اقتصادی

تضمین بازار تجهیزات صنعت فولاد با خدمات پیشرفته تست و آزمون

آزمون | با | بازار

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با توسعه زیرساخت‌های آزمایشگاهی خود توانست خدمات تست و آزمون متنوع و پیشرفته را به عنوان یکی از موارد تضمین کننده بازار محصولات به صنایع فولاد، نفت و گاز کشور ارائه دهد.

به گزارش سلام دکتر، ایمان پور زرگر، عضو هیات مدیره این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه خدمات این شرکت به صنایع مولد در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، معدن، فولاد و انرژی، راه و ساختمان و دیگر صنایع ارائه شده است، گفت: تجهیزات پیشرفته و خدمات فناورانه تست و آزمون در زمینه‌های متالورژی و مکانیک شکست، خوردگی و علل تخریب، آنالیز شیمیایی، مقاومت مصالح، مکانیک خاک و سنگ توانسته با حفظ یکپارچگی، طیف وسیعی از خدمات مهندسی مورد نیاز صنایع را پاسخ می‌دهد.

وی مجموعه‌های بازرسی، ژئوتکنیک، مجتمع آزمایشگاهی و محوریت خدمات را از زیرمجموعه‌های اصلی این شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد و یادآور شد: همچنین این شرکت دارای آزمایشگاه‌های ژئوتکنیک و آزمایشگاه شیمی، آزمایشگاه خوردگی، آزمایشگاه متالورژی و بخش‌های پایش خوردگی و بازرسی فنی است.

پور زرگر با اشاره به قابلیت طیف گسترده‌ای از خدمات آزمایشگاهی با تکیه بر تجهیزات تخصصی این حوزه، ابراز کرد: آزمون خوردگی پلاریزاسیون تافل یکی از پروژه‌های خاص و منحصربه فرد این مجموعه فناور است که به عنوان یکی از متداول‌ترین آزمون‌های ارزیابی مقاومت به خوردگی فلزات و پوشش‌ها به صنایع ارائه می‌شود.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، عضو هیات مدیره این شرکت، وجود آزمون‌های استاندارد و مجموعه‌های آزمایشگاهی دانش‌بنیان را ضامن تولید محصولات قابل رقابت در بازار دانست و افزود: تمامی صنایع بزرگ و موفق جهان برای ایجاد محصولات فناور و دانش‌بنیان سعی خود را بر متمرکز کردن پژوهش‌ها در هسته‌های محدود می‌دانند، به نحوی که تمام سرمایه‌گذاری‌ها و حمایت‌های مالی و معنوی را روی پژوهشکده‌های شرکت‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی محدود هدایت می‌کنند و این روش و ایده در ایران هم قابل اعمال است.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.