تصاویر «قصه های خوب برای بچه های خوب» دوباره جان گرفتند

تصاویر «قصه های خوب برای بچه های خوب» دوباره جان گرفتند

نمایشگاه «قصه های خوب برای بچه های خوب» به همت انجمن تصویرگران ایران و به یاد مهدی آذریزدی از 19 تا 30 تیرماه در تابلوهای استاد مامیز، زمینار و تالار استاد شهناز هنرمندان ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سلام دکتر، مراسم افتتاحیه نمایشگاه «قصه های خوب برای بچه های خوب» جمعه 19 تیرماه از ساعت 17 الی 20 در تالار استاد شهناز خانه این هنرمند و به شرح زیر برگزار شد. با او. نمایش برندگان در مسابقات

مراسم افتتاحیه این نمایش با پخش سرود ملی آغاز شد و پس از آن علی بوذری، رئیس گروه تصویرسازی و داور این مسابقه، یاد و خاطره آذریزدی را با خاطراتی از دوران کودکی اش زنده کرد.

او یادآور می شود: تابستان ها خانه مادربزرگم می ماندم و بعد از خرید همیشه به انتشارات امیرکبیر در خیابان خواجه نصیر می رفتیم. او کتاب «قصه های خوب برای بچه های خوب» را خرید. الان از مادربزرگ، خانه و کتابی نیست، فقط چهار شعبه از 9 شعبه انتشارات امیرکبیر که در تهران فوت کردند و جای تاسف است، اما آن کتاب ها و تأثیرشان آنجاست. همچنین مرتضی مامیز، علی اکبر صادقی، محمد بهرامی و دیگر برگزیدگان تاثیر زیادی در ارائه این کتاب ها داشته اند. تصاوير آوانگارد و هنري كه گويي ديروز خلق شده اند و تاثير جاودانه آنها نيز تاكيد مي شود.

وی همچنین از همکاری «شورای کتاب کودک» قدردانی کرد و گفت: جای تاسف است که نماینده ای از انتشارات امیرکبیر در این مراسم حضور نداشت.

در ادامه جشن، طی پیام صوتی نوش آفرین انصاری، دبیر کمیته کتاب کودک و نوجوان که برای حاضران منتشر شد، به علی بوذری کمیته هنر و کتاب کودک تبریک گفت و گفت: آینده ای داریم. وجود هنرمندان نسل جدید مایه افتخار ماست.»

انصاری در بخشی از این پیام صوتی گفت: تاریخ‌دانان کتاب کودک باید به اواسط دهه 30 توجه کنند زیرا زمان تولد مفهوم تاریخ و پیشرفت کتاب درسی ماست. “

وی بازنگری در «قصه های خوب برای بچه های خوب» با استفاده از تصاویر جدید را اتفاقی مثبت برشمرد و افزود: این رویداد نسل های جدیدی را وارد این فضا می کند.

در ادامه فروغ الزمان جمالی، کارشناس ادبیات کودک و نوجوان ضمن قدردانی از یاد و خاطره آذریزدی توسط این تیم گفت: کلمه “فردا” در کلام آذر بسیار است. به این معنا که برخی از واژه ها و مفاهیم در زندگی مدرن به کار نمی روند، بنابراین وجه دیگری از آذر تازگی دارد.

وی مهدی آذریزدی را «پسر زمان» خواند و افزود: آذر در زمان زندگی می کند و اگر به او و زمان بپیوندیم با ده سال عجیبی روبرو خواهیم شد. ده سال پر از هرج و مرج و عشق.»

همچنین جمالی از مهدی آذریزدی به عنوان نماد «هویت جویی در ادبیات» یاد کرد و چیزی خواند که دکتر حبیبی بهترین چیزی است که وجود دارد.

در خاتمه مقداد صادقی، نویسنده فراخوان نمایشگاه «قصه های خوب برای بچه های خوب» روند برگزاری این رویداد را تشریح کرد. وی برپایی این نمایشگاه را حاصل شش ماه تلاش مستمر دانست.

مقداد صادقی در حاشیه این مراسم در گفت وگو با سلام دکتر، در تشریح این موضوع گفت: خدمات اولین و مهمترین بخش یک تماس است. قسمت اول شامل قسمت تاریخی این نمایشگاه است که از هشت داستان آذریزدی الهام گرفته شده است. بخش ویژه نیز به رفتارهای مهدی آذریزدی می پردازد.

وی در خصوص گنجاندن تصاویر نمایشگاهی در کتاب خود و بازنگری آن گفت: این نمایشگاه تنها یک ویژگی رقابتی است اما ممکن است ناشر تصمیم بگیرد در آینده از تصاویر استفاده کند.

به همین مناسبت خانم مرکزی، محمدی و علی بوذری داوری این دوره از مسابقات را بر عهده داشتند.

در نیمه اول پدرام کازرونی، نیلوفر عطایی فرد و آروین فولادی فر برنده مسابقه شدند و آرمین فتحی، زهرا ایمانی و سحر خراسانی نیز جوایز این مسابقات شدند.

در بخش تصویری ویژه که به مردم و فعالیت های ادبی مهدی آذریزدی می پردازد از حنانه ملک پور تجلیل می شود. ثواب و مداحی این بخش به نجلا مهدوی اهدا شد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل