«خانه کاغذی» کره‌ای ها ارزش تماشا دارد؟

یکی از سریال‌های تابستانی نتفلیکس که در انتظار شنوندگان است، نسخه کره‌ای از مجموعه «مدرسه» به نام «سرقت پول: کره – بازار مشترک» است. اما آیا این سریال به بن بست رسیده است؟

خانه کره ای بسازید

به گزارش سلام دکتر، به نقل از الجزیره، پس از موفقیت غیرمنتظره فیلم کره ای «انگل» در اسکار 2019 و کسب چهار جایزه از این رویداد هنری و پس از آن موفقیت سریال «مرکب بازی» و این فیلم معروف. . سریال و توصیف آن به عنوان پرطرفدارترین سریال نتفلیکس، علاقه مخاطبان سراسر جهان به تماشای فیلم ها و سریال های کره ای را افزایش داده است.

اکنون شبکه های پخش نیز به نسخه سریال کره ای روی آورده اند و موفقیت مخاطبان را تضمین کرده اند.

در همین راستا، نتفلیکس تابستان امسال نسخه کره ای سریال موفق اسپانیایی «La casa de papel» (مدرسه) را با نام انگلیسی «Heist Money» منتشر کرده است. مجموعه نسخه های اصلی درهای اقبال را به روی تولیدات اسپانیایی باز کرده و سال گذشته با پخش فصل پنجم آن به پایان رسید.

اولین شباهت نسخه کره ای «سرقت پول» با اصل و منشاء اسپانیایی آن در خط تاریخی است. به این ترتیب شاهد ماجرای گروهی از اراذل و اوباش حرفه ای نیز هستیم که زیر نظر استادی نقشه مبارزه با ضرابخانه را می کشیدند.

خانه کره ای بسازید

اما تفاوت اصلی این سریال ها این است که نسخه کره ای سریال در تاریخ خود از سیاست، مسائل اقتصادی و اختلافات بین کره شمالی و جنوبی استفاده کرده است.

صحبت از آن باعث شده تا برخی از بازیگران تاریخ در این سرقت شرکت کنند. زمانی که استاد از قدردانی از عدالت اجتماعی ناامید شد، برای تحصیل به دانشگاه رفت و برلین که در کودکی شاهد مرگ مادرش بود، 25 سال از زندگی خود را در زندان کره شمالی و در پریشانی گذراند. شرایط توکیو همچنین جوانی در حال رشد است که بخشی از سرمایه داری بوده است.

خانه کره ای بسازید

نسخه اصلی “سرقت پول”

بنابراین دوره ای از این سریال منتشر شده و شباهت آن با نسخه اصلی مشهود است. مشخص نیست سازندگان متوجه جزئیات جدیدی برای شخصیت های داستان برای فصل های آینده شده اند یا خیر. اما واضح است که پیشروی سریال به همین شکل و با همان میزان شباهت باعث تضعیف و غلبه بر مخاطب خواهد شد.

در این سریال از ستاره های کره ای سریال موفقیت استفاده شده است. پارک هه سو بازیگران سریال «بازی مرکب» و یونجین کیم بازیگران سریال آمریکایی «گمشده» از جمله بازیگران این سریال هستند.

بر اساس این گزارش، نتفلیکس سال گذشته اعلام کرد که سریالی بر اساس زندگی یکی از شخصیت های «سرقت پول» خواهد ساخت. برلین یک شخصیت در حال مرگ در داستان اصلی است. در سریال جدید نتفلیکس که در سال 2023 منتشر خواهد شد، زندگی شما به طور جداگانه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام