تجهیزات آمبولانس (تجهیزات داخل آمبولانس 115 تیپ A, B و C)

در زمان بروز حوادث یا آسیب دیدگی به بیمار، اولین کاری که به ذهن همه ما می‌رسد، تماس با آمبولانس است. علاوه بر اورژانس‌های دولتی، آمبولانس‌های شرکت‌های خصوصی هم در زمینه امدادرسانی به بیماران فعالیت دارند. اگر شما هم قصد دارید بیمار خود را در وضعیت اورژانسی یا غیر اورژانسی به مراکز درمانی منتقل کنید، باید با این آمبولانس‌های خصوصی تماس بگیرید. آنچه که باعث تفاوت در اعزام تیپ‌های مختلف این ماشین‌ها می‌شود، تجهیزات آمبولانس است. در این مطلب همراه ما باشید تا با تجهیزات داخل آمبولانس تیپ‌های مختلف آشنا شوید.

پرستار | خودرو

تجهیزات آمبولانس هلال احمر

در شرایط بحرانی اولین موردی که به آن نیاز داریم، آمبولانس و امدادرسانی است. آمبولانس‌ها دارای تجهیزات پیشرفته و استاندارد هستند تا هنگام وقوع حادثه و بروز شرایط ناگهانی سبب نجات جان افراد آسیب دیده شوند. اولین موردی که در این راستا اهمیت دارد، تجهیزات آمبولانس است تا امدادگران با کمک آن‌ها بتوانند جان مریض را نجات دهند.

تجهیزات آمبولانس تیپ A

آمبولانس‌های نوع A برای حمل بیماران غیر اورژانسی طراحی و ساخته شدند و تجهیزات داخل آن‌ها برای همین دسته از بیماران کاربرد دارند. برخی از تجهیزات آمبولانس تیپ A عبارتند از:

لوازم مورد نیاز بیمار

لوازم لازم برای امدادگران و حفظ ایمنی

تجهیزات خودرو

تجهیزات آمبولانس تیپ B

تجهیزات آمبولانس 115 تیپ B برای ارائه بهترین خدمات اورژانسی و مراقبت‌‌های پزشکی طراحی شده‌اند. این تجهیزات داخل آمبولانس با دقت انتخاب شده‌اند تا امدادگران بتوانند درمان اولیه و پایش بیماران را انجام دهند. آمبولانس تیپ B علاوه بر برخورداری از تجهیزات آمبولانس تیپ A، تجهیزات دیگری هم دارد که عبارتند از:

وسایل مورد نیاز امدادگران

تجهیزات آمبولانس تیپ C

در صورتی که بیمار نیاز به خدمات درمانی و پایش پیشرفته‌ای داشته باشد، آمبولانس تیپ C اعزام می‌شود. آمبولانس تیپ C علاوه بر تجهیزات آمبولانس تیپ A و B، تجهیزات دیگری هم دارد که این تجهیزات اضافی عبارتند از:

تجهیزات داخل آمبولانس

تجهیزات داخل آمبولانس به دقت انتخاب شده‌اند تا تیم‌‌های اورژانس به بهترین شکل ممکن بتوانند به محل حادثه برسند و بیماران را با ایمنی و سرعت به مقصد درمانی مناسب منتقل کنند. تجهیزات آمبولانس شامل همه ابزارهای ضروری است که به تیم‌ های اورژانس این امکان را می‌دهد تا با استفاده از تجهیزات حمل‌ونقل بیمار و تجهیزات پزشکی، خدمات اورژانسی را به بهترین شکل ارائه دهند. شما می‌توانید با اطلاع از چک لیست تجهیزات آمبولانس (تیپ های مختلف اورژانس) از کاربردهای هر یک از این آمبولانس‌ها آگاه شوید و در صورت نیاز، شرایط بیمار خود را به طور دقیق شرح دهید. تجهیزات آمبولانس در تیپ‌های مختلف، فرق دارند، ولی به طور کلی شامل موارد زیر هستند.

آمبولانس و تجهیزات داخل آن‌ها

سخن پایانی

خدمات آمبولانس اضطراری خصوصی برای عموم در دسترس هستند. زمانی که در مواجهه با وضعیت اورژانسی قرار می‌گیرید، تجهیزات آمبولانس می‌توانند نقش بسیار مهمی در نجات جان شما ایفا کنند. این تجهیزات، جابه‌جایی سریع و ایمن شما به بخش حوادث و فوریت‌های پزشکی بیمارستان را ممکن می‌کنند. برای احتیاط، همواره لازم است که شماره‌های این آمبولانس‌های خصوصی از شرکت‌های معتبر را در دسترس داشته باشید و در صورت نیاز با آن‌ها تماس بگیرید.

خروج از نسخه موبایل