اقتصادی

تقویت استانداردهای تولید مازندران برای جذب بازارهای هدف صادرات

سلام دکتر/مازندران وزیر امور خارجه ضمن تاکید بر تقویت استانداردهای تولید داخلی برای فراهم کردن توقعات بازارهای هدف صادراتی قول داد تا در همکاری با سفارتخانه‌ها موضوعات مرتبط با صادرات محصولات داخلی مازندران پیگیری شود.

حسین امیر عبداللهیان در نشست با استاندار مازندران به اقلیم منحصر بفرد این استان شمالی اشاره کرد و گفت: مازندران می‌تواند زمینه ساز تقویت سیاسی و اقتصادی در تصمیم گیری‌های ملی باشد.

وزیر امور خارجه به نقش موثر مازندران در توسعه اقتصادی منطقه پرداخت و ضمن خرسندی از این دیدار وعده داد که در آینده اجلاس‌های متعددی در این استان برگزار شود.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر تقویت استانداردهای تولید داخلی برای فراهم کردن توقعات بازارهای هدف صادراتی قول داد تا در همکاری با سفارتخانه‌ها موضوعات مرتبط با صادرات محصولات داخلی مازندران را پیگیری کند.

عبداللهیان ضمن تایید طرح دیپلماسی آموزشی با محوریت مازندران دستور داد تا اجرای این طرح به درستی پیگیری شود.

استاندار مازندران نیز به مباحثی در راستای توسعه دیپلماسی مازندران در عرصه‌های متعدد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی مطرح کرد.

سید محمود حسینی‌پور به تشریح ظرفیت‌های استانی و ملی مازندران پرداخت و تولیدات این استان را منحصر بفرد ارزیابی کرد و گفت: در دو سال گذشته در حوزه دیپلماسی اقتصادی و تلاش‌هایی که در این بخش شده است قابل توجه بوده، در حال حاضر از وزارت امور خارجه در خواست داریم تا نقش ویژه خود را برای هماهنگی، تسهیل در رفت و آمدهای دیپلماتیک، اعزام هیات تجاری مازندران به کشورهای هدف و بالعکس برای سفارتخانه‌های ما فراهم کند.

استاندار مازندران به ظرفیت‌های ویژه این استان و برخورداری از سه فرودگاه و سه بندر مهم با توجه به قرار گرفتن در کریدور شمال-جنوب اشاره کرد و افزود: مازندران می‌تواند نقش مهم و موثری را در توسعه دیپلماسی در دولت مردمی سیزدهم ایفا کند.

عبداللهیان: تقویت استانداردهای تولید داخل مازندران برای جذب بازارهای هدف صادراتی

تبدیل شدن مازندران به محل تردد دیپلماتیک وزارت امور خارجه

حسینی پور اظهار کرد: با توجه به اینکه مازندران توانایی تبدیل شدن به مرکز اصلی برگزاری اجلاس‌ها، سمینارها و رویدادهای بین المللی را دارد، به لحاظ زیر ساخت‌های فنی، عمرانی، فرهنگی، تاریخی و طبیعی می‌تواند مرکز اصلی رفت و آمدهای دیپلماتیک وزارت امور خارجه باشد.

استاندار مازندران در راستای توسعه دیپلماسی اقتصادی، تصریح کرد: رفع موانع صادراتی به ویژه در کشورهای هدف روسیه، چین و کشورهای cis  برای توسعه اقتصادی مازندران موثر است.

دیپلماسی آموزشی با محوریت مازندران

این مسئول همچنین به ارائه طرح ویژه دیپلماسی آموزشی کشور با محوریت مازندران پرداخت و یادآور شد: لازم است از ظرفیت وزارت امور خارجه در توسعه دیپلماسی آموزشی استفاده شود.

استاندار مازندران به ظرفیت‌های بالای اقتصاد کشاورزی، تولیدی و صنعتی مازندران پرداخت و گفت: مازندران به دلیل برخورداری از سه فرودگاه بین المللی ساری، نوشهر و رامسر می‌تواند در راستای پذیرای گردشگران برای گذار از گردشگری سنتی به سمت مدرن حرکت کند.

انتهای پیام