تلاش برای کسب سهم ۶ درصدی اقتصاد دانش‌بنیان از GDP/ اقتصاد با اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان شکوفا می‌شود

دهقانی فیروزآبادی در صف اول صعود کرد.

دهقانی فیروزآبادی درباره سهم معاونت فناوری، فناوری و اقتصادی رئیس جمهور در تولید ناخالص داخلی کشور گفت: تلاش می کنیم تا پایان سال جاری از طریق اقتصاد مبتنی بر دانش به 4 تا 6 درصد تولید ناخالص داخلی واقعی کشور برسیم. دو تا سه سال آینده

روح الله به عنوان خبرنگار گروه علم و فناوری آنا پست و اقدامات انجام شده برای اجرای آن.

معاون علمی، مهندسی و فناوری – علمی – علمی – دانش علمی و دانش مهم کسب و کار، گفت: در سال های گذشته با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و سیاست گذار بر فناوری و فناوری، به عنوان تنها کلید پیشرفت ملی، ما به نتایج خوبی دست یافته ایم. در دهه اخیر با توسعه شرکت های نوپا، گروه های تحقیقاتی و توسعه فناوری، گفتمان علمی و فناوری در کشور ایجاد شده است. اما امروز با تبدیل علم و فناوری به ثروت فاصله داریم و اگر بتوانیم این علم و فناوری را به ثروت واقعی و ارزش افزوده تبدیل کنیم و تأثیر بسزایی در اقتصاد داشته باشیم، می توان گفت اقتصاد ما عقلانی است.

وی همچنین افزود: دانش بنیان اقتصاد شامل نوآوری های بسیاری در مدیریت دولتی است. نوآوری در تمامی ارکان اقتصاد مبتنی بر علم و دانش منجر به ایجاد ارزش افزوده و بهره وری بالاتر می شود که مجموع اقتصادهای دانش بنیان است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان درباره سهم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در تولید ناخالص داخلی کشور گفت: تلاش می کنیم از طریق دانش بنیان به 4 تا 6 درصد تولید ناخالص داخلی واقعی کشور برسیم. اقتصاد مبتنی بر تا پایان دو تا سه سال آینده.

با تاکید بر اهمیت افزایش تعداد موسسات دانش بنیان در کشور مراقبت فنی در کشور، کیفیت این موسسات برای ما مهم است. بر اساس برآوردها تا پایان سال حدود 2500 تا 3000 شذکت دانش بنیان جدید خواهیم داشت. پیش بینی من این است که تعداد این شرکت ها در نیمه دوم سال آینده به دلیل شرکت هایی که امسال شروع به کار کرده و از گروه های سریع خارج می شوند، دو برابر شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصادی رئیس‌جمهور دانش بنیان درباره دانش بنیان شرکت‌های بزرگ کشور گفت: بخش بزرگی از تولید ناخالص داخلی کشور در اختیار شرکت‌های بزرگی است که سنتی هستند و به دلیل مزایای نیروی کار یا انرژی ارزان، درآمدزایی می‌کنند. . افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها یکی از مزایای شرکت های دانش بنیان و اقتصاد است.

وی با اشاره به تفاهم 100 میلیون دلاری وزارت نفت با شرکت های دانش بنیان در سال گذشته و نفوذ فناوری به شرکت های بزرگ، گفت: اجرای قانون به پرواز در می آید تولید دانش بنیان چرا که قانون پیشرفت دانش را تغییر می دهد. . اقتصاد منابع.”

رئیس بنیاد ملی نخبگان با تشریح اهمیت نفوذ فناوری به زندگی مردم گفت: افزایش کیفیت و درآمد زندگی مردم یکی از فرصت‌های سنجش میزان موفقیت دانش بنیان‌ها در اقتصاد ملی است. بنابراین لازم است در صنایعی که مستقیماً با زندگی انسان در ارتباط هستند مانند خودرو، لوازم خانگی و… شاهد نفوذ بهتر فناوری باشیم.

دهقانی فیروزآبادی بر همکاری سایر نهادها در حوزه اقتصاد علم محور تاکید کرد و گفت: قانون ترویج دانش علمی قانونی است که در مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا در سطح بسیار پیشرفته ای قرار دارد. در سال 1401 پس از 12 سال تجربه با مشکلات موجود در قانون حمایت از صنایع دانش بنیان، اگر موفق به اجرای قانون دانش بنیان با کمک شرکت ها در شغل دیگری شویم، شاهد ظهور و رونق صنعت دانش بنیان خواهیم بود. اقتصاد کشور حداکثر در ده سال آینده

رئیس بنیاد ملی نخبگان درباره برنامه‌های این بنیاد برای بازگشت متخصصان به کشور توضیح داد: تلاش می‌کنیم با دانش دانشگاه‌ها، استان تهران و وزارت خانه، دغدغه مسکن متخصصان را برطرف کنیم. موضوع دیگری که دنبال می کنیم کار نخبگان است. بنابراین همکاری بسیار خوبی بین معاونت علمی و مرکز علمی ایجاد شده است که به زودی اعلام خواهد شد. بنابراین همانطور که رهبری فرمودند می توانیم در کمترین زمان ممکن نیروی متخصص را به عنوان هیات علمی در دانشگاه ها جذب کنیم. موضوع دیگری که در حال پیگیری است ایجاد بازاری برای نخبگان است به نحوی که افراد قدرتمند بتوانند در حل مشکلات کشور احساس تاثیرگذاری کنند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل