اقتصادی

تقویت روابط ایران و قطر در سایه توافقات دو کشور/ ۳۸ محور همکاری مورد بررسی قرار گرفت

۳۸ | ایران | ایران و قطر

دبیران ایرانی و قطری نهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر، ضمن ابراز امیدواری نسبت به تقویت روابط دو کشور در سایه توافقات صورت گرفته، خاطرنشان کردند: موضوعات در کمیته‌های تجارت، انرژی، زیرساخت و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و توافقات خوبی در این باره حاصل شد.

به گزارش سلام دکتر، مجتبی اکبری عصر امروز، در آیین اختتامیه نهمین کمیسیون همکاری‌های مشترک ایران و قطر، به نشست‌های برگزار شده با طرف‌های قطری طی سه روز برگزاری این اجلاس اشاره کرد و افزود: موضوعات در کمیته‌های تجارت، انرژی، زیرساخت و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و توافقات خوبی در این باره صورت گرفت.

دبیر ایرانی نهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر ادامه داد: در این چهار کمیته بیش از ۳۸ محور مورد بررسی قرار گرفت که اهم آن‌ها مربوط به تبادلات بانکی، گمرکی، صادرات، کشتیرانی، حمل و نقل و کشاورزی می‌شود.

رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت نیرو خاطرنشان کرد: همچنین در این دوره از کمیسیون به موضوعات دیگری در حوزه‌های گردشگری، بهداشت، دارو، امور قضایی و حقوقی پرداخته شد.

در ادامه صالح المانع مدیرکل بین‌الملل وزارت صنعت و تجارت قطر، ضمن قدردانی از برگزاری نهمین کمیسیون همکاری‌های مشترک ایران و قطر، گفت: طرف ایرانی تا جایی که توانستند به منظور برگزاری جلسات در روزهای اخیر از ما حمایت و پشتیبانی کردند.

وی اضافه کرد: در زمینه تجاری و بازرگانی، سطح مبادلات تجاری مورد بررسی قرار گرفت و بر افزایش تلاش‌ها و پیگیری‌ها به منظور توسعه روابط فی‌مابین در بخش‌های دولتی و خصوصی تاکید شد.

دبیر قطری نهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر یادآور شد: این امر به منظور تسهیل توسعه روابط تجاری دو کشور ایران و قطر است.

وی تاکید کرد: نیاز است زمینه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه پروژه‌های دو کشور معرفی و بخش‌های مختلف با این امر آشنا شوند تا جذب سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

المانع اضافه کرد: همچنین طرفین توافق کردند کارگروه مشترک بین سازمان مناطق آزاد قطر و شورای عالی مناطق آزاد و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شود.

وی یادآور شد: در زمینه حمل‌ونقل هوایی نیز طرف قطری خواستار همکاری‌های بیشتر در زمینه حمل و نقل هوایی شد و در همین راستا مقرر شد از شرکت‌های هواپیمایی ایران و قطر حمایت شود تا بشود ۲۷ سفر دیگر به سفرهای هفتگی بین دو کشور اضافه شود.

مدیرکل بین‌الملل وزارت صنعت و تجارت قطر در پایان ضمن ابراز امیدواری بر تقویت روابط دو کشور ایران و قطر در سایه توافقات صورت گرفته، خاطرنشان کرد: در زمینه حمل و نقل دریایی نیز طرفین بر اهمیت وجود خط مستقیم کشتیرانی بین ۲ کشور تاکید کردند.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.