌توان علائم آنرا کاهش داد. علاوه بر این برخی عادت‌ها مانند ورزش، برنامه خواب منظم، و خودداری از موقعیت‌های استرس زا می‌تواند در ایجاد آرامش بیشتر و حس مثبت در طول روز بسیار مفید باشد.

برخی دارو‌های گیاهی وجود دارند که علائم خستگی مزمن را کاهش می‌دهند: جنسینگ سیبری: جینسنگ سیبری می‌تواند به شما انرژی دهد.

این یک گیاهی قدرتمند برای عملکرد جسمانی، قدرت عضلانی و استقامت است. جینسنگ سیبری در چین و روسیه بسیار محبوب است. گل راعی: بی خوابی و افسردگی که اغلب با خستگی مزمن همراه است.

گل راعی داروی گیاهی مناسبی جهت درمان این علائم است. همچنین جهت کاهش اضطراب، افزایش تمرکز، و همچنین کاهش درد عضلانی مناسب است.

شیساندرا (Schisandra): گیاهی است که سیستم عصبی مرکزی را تحریک کرده، استرس را کاهش داده و منجر به تمرکز ذهنی و رفلکس‌های سریعتر می‌شود. در کشور‌هایی مانند روسیه، چین، ژاپن و کره جنوبی از آن به عنوان بخشی از طب سنتی برای درمان استرس استفاده می‌کنند.

تیم تحریریه علمی پزشکی

من به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، تمام تلاشم را می‌کنم تا با ارائه مطالبی قابل فهم و مفید، به شما در درک بهتر مسائل سلامتی کمک کنم و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهم تا بهترین اقدامات را در این زمینه انجام دهید.