رسانه عمومی

حضور ۴۰ درصدی زنان امدادگر هلال احمر در طرح نوروزی ۱۴۰۲

سرپرست سازمان امدادونجات با اشاره به حضور بیش از ۱۹ هزار امدادگر در طرح نوروز ۱۴۰۲، گفت: ۴۰ درصد از امدادگرانی که در طرح نوروزی حضور دارند، از بانوان هستند.

به گزارش سلام دکتر، صادق محمودی با اشاره به طرح نوروزی ۱۴۰۲ و حضور بیش از ۱۹ هزار امدادگر در این طرح گفت: حضور داوطلبانه بانوان در جمعیت هلال‌احمر قابل توجه است؛ در جمعیت هلال‌احمر تعداد زیادی از بانوان امدادگر هستند که به درجات مختلفی همچون، ایثار، نجاتگر و امدادگر رسیدند.

وی ادامه داد: ۴۰ درصد از امدادگرانی که در طرح نوروزی ۱۴۰۲، به مسافرین نوروزی ارائه خدمت می‌دهند از بانوان امدادگر هستند.

محمودی با اشاره به این که بانوان در بخش‌های متفاوتی و در جمعیت هلال‌احمر، حضور موثر دارند، افزود: در جمعیت هلال‌احمر بانوان امدادگری خدمت می‌دهند که حتی پایه یکم رانندگی دارند، حضور آن‌ها، در صورت بروز حوادث و شرکت در عملیات، می‌تواند تاثیر مثبت و موثری در ارائه خدمات داشته باشد. همچنین بانوان امدادگر جمعیت هلال‌احمر در بخش‌های متفاوتی، همچون، امداد روانی، بخش‌های عملیات، تیم‌های توانا، پشتیبانی امدادونجات، توزیع اقلام، کمک مومنانه و امدادی به هم‌وطنان ارائه خدمت می‌دهند.

به گفته سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، در طرح نوروزی ۱۴۰۲، حداقل یک تیم توانا از بانوان امدادگر در کنار تیم‌های امدادرسانی مردان در کلان‌شهرها، آماده ارائه خدمات به مسافرین نوروزی هستند.

انتهای پیام