تا VAR نیامده استقلالی ها انتظار پنالتی نداشته باشند/این تیم هنوز با شرایط آرمانی فاصله دارد

امیرآبادی در گفتگو با آنا:

یکی از پیشکسوتان تیم استقلال گفت: تا زمانی که VAR وارد فوتبال ایران نشود، استقلالی ها نباید انتظار مجازات از داوران داشته باشند.

مهدی امیرآبادی در گفت وگو با خبرنگار تیم ورزشی خبرگزاری آنا، درباره برتری دقایق پایانی استقلال در خانه ذوب آهن در هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران، اظهار کرد: بازی زیبایی را شاهد نبودیم و استقلال هم بود. قادر به برنده شدن با خطای مدافع ذوب آهن. در حالی که هفته نهم لیگ برتر را سپری می کنیم انتظارات از استقلال زیاد است اما انتظار داریم این تیم تا قبل از هفته ششم به جایگاه خوبی برسد اما هنوز با تیم کاملی که هواداران و کارشناسان برنامه ریزی می کنند فاصله دارد. گرفتن سه امتیاز خارج از خانه بسیار مهم است زیرا باعث می شود تیم با پرسپولیس پیش بیفتد اما باید در هفته های آینده شاهد عملکرد بهتری باشیم.

وی در خصوص موقعیت هایی که بازیکنان استقلال مقابل ذوب آهن از دست دادند، گفت: شاگردان ریکاردو ساپینتو در ضربات آخر مشکل داشتند و مهاجمان قدر موقعیت ها را ندانستند. در این بازی حملات خوبی انجام دادند اما توپ ها گل نشد، گل به خودی حریف سه امتیاز به سود آبی پوشان را رقم زد. استقلالی ها باید در تمرینات دقت بیشتری در زدن و دقت در ضربات نهایی داشته باشند زیرا در بازی های سخت تر نمی توان شانس ها را هدر داد.

پیشکسوت تیم استقلال درباره توئیت سیاوش یزدانی علیه ریکاردو ساپینتو و بازگشت عارف غلامی به آبی پوشان توضیح داد: بازیکن حرفه ای موظف است دستورات سرمربی را رعایت کند و به باشگاه ها فشار نیاورد. ساپینتو سرمربی استقلال است و یزدانی که بازیکن بزرگی محسوب می شود نباید کاری کند که به تیم آسیب بزند. شما باید به هر تصمیمی که توسط مدیر ارشد گرفته می شود احترام بگذارید. غلامی هم یکی از مدافعان خوب فوتبال ایران است و امیدوارم مثل یزدانی در این تیم قرار نگیرد. همه بازیکنان استقلال با استعداد هستند و می توانند بدون تمرکز روی تیم های باشگاهی برای تیم سازنده باشند.

وی با تاکید بر اینکه کارشناسان داوری معتقدند در بازی با ذوب آهن داور یک پنالتی را در صحنه برای استقلال قبول نکرد، تاکید کرد: قضاوت داور در فوتبال ایران همیشه مشکل ساز بوده است. تمام هفته تنبیه استقلال از دید هیئت داوران پنهان ماند. استقلالی ها باید به این گونه قضاوت ها عادت کنند و انتظار مجازات ندارند. تا اینکه سیستم دستیار ویدئویی VAR وارد فوتبال ایران شد و به کمک داوران. هرچند وعده ها و وعده ها درباره این برنامه همچنان ادامه دارد و مشخص نیست سران کشورمان چه زمانی می توانند از VAR کمک بگیرند.

امیرآبادی با توجه به اینکه استقلال و پرسپولیس در بالای جدول به مصاف هم می روند و به نظر او تیم دیگری می تواند در قهرمانی همسایه آنها شود، تصریح کرد: به هر حال سرخابی ها باید در قهرمانی باشند و امیدواریم. استقلال و پرسپولیس همیشه مدعی قهرمانی باقی می مانند. تیم هایی مانند سپاهان، گلغر سیرجان، فولاد خوزستان و حتی نساجی مازندران و فولاد خوزستان به دلیل هزینه های هنگفتی که دارند به دنبال سرخابی ها خواهند بود و باید دید تا چه زمانی می توانند در منطقه استقلال و پرسپولیس دوام بیاورند و تا چه حد. نامزدهای قهرمانی بیش از دو تیم هستند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل