تلویزیون سونی به اینترنت وصل نمیشه

تلویزیون سونی به وای فای متصل میشود اما هنگام دسترسی به اینترنت مشکل دارد ،چگونه میتوان آن را برطرف کرد؟

آیا با تلویزیون Sony خود محتوای آنلاین را تماشا می کنید؟

خوب ، شما تلویزیون را روشن کرده و وای فای را فعال کرده اید اما اتصال به اینترنت وجود ندارد؟
تلویزیون سونی به وای فای متصل است اما اتصال به اینترنت مشکلی جدی نیست. با این حال ، ممکن است برخی مشکلات فنی و اشکالات نرم افزاری وجود داشته باشد که باعث ایجاد این موضوع شده اند.
من نیز چندین بار در تلویزیون خود دچار مشکلات ابن چنینی شده ام. با این حال ، من توانسته ام این مشکل را در تلویزیون سونی خود به راحتی حل کنم. وقتی هنگام عصر تلویزیون خود را روشن کردم تا فیلمی را در فیلیمو،نماوا و یا دیگر اپلیکیشن ها  تماشا کنم متوجه شدم که مشکلی وجود دارد. بسیار موضوع عجیبی بود که وای فای وصل شده بود اما اتصال به اینترنت وجود نداشت.

من سعی کردم برنامه های دیگر را پلی یا اجرا کنم اما پیام خطا مدام نشان داده می شد ، “در حال حاضر اتصال به اینترنت در دسترس نیست!” پس از این که بررسی کردم ، دلایل زیاد و اساسی ای را پیدا کردم که مانع اتصال تلویزیون به اینترنت می شوند حتی در صورتی که تلویزیون به وای فای متصل باشد. با این حال ، فقط در مدل تلویزیون های اندرویدی سونی بیش از سایر مدلها چنین خطایی وجود دارد. برای راهنمای بیشتر می توانید به amazon.com مراجعه کنید.

توجه: اگر تلویزیون اندروید سونی دارید ، این راه حل بر روی هر مدل تلویزیون اندرویدی کار می کند. به عبارت دیگر ، می توانید راه حل را برای تلویزیون قدیمی تر یا جدیدترین دستگاه اندروید سونی نیز به کار ببرید.

همانطور که تلویزیون اندرویدی سونی مشکل اتصال به اینترنت را دارد، وقایع مختلفی در مورد دلیل واقعی اتصال تلویزیون به Wi-Fi وجود دارد. با این حال ، راه حل های عمومی از جمله به روز رسانی سیستم عامل ، power cycle نیز وجود دارد.

تاریخ اشتباه: اگر تاریخها و زمانهای نادرستی در تلویزیون وجود داشته باشد ، اینترنت به هیچ وجه کار نمی کند.

خطای DNS: پیکربندی سرور DNS نادرست ممکن است مانع از کارکرد اینترنت شود.

قدرت سیگنال پایین: اگر فاصله بین تلویزیون و مودم زیاد باشد ، اینترنت به کندی کار می کند. در برخی موارد حتی به درستی کار نمی کند.

اشکال/ مشکلات: برخی از خطاها به دلیل وجود اشکالات در تلویزیون رخ می دهد. اگر تلویزیون اشکال داشته باشد ، این مشکل تا به روزرسانی بعدی ادامه خواهد داشت.
برای هر کسی ممکن است آسان باشد که مشکل تلویزیون سونی متصل به Wi-Fi را برطرف کند. اگر می تواند و آگاهی دارید که چگونه  از کنترل تلویزیون استفاده کنید می تواند مشکل را در چند دقیقه حل کند. من شخصاً با موفقیت این مشکل را حل کرده ام.

روش 2: اصلاح تاریخ و زمان
وقتی تلویزیون به Wi-Fi متصل است اما اتصال اینترنت ندارد ، به این معنی است که  تاریخ و زمان تلویزیون را به طور نادرستی‌ تنظیم شده است. گاهی اوقات تلویزیون به طور خودکار تاریخ را به تاریخ پیش فرض  تغییر می دهد. در این صورت ، شما باید تاریخ و زمان را به صورت دستی تغییر دهید. در اینجا دستورالعمل های گام به گام برای حل این مشکل را مشاهده می کنید:

روش 3: سیگنال Wi-Fi را تقویت کنید

اگر وای فای یا مودم در فاصله زیاد از تلویزیون قرار دارد ، باید فاصله را کاهش دهید. هرچه سیگنال اینترنت دور تر باشد ، مشکل اتصال بیشتر می شود.
اگر دستگاه الکترومغناطیسی در نزدیکی دستگاه وای فای شما وجود دارد ، محل آن را تغییر دهید. دستگاه های الکترومغناطیسی قدرت بی سیم را تضعیف می کنند. پس از آن ، تلویزیون یک سیگنال Wi-Fi کامل دریافت می کند و در پهنای باند اینترنت تأخیر ایجاد نمی شود.

روش چهارم:power cycling 

چرخه ی قدرت به خاموش شدن کامل سیستم اشاره دارد. با این حال ، مزیت چرخه قدرت این است که تمام اشکالات کلی مربوط به دستگاه را برطرف کنید. برای انجام چرخه ی قدرت ، باید دستگاه را به مدت 10-15 دقیقه خاموش کنید. پس از آن ، دستگاه را دوباره روشن کنید تا بررسی کنید که مشکل حل شده است.
توجه: شما باید تلویزیون و روتر/مودم را خاموش و روشن کنید.

روش 5: تغییر پیکربندی DNS
DNS نقش حیاتی در اینترنت دارد.  DNS  است که باعث میشود اینترنت کار کند اما زمانی که تلویزیون شما DNS نادرست را پیکربندی کرده باشد. اینترنت تلویزیون قطعا کار نمیکند
اینترنت روی اتصالات سیمی و بی سیم کار نمی کند. اگر تلویزیون شما هنوز نقطه ی اتصال به اینترنت را نشان نمی دهد ، نحوه پیکربندی DNS در تلویزیون اندروید سونی خود را در اینجا ببینید:
1. در ریموت تلویزیون ، دکمه Home را فشار دهید.
2. به تنظیمات بروید و سپس شبکه مورد نظر را انتخاب کنید.

  1. تنظیمات شبکه و پس از نصب کردن، اتصال شبکه را انتخاب کنید.

نتایج پایانی
امیدوارم مشکل تلویزیون سونی متصل به WiFi را حل کرده باشید. اینها راه حلی بود که توسط پشتیبانی Sony ارائه شده است

اگر نیاز به مشاوره و یا تعمیرات تلویزیون یا هرگونه سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات سایت مطرح کنید تا کارشناسان سایت تا خرید ، شما را راهنمایی کنند .
منبع: youtube.com

خروج از نسخه موبایل