اقتصادی

تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور به ۲۵۶ واحد می‌رسد

۲۵۶ | به | پروفایل لیمویی

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با بهره‌برداری از فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان گنبد کاووس که با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح می‌شود، تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در حال بهره‌برداری در کشور به ۲۶۵ واحد می‌رسد.

به گزارش سلام دکتر، هاشم امینی، اظهار کرد: این تصفیه‌خانه فاضلاب پس از ۳۰ سال وقفه امروز، پنجشنبه ۳۰ آذرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به این‌که گنبد کاووس دومین شهرستان استان گلستان از لحاظ جمعیت به شمار می‌رود، افزود: با توجه به بالابودن سطح آب‌های زیرزمینی و مشکل دفع بهداشتی فاضلاب شهری و همین طور نیازهای زیست‌محیطی این شهرستان، این پروژه از اهمیت خاصی برخوردار است و گام مهمی برای تکمیل پروژه فاضلاب گنبد کاووس خواهد بود.

طبق اعلام وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه ارزش ریالی این طرح بیش از ۱۳هزار میلیارد ریال است، گفت: با بهره‌برداری از این طرح ظرفیت انتقال و تصفیه فاضلاب جمعیتی افزون بر ۱۵۰ هزار نفر فراهم شده است که این موضوع نقش بسزایی در حفظ محیط زیست این منطقه ایفا خواهد کرد.

‌امینی تاکید کرد: عزم دولت سیزدهم در بخش فاضلاب این بوده است که ۷۱ پروژه را به سرانجام برساند که تاکنون بهره‌برداری از ۷۸درصد از این پروژه‌ها در سطح کشور محقق شده است و تمام تلاش ما بر این است که تا پایان دولت سیزدهم به تحقق ۱۰۰درصدی برسیم.

به گفته وی هم‌اکنون ۵۴درصد از جمعیت کشور با ۸.۸ میلیون انشعاب فاضلاب، حدود ۶۸هزار کیلومتر شبکه جمع‌آوری و ۳۸۰۰ کیلومتر خطوط انتقال زیر پوشش شبکه فاضلاب هستند.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.