رسانه عمومیکسب و کار سلامتی

تاثیر سئو در برند سازی

دقت کرده‌اید این روزها همه چیز به همه چیز ربط دارد!؟ خود من چند وقتی است در مورد ارتباط سئو با موضوعات بسیاری مقاله نوشته‌ام! جذاب‌ترین این ارتباط‌ها به نظرم ارتباط سئو و برندسازی است. ارتباط سئو و برندینگ یک رابطه دو سویه و قدرتمند است که می‌تواند به موفقیت یا شکست یک سازمان منتهی شود. در مورد مفهوم  قبلا مفصل صحبت کرده‌ایم. حال باید ببینیم معنای برند و برندسازی چیست و سپس تاثیر سئو بر برندسازی و تاثیر برندسازی بر سئو در کرج را بررسی کنیم.

برندینگ یا برندسازی چیست؟

با این توصیف، برندسازی یعنی هویت دادن به یک سازمان. یعنی تصویر و حسی از سازمان در ذهن مخاطب ایجاد کردن. از زمانی که ایده اولیه یک شرکت یا سازمان شکل می‌گیرد و نامی برای آن انتخاب می‌شود ما در حال ساخت یک برند هستیم، حتی اگر خودمان از این فرایند آگاه نباشیم.

در حقیقت چه بخواهیم و چه نخواهیم برند ما ساخته می‌شود. به هر حال مخاطبان تصویری از ما در ذهن دارند و ما را به چیزی می‌شناسند. این مسئله در مورد پرسونال برند یا برند شخصی هم صدق می‌کند. اگر برندتان را خودتان نسازید دیگران آن را برای‌تان می‌سازند. مثلا من برنامه‌ای برای این که یک آدم خوش‌خواب فراموشکار شناخته شوم نداشتم! با این حال، اطرافیانم این ویژگی‌ها را مکرر در من دیده‌اند و حالا به بخشی از برند شخصی‌ام تبدیل شده است!

دانش برندینگ با این هدف ایجاد شد که این فرایند را آگاهانه کند. با استفاده از اصول و قواعد این دانش، می‌توانیم برند را خودمان با ویژگی‌هایی که می‌خواهیم خلق کنیم و این برند را به تعداد بیشتری از مردم بشناسانیم. هر چند کار به این راحتی‌ها که گفتم نیست!

برندسازی چگونه انجام می‌شود؟

نظرات مختلفی در مورد برندسازی وجود دارد و مراحل متعددی برای آن ذکر می‌شود. یکی از مشهورترین طبقه‌بندی‌ها را جیم سیگنورلی ارائه داده است و در آن پنج مرحله برای برندسازی در نظر گرفته می‌شود:

  • آگاهی بخشی: کاری کنید که مردم از وجودتان مطلع شوند.
  • درک کردن: کاری کنید که مردم هویت برند شما را درک کنند.
  • اعتماد سازی: کاری کنید که مردم به شما اعتماد کنند.
  • وابسته کردن: کاری کنید که مردم به سازمان، خدمات و محصولات شما وابسته شوند.
  • ارتباط مداوم با مشتری: ارتباط‌تان را با مشتریان حفظ کنید.

روش‌های مختلفی برای انجام این کارها وجود دارد اما من قصد ندارم به تکنیک‌های برندسازی بپردازم. بلکه می‌خواهم ارتباط سئو و ببرندینگ در سئو می تواند یکی از زمینه های مهم برای موفقیت در کسب و کار را فراهم کند. بسیاری از افراد برندینگ را از سئو جدا می دانند، اما بهتر است بدانید که برندینگ یکی از زیر شاخه های سئو است.

تعریف برندینگ

برندینگ روش هایی در بازاریابی می باشد که باعث می شود تا مخاطب پس از شنیدن نام برند شما یک تصویر خوب در ذهن خود از برند شما ترسیم کند. یک برند خوب باید در ذهن مخاطبین و مشتریان خود محصولات و خدمات متفاوت تری داشته باشد و این از فواید برندینگ می باشد.

زمانی که کسب و کار شما به یک برند معروف تبدیل شود، ذهن مخاطبین، برند شما را کم ریسک تر دانسته و برای تصمیم گیری دچار شک نمی شوند. برندهای خوب معمولا هویت ارزشمندی دارند و این ارزشمند بودن در فروش محصولات و خدمات تاثیر بسیاری بالایی دارد.

تاثیر برندینگ در سئو

در گوگل، برندینگ در سئو کاملا حس می شود و گوگل نسبت به برندهایی که در نظر مخاطبان شناخته می شود نیز رفتارهای متفاوتی از خود نشان می دهد.

گوگل معمولا به همه سایت ها ارزش می دهد اما برخی از سایت ها به دلیل شناخته شدن اعتبار بالایی دارند؛ مثلا در صورت قرار دادن محتوایی در سایت، در کوتاه ترین زمان ممکن رتبه برتر را کسب خواهند کرد، که این مورد یکی از تاثیرات برندسازی در سئو می باشد.

درواقع گوگل اعتبار زیادی به برندهای معروف نسبت به برندهای کوچک می دهد. گوگل همیشه ارزش زیادی برای کاربران قائل می شود و به همین دلیل رتبه های بالا به برندهای معروف اختصاص می یابد تا کاربران بتوانند به راحتی نیازهای خود را رفع کنند.

زمانی که کسب و کار شما کاملا شناخته شود در نتیجه گوگل در قسمت بالا قرار خواهد گرفت و این باعث سرعت در موفقیت و پیشرفت شما می شود.

گوگل با روش های زیر می داند که سایت شما یک برند است:

سرچ نام برند

یکی از اصلی ترین روش هایی که گوگل می داند که سایت چه میزان اعتبار دارد جستجو نام برند می باشد؛ درواقع گوگل باتوجه به رفتار کاربران به سایت شما امتیاز می دهد و در صورتی که نام برند شما در جستجو گوگل زیاد باشد گوگل امتیاز بالایی به سایت و برند شما خواهد داد و از این راه اعتبار برند شما افزایش می یابد.

تصویر دو برند دیجی کالا و سامسونگ را در کنار اسم محصول می بینید که به یکی از پیشنهادات گوگل برای جستجو تبدیل شده اند.

تصویر زیر به خوبی مفهوم برندینگ در نتایج سرچ گوگل را نشان می دهد که کاربران نام برند را در کنار محصول تایپ کرده و به دنبال این کالا از این برند هستند

سرچ کلمه کلیدی+ نام برند

زمانی که برخی از کاربران نسبت به یک سایت آشنایی دارند دفعات بعدی برای رسیدن به صفحه مورد نظر کلمه کلیدی را در کنار نام برند سرچ می کنند. این روش باعث می شود تا گوگل بداند تا سایت چه اعتباری در میان کاربران دارد.

جستجوی کلمه کلیدی به همراه نام برند باعث اعتبار بسیار بالایی برای کسب و کار شما می شود؛ زیرا گوگل معمولا از رفتار کاربران ارزش شما را می سنجد، به همین دلیل برندینگ به عوامل مختلفی وابسته است.

  • آموزش سئو وبین سئو
  • آموزش سئو webinseo

ورودی مستقیم به سایت

زمانی که افراد می خواهند وارد سایتی که می شناسند شوند آدرس سایت را وارد کرده و وارد آن می شوند و در سایت هایی که دامنه راحتی دارند اتفاق می افتد و این روش تاثیر بسیار زیادی در برند سازی و سئو دارد. این رفتار کاربران باعث می شود تا گوگل سایت شما را به عنوان یک سایت خوب بشناسد و این از تاثیرات برندینگ و سئو می باشد.

لینک سازی بدون لینک

در این روش شما می توانید نام برند خود را در محتوای خود بدون هیچ لینکی استفاده کنید. از این روش گوگل می داند که نام برند شما در محتوا استفاده شده است و در صورت تکرار شدن باعث بهبود برند شما می شود.

گوگل مدعی می باشد که صحبت شدن در مورد یک سایت معروف در اینترنت نشانه معروف بودن آن کسب و کار می باشد و زمانی که صحبت کردن بدون لینک سازی باشد به معنای شناخته شدن کسب و کار می باشد؛ کسب و کارهایی که به دنبال پیشرفت خود هستند بهتر است در رپورتاژهای آگهی خود از نام برند خود استفاده کنند اما به صفحه سایت لینک ندهند.

با هدف بیان نکات کلیدی نوشتن یک رپورتاژ آگهی تاثیرگذار آماده شده است؛ می توانید این دوره را تهیه کنید. در این دوره شما یاد می گیرید که چگونه بصورت طبیعی لینک سازی کنید و محتوای غنی و جامع بنویسید.

روش های تاثیرگذار سئو در در برند سازی

همان طور که گفته شد برندینگ یکی از شاخه های سئو می باشد و اگر سئو سایت بهبود یابد می تواند منجر به برند شدن شود. این اتفاق یک شبه امکان پذیر نمی باشد و رعایت موارد زیر می تواند به سایت شما برای برند شدن کمک کند.

تولید محتوای خوب

یکی از مهم ترین مسائلی که در برند سازی تاثیر گذار است تولید محتوا می باشد. سایت هایی که در رتبه اول و دوم گوگل قرار دارند از نظر کابران برند شناخته می شوند و کاربران در دفعات بعدی به جای استفاده از نتایج گوگل، مستقیم وارد سایت می شوند. یکی از روش های مهم برای برند شدن تولید محتوای خوب و مفید می باشد.

در برخی موارد آشنایی برند شما در ذهن مخاطب اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا باعث کلیک بر روی لینک شما می شود و رتبه بالای شما تاثیری در افزایش فروش و بازدید کنندگان ندارد.

لینک سازی خارجی

لینک سازی خارجی بسیار حساس می باشد؛ درواقع لینک سازی خارجی باعث می شود تا کاربران با برند شما آشنا شوند و این کسب و کار شما را تبدیل به یک برند می کند و کاربران از نام برند شما در کنار کلمات کلیدی استفاده کنند.

ایجاد ظاهر مناسب سایت

برای نمونه می توانید به سایت برند اپل که یک برند معروف و جهانی است مراجعه کنید. سایت اپل ظاهر زیبایی دارد و این ظاهر زیبا باعث می شود تا کاربران مدت طولانی در سایت بمانند و هر چه این مدت طولانی تر باشد گوگل رتبه و اعتبار بالاتری به سایت می دهد.

هرچه کاربران مدت طولانی تری در سایت بمانند به این معنا می باشد که آن سایت از محتوا و ظاهر خوبی برخوردار است؛ زیرا کاربران بدون دلیل وقت خود را در سایت ها تلف نمی کنند. مهم ترین نکته این است که اگر برند خوب و شناخته به درستی فعالیت داشته باشد در سئو و نزد مشتریان جایگاه خود را حفظ کرده و ماندگار می شود.

رندسازی را بررسی کنم.

ارتباط برندسازی و سئو چیست؟

رسیدیم به بخش هیجان‌انگیز ماجرا! حالا باید ارتباط سئو و برندینگ را تحلیل کنیم. باید بگویم که این دو ارتباط زیبایی دارند و به ویژه در مورد کسب‌وکارهای آنلاین، هیچ وقت نمی‌توان از هم جدایشان کرد.