اقتصادی

ثبات قیمت‌ انواع ارز در هفته‌ای که گذشت

ارز | انواع | بازار ارز

نرخ انواع ارز در هفته‌ای که گذشت روند قیمتی با ثباتی را تجربه کرد و قیمت‌ها در دامنه مشخصی با اندکی نوسان مواجه شدند.

به گزارش سلام دکتر، شنبه هفته جاری بازار ارز با ثبات نسبی قیمت، کار خود را آغاز کرد که با توجه به کاهش نرخ در هفته‌های گذشته دور از انتظار نبود. همین وضعیت تا روز گذشته روند معکوسی به خود گرفت.

هر دلار آمریکا در روز شنبه هفته جاری (سوم تیرماه) در بازار آزاد (غیررسمی) به حدود ۴۹ هزار تومان رسیده بود اما همین نرخ تا روز یکشنبه با نوسان چندصد تومانی مواجه شد. دوشنبه هفته جاری به مرز کانال ۴۸ هزار تومان رسید. همین روند قیمتی تا روز پایانی این هفته (پنجشنبه، هشتم تیرماه) ادامه پیدا کرد و دلار نهایتا حوالی همین نرخ باقی ماند.

یورو نیز در نخستین روز این هفته در حدود ۵۴ هزار تومان معامله شده بود اما بعد از گذشت دو روز، یعنی دوشنبه نرخ آن تا حدود کانال ۵۳ هزار تومان هم کاهش یافت و نهایتا در همین حدود در بازار آزاد و البته کانال‌های تلگرامی قیمت گذاری شد.

درهم و سایر ارزها نیز در بازار به تبعیت از دلار و یورو روند قیمتی کم نوسانی را تجربه کردند و ثبات نسبی داشتند.

مشاهدات خبرنگار سلام دکتر از بازار ارز و البته کنش‌های فعالان بازار ارز نشان از ادامه رکود در این بازار دارد. چرا که به گفته صرافی‌ها ارز در شرایط کنونی انتظارات تورمی مردم در بازار ارز روند نزولی دارد.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.