اقتصادی

حیات سخت برای ولوو – سلام دکتر

اقتصادي | برای | حیات

شرکت خودروسازی ولوو کارز اعلام کرد که احتمالاً سال ۲۰۲۳ با وجود تقاضای مناسب برای خودروهایش، سال چالش‌برانگیز دیگری خواهد بود زیرا این خودروساز سوئدی کاهش سود سه ماهه را گزارش کرده است.

به گزارش سلام دکتر، ولوو کارز که اکثریت آن متعلق به شرکت خودروسازی چینی جیلی هولدینگ است، گفت سود عملیاتی سه ماهه چهارم آن از ۳.۷ میلیارد کرون در سال گذشته به ۳.۴ میلیارد کرون (۳۲۲.۲ میلیون دلار) کاهش یافته است.

ولوو کارز و همتایانش در سال گذشته با کمبود تراشه‌های طولانی مواجه بوده‌اند که به‌طور دوره‌ای به تولید آسیب می‌زند و این شرکت مستقر در سوئد در برخی مواقع مجبور به توقف موقت تولید در برخی کارخانه‌ها شد. سایر مسائل زنجیره تامین، بحران انرژی و تورم داغ نیز ادامه روند این شرکت را سخت‌تر کرده است.

ولوو کارز عنوان کرد: با وجود تلاطم جهانی، عدم قطعیت و افزایش قیمت‌های اخیر، ما همچنان شاهد تقاضای مناسب برای خودروهای خود هستیم و اضافه کرد که انتظار رشد دو رقمی قوی در فروش خرده‌فروشی در سال ۲۰۲۳ را دارد. با این حال، ولوو کارز اهداف خود را که شامل فروش خودرو با نرخ کارکرد سالانه ۱.۲ میلیون خودرو می‌شود، که نیمی از آنها برقی هستند، مجدداً تأیید کرد. برخی از تحلیلگران پیش از انتشار گزارش گفته بودند که هدف بسیار بلندپروازانه است.

جیم روآن، مدیرعامل این شرکت در مصاحبه با رویترز گفت تقاضا، مدل‌های جدید و کاهش محدودیت‌های عرضه، رسیدن به اهداف را برای شرکت آسان‌تر می‌کند. او همچنین گفت که این شرکت مانند دیگر خودروسازان برقی از جمله تسلا قصد ندارد قیمت خودروهای خود را کاهش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، تویوتا موتور هدف تولید سالانه خود را در ماه نوامبر کاهش داد و دسامبر قوی‌ترین ماه در خودروهای تولید شده برای ولوو بود.

انتهای پیام