رسانه عمومی

«جان ویلیامز»: دوست دارم آهنگ «جیمز باند» را بسازم

جان ویلیامز، تهیه کننده بزرگ و پرافتخار سینمای جهان علاقه خود را برای ساخت موسیقی متن فیلم بعدی جیمز باند ابراز کرد.

به گزارش سلام دکتر، به نقل از گاردین. این آهنگساز آمریکایی که در ماه فوریه تولد 90 سالگی خود را جشن گرفت، موسیقی معروفی را برای فیلم هایی چون «جنگ ستارگان»، «هری پاتر» و «پارک ژوراسیک» خلق کرده است.

ویلیامز در حال حاضر مشغول کار بر روی موسیقی متن فیلم بعدی ایندیانا جونز است و قبلاً موسیقی متن چهار قسمت قبلی این فرنچایز را ساخته است.

او در گفت و گو با «کلاسیک اف ام» اعلام کرد که 30 درصد از موسیقی متن قسمت پنجم «ایندیانا جونز» را که «هریسون فورد» در آن بازی می کرد به پایان رسانده است.

ویلیامز در پاسخ به این سوال که آیا می‌خواهد کاری برای جیمز باند انجام دهد، گفت: “من دوست دارم این کار را انجام دهم.” او سپس به روند ساخت موسیقی پرداخت و گفت: نوشتن موسیقی برای فیلم بسیار سخت است و شاید برای همه آهنگسازان نباشد زیرا می تواند بسیار محدود و شاید بسیار خسته کننده باشد.

«ویلیامز» همچنین گفت که بعد از اتمام کاری به موسیقی خودش گوش نمی دهد. او گفت: «وقتی کارم تمام شد، کتاب را می‌بندم و به صفحه بعدی می‌روم که تبدیل به یک سبک زندگی شده است که در آن واقعاً خوشحالم که هر روز از خواب بیدار می‌شوم». من خیلی خوشحالم و اگر نتوانم این کار را انجام دهم، احساس محرومیت زیادی خواهم کرد.»

او برای فیلم‌هایی چون «فهرست شیندلر»، «آرواره‌ها» و «اتی» موسیقی ساخته است، سال گذشته به عنوان محبوب‌ترین آهنگساز جهان انتخاب شد و بسیاری از آهنگ‌هایش در تالار مشاهیر کلاسیک FM به نمایش درآمد. .

جان ویلیامز در طول هفت سال فعالیت حرفه‌ای خود تعدادی از معروف‌ترین، محبوب‌ترین و تحسین‌شده‌ترین آثار سینمایی تاریخ سینما را خلق کرد و برنده ۵ جایزه اسکار، ۲۵ جایزه گرمی، ۷ جایزه بفتا، ۵ جایزه و ۴ جایزه گلدن گلوب شد.

«ویلیامز» 52 بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است که پس از والت دیزنی دومین نفر در تاریخ است که بیشترین نامزدی اسکار را دارد.

انتهای پیام