رسانه عمومی

حمیدرضا پگاه: تلویزیون محدودیت ها و سانسور را کم کند

حمیدرضا پگاه، بازیگر و فروشنده تلویزیون، هر نوع رقابت بین شبکه های تلویزیونی را اشتباه می داند. او معتقد است خدمات خوب به مخاطبانش می رسد و نیازی به رقابت و رقابت نیست.

پگاه می گوید: ایجاد حس رقابت در شبکه های تلویزیونی ما ناشی از رهبرانی است که حس رقابت را برای لذت شخصی ترویج می کنند. در غیر این صورت کار نمی کند. در شرایطی که ما اینترنت داریم، شما خوب کار می کنید و مخاطب خود را پیدا می کنید.

حمیدرضا پگاه، بازیگر عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت وگو با سلام دکتر، از رقابت بین شبکه های تلویزیونی و سالم بودن رقابت بین شبکه ها می گوید و به ارتقای کیفیت خدمات کمک می کند. وی تاکید کرد: در مجموع مخالف رقابت و رقابت به خصوص در حوزه هنری هستم و اصلاً به رقابت اعتقادی ندارم. چون فکر می کنم در هنر، اگر هنر واقعی باشد، رقابت کاملاً بیهوده است. بنابراین بستگی به مکان مسابقه، محل برگزاری و اینکه چه کسی آن فضا را فراهم می کند نیز دارد. اصلا جای مسابقه هست یا نه؟

در این مورد به جشن های هنری اشاره می کند و توضیح می دهد: مثلاً جشنواره ای برگزار می شود و می گویند بخشی از مسابقه که من اصلاً به آن اعتقاد ندارم; چون نمی فهمم چرا مردم باید در هنر رقابت کنند. آیا این مسابقه قهرمانان است که پشت یک خط ایستاده و تفنگ حمل می کنند؟! من فکر می کنم این رویکرد به هنر کاملا اشتباه است. علاوه بر این، آیا این نوع دستگاه واقعاً یک تفسیر در تلویزیون است و شما قبلاً آن را درک کرده اید؟ بنابراین من نمی فهمم که چرا آنها به مسابقه می گویند. شبکه های تلویزیونی روی چه محراب و در چه موضوعی باید رقابت کنند؟

این بازیگر که تجربه کار در تلویزیون را نیز دارد، معتقد است: برنامه های زیادی از تلویزیون پخش می شود و مخاطبان به سلیقه خود اجراها را انتخاب می کنند. در تلویزیون که همه برنامه هایش را از محلی به نام صداوسیما پخش می کند رقابتی وجود ندارد.

قرار نیست با هم رقابت کنیم

پگاه سپس در پاسخ به این سوال که اگر رقابت سلامت درون شبکه ها از بین برود، چگونه می توان به ارتقای کیفی برنامه های تلویزیون امیدوار بود؟ وی گفت: فکر می کنم اگر همتی باشند و بخواهند کارشان را هم خوب می کنند و این ربطی به رقابت و رقابت با دیگری ندارد. من معتقدم حتی رقابت هم رقابت سالمی است، یعنی رقابت ناسالم نداریم و نباید این اصطلاح را اینطور تعبیر کنیم. مثلا من با یک داستان طنز، یک کارگردان و چند بازیگر صحنه ای ساختم و دیگری با نگاهی متفاوت، یک داستان متفاوت ساختم. ما با هم رقابت نخواهیم کرد، همه تلاش می کنند.

وی تاکید کرد: فکر می کنم همه این مسائل ابتدا به مدیری برمی گردد که رسانه و هنر را می شناسد. همچنین مهم است که تولید کننده مناسب را انتخاب کنید. یعنی کار خودت را بلدی و با انتخاب حرف و بازیگر و کارگردان می توانی سریال خوبی تولید کنی. مهم این است که رسانه ها چه از نظر شرایط مادی و برنامه ای و چه در بحث محدودیت ها شرایط را برای انجام کار خوب فراهم می کنند و همه اینها باعث می شود که سریال خوب تولید شود که در صورت وجود، واقعاً آثار خوبی هستند. انجام شد.

سریال می خواهد شرایط را بهتر کند

بازیگر سریال های «تیراندازی به سر»، «صدای باران» و «خانه امن» همچنین خاطرنشان کرد: اگر در همه شبکه ها این امکان فراهم شود مردم آنچه را که می خواهند می بینند. به نظر من متأسفانه اینگونه بحث ها از مدیران خودشان می آید که برای لذت خودشان این مسائل را مطرح می کنند و مثلاً می گویند بیننده و بیننده یک شبکه کوچکتر بیشتر است! هیچ کس نگفت نه آقا، شما از کجا می دانید مخاطب شما چقدر واقعی است؟ من به شخصه معتقدم کار خوب حتی اگر مخاطب نداشته باشد مشکلی ندارد چون خیلی وقت ها مخاطب شما را می بیند. در شرایط فعلی که اینترنت داریم، البته کار خوب مخاطب در مدت زمان زیادی خودش را پیدا خواهد کرد. مرتب سازی و برنامه ریزی صحیح قبل از هر چیز نیازمند شرایط خاصی است که در کاهش سلیقه، سانسور و محدودیت ها اهمیت ویژه ای دارد.

او که سال گذشته مدیریت برنامه «صفر و یک» دورو سیما را بر عهده داشت، درباره ارزیابی خود از سریال امسال گفت: خواستگاری. برای محافظت از آنها.» تا آخر تماشا خواهم کرد در بین برنامه های ماه رمضان قسمتی در سریال خوشنام و قسمت کوتاه نجلا را دیدم که هر کدام را کمی نگاه کردم اما چیز جدیدی در آنها نیافتم که منجر شود. من قسمت را دنبال کنم

سریال های تلویزیونی برای همه سلیقه ها ساخته شود

بازیگر تلویزیون سپس می پرسد که آیا ایده یا راهکاری برای تقویت مجموعه سریال سازی تلویزیونی دارد؟ وی خاطرنشان می کند: به بیان اول خود باز می گردم و این اشاره ای به « فراهم آوردن شرایط لازم برای انجام یک کار خوب» است. همه سلایق، دیدگاه ها و دیدگاه های مختلف در فرهنگ ها، جامعه، سیاست و… متفاوت است. حوزه ها باید قابلیت کار در تلویزیون را داشته باشند و شرایط خاصی برای همه سلیقه ها فراهم شود تا کار خوبی انجام دهند. خدای من، همه ما می توانیم در سال جدید از این بلاتکلیفی خارج شویم و همه مشکلات حل شود.

حمیدرضا پگاه در خاتمه درباره کار جدید خود در عرصه بازیگری و بازیگری گفت: در حال حاضر کار جدیدی برای تلویزیون در عرصه بازیگری ندارم. در مرحله اجرا، ایده من نهایی شده و هنوز چیزی برای ادامه همکاری مشخص نیست.

انتهای پیام/