رسانه عمومی

جشنواره تئاتر درچهارمحال وبختیاری برگزار می گردد

به گزارش خبرگزاری سلام دکتر استان چهارمحال وبختیاری ،پیام احمدی افزود: موضوع جشنواره سی و پنجم، آزاد است و تولید آثار با موضوعاتی همچون امید اجتماعی، ارتقای نهاد خانواده، همگرایی ملی، توجه به ارزش‌های انسانی و اسلامی، پاسداشت آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به هنرمندان تئاتر استان پیشنهاد می‌شود.

ترویج شعار سال از موضوعات اولویت دار جشنوار می باشد

وی همچنین ترویج شعار سال و توجه به مهار تورم و رشد تولید را از دیگر موضوعات اولویت‌دار برای خلق آثار در این دوره از جشنواره بیان کرد.

احمدی در ادامه با بیان اینکه در بخش رقابتی جشنواره تنها آثار و نمایشنامه‌های ایرانی پذیرفته می‌شود، تصریح کرد: گونه‌های مختلف نمایشی همانند فیزیکال و آیینی سنتی هم می‌تواند در این بخش شرکت کند و لازم است آثار متقاضی حضور در بخش رقابتی توسط هنرمندان استانی تولید شده باشد.

متون نمایشی نیز باید با ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر باشد

وی یادآور شد: متون نمایشی نیز باید با ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر، نوع اقتباس و با اخذ مجوز از نویسنده، مترجم یا ناشر به صورتی که تمامی حقوق صاحب اثر حفظ شود در تولید آثار جشنواره به کار گرفته شود.

گروه‌های نمایشی برای حضور در جشنواره باید اجرای عمومی خود را تا قبل از برگزاری جشنواره انجام داده باشند

مدیرکل این اداره، ملاک تأیید اجرای عمومی آثار نمایشی برای شرکت در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان را درج اطلاعات آن در بازه زمانی اجرا در درگاه جامع سایت ایران تئاتر با ذکر تاریخ اجرای عمومی اثر دانست و گفت: گروه‌های نمایشی برای حضور در جشنواره باید اجرای عمومی خود را تا قبل از برگزاری جشنواره انجام داده باشند.

جشنواره تئاتر می‌تواند به رشد و توسعه هنر منجر شود

احمدی با بیان اینکه برگزاری جشنواره تئاتر استانی می‌تواند به رشد و توسعه هنر تئاتر با اتکا به شاخصه‌های ملی، قومی، منطقه‌ای و جغرافیایی و ارتقای تولید سالانه آثار منجر شود، افزود: این جشنواره به دنبال ایجاد فضای مناسب برای بروز و ظهور بخش مهمی از اجراهای عمومی تئاتر در سال، گسترش دایره مخاطبان آثار نمایشی و تقویت ظرفیت‌های مردمی فرهنگ و هنر است.

مهلت ارسال نمایشنامه‌های متقاضی شرکت در جشنواره تا ۲۵ مرداد است

وی در پایان مهلت ارسال نمایشنامه‌های متقاضی شرکت در جشنواره را نیز ۲۵ مرداد اعلام کرد و افزود: سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان روزهای ۱۵ تا ۱۸ آبان امسال با اجرای آثار پذیرفته شده، برگزار خواهد شد.

46