رسانه عمومی

تلاش برای ایجاد فضایی ایمن در بازار صنایع‌ دستی کشور

معاون امور هنری و صنایع دستی کشور در دیدار با معاون اقتصادی استانداری گلستان بر تلاش برای ایجاد فضای امن برای بازار صنایع دستی و در رابطه با لزوم توسعه صنایع دستی به ادغام دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

به گزارش سلام دکتر، مریم جلالی روز سه شنبه 30 تیر 1401 در اولین روز سفر خود به منطقه گلستان در دیدار با سید محمد دهنوی، معاون بازاریابی گلستان، صنایع دستی را در ایجاد اشتغال و درآمد موثر دانست. برای خانواده ها “در تلاش هستیم فضای امنی برای بازار صنایع دستی ایجاد کنیم و مواد اولیه مناسب برای تولیدات هنرمندان را خریداری کنیم.”

نایب رئیس سازمان صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور ضمن تاکید بر تعامل و انسجام مجموعه های اجرایی برای ارتقای سایت های توسعه بومی گفت: در بسیاری از حوزه ها از جمله صنایع دستی در برخی موارد دستگاه ها به صورت مجزا فعالیت می کنند و باید تلاش کنیم. برای جمع شدن در این منطقه، موافقت کنید.

وی خاطرنشان کرد: حوزه های سه گانه مرکز میراث فرهنگی، سفر و صنایع دستی در گذشته نسبتاً کوچک بوده است، اما با روی کار آمدن مهندس ضرغامی این یکپارچگی بیشتر شده و البته شاهد اتفاقات خوبی در این وزارتخانه خواهیم بود. آینده. “

آمادگی جالوت برای ایجاد صندوق حمایت از صنعتگران

معاون اقتصادی استانداری گلستان در این نشست گفت: آمادگی داریم با مشارکت پول مرکز میراث فرهنگی، سفر و آثار، صندوق حمایت از صنعتگران منطقه گلستان ایجاد کنیم.

سید محمد دهنوی خاطرنشان کرد: احیای دیوار بزرگ گرگان موضوع مهمی است و ما آمادگی داریم با مرکز میراث فرهنگی، گردشگری و هنری در راستای احیای این اثر بزرگ همکاری کنیم.

وی گفت: موزه فاطمیه بنایی با ارزش و مجلل است و پیشنهاد می کنم با کمک استاندار و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، این بنا به مرکز ایجاد و نوسازی تبدیل شود.

نایب رئیس اصناف گلستان با اشاره به پتانسیل بالای صنایع دستی در منطقه گلستان خاطرنشان کرد: در نگاه سال 1404 یک سوم سهم توسعه منطقه در حوزه صنایع دستی دیده شده است.

تشکیل انجمن صنعتگران گرگان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و هنر استان گلستان نیز در این دیدار گفت:

رحمان فرمانی خاطرنشان کرد: شهر تاریخی استرآباد (گرغان) یک فعالیت تاریخی بسیار ارزشمند، زنده و زنده است و باید از این فرصت برای توسعه گردشگری گرگان و اطراف آن استفاده کرد.

در این جلسه، معاون امور هنری و فرهنگی کشور، رحمان فرمانی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، ویدا تودی، مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت وزير فرهنگ و هنر، حسين خواجبيدختي، مشاور امور صنايع دستي ملي و معاونت هنري و مريم حاجي ابراهيمي، صنعتگر محلي و بالعکس صنايع دستي سنتي.

مریم جلالی معاون فرهنگی هنری مرکز میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان نماینده ارشد این وزارتخانه در سفر اعضای شورای فرهنگی شورای اسلامی شهر گرگان از طریق فرودگاه بین المللی شهدای گرگان وارد این منطقه شد. به گلگوتا

برگزاری نشست ها و نشست های ویژه با مسئولان و مدیران محلی، بازدید از توانمندی های صنایع دستی و سنتی در شهرهای منطقه گلستان و دیدار و گفتگو با هنرمندان و هنرمندان این منطقه از دیگر ایده های سفر برعکس و صنایع دستی. اثر هنری موسسه میراث فرهنگی، سفر و صنایع دستی منطقه گلستان.

انتهای پیام