اقتصادی

بی وای دی به تسلا رسید!

اقتصادي | به | بی

بی‌وای‌دی، غول خودروهای برقی چین، سود خالص سه ماهه سوم را به دو برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش سلام دکتر، بر اساس این گزارش، این شرکت در شنژن سود خالص را برای دوره جولای تا سپتامبر بین ۹.۵۵ میلیارد یوان (۱.۳۱ میلیارد دلار) تا ۱۱.۵۵ میلیارد یوان پیش بینی کرده است که نسبت به سال قبل از آن ۶۷ درصد به ۱۰۲ درصد افزایش یافته است.

این شرکت علیرغم تشدید رقابت، عملکرد قوی درآمد سه ماهه سوم خود را به رکورد فروش در این دوره نسبت داد. یکی از دلایل موفقیت بی‌وای‌دی این است که باتری‌هایی را نیز می‌سازد که خودروهای الکتریکی و هیبریدی خود و همچنین برخی از تراشه‌های نیمه‌هادی موجود در آن را تولید می‌کند. این مهارت تولیدی افزوده به بی‌وای‌دی اجازه می‌دهد تا بخش‌های بیشتری از زنجیره تامین خودرو را کنترل کند، به این معنی که در کنترل هزینه‌ها عملکرد بهتری دارد.

بی‌وای‌دی در سه ماه منتهی به ۳۰ سپتامبر توانست تقریباً به اندازه تسلا خودروهای کاملاً برقی بفروشد. انتظار می‌رود سود خالص در ۹ ماه منتهی به سپتامبر ۱۲۰ تا ۱۴۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یابد و به بین ۲۰.۵ میلیارد یوان تا ۲۲.۵ میلیارد یوان برسد که از سود خالص ۹.۳۱ میلیارد یوان در دوره سال قبل بیشتر است.

بی‌وای‌دی با احتساب خودروهای هیبریدی، در مجموع ۸۲۲ هزار و ۹۴ دستگاه خودرو برای سه ماهه رکورد دیگر فروخت که به تثبیت برتری خود به عنوان پرفروش‌ترین برند خودروی چین کمک کرد. فروش خودروهای انرژی نو بی‌وای‌دی در سه ماهه سوم به رکورد بالایی رسید و این شرکت از نظر فروش در رتبه اول جهان قرار گرفت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، داده‌های انجمن خودروهای سواری چین در هفته گذشته نشان داد، خرده‌فروشی وسایل نقلیه با انرژی نو در بزرگترین بازار خودروی جهان ۲۲.۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به ۷۴۶ هزار دستگاه در ماه سپتامبر رسید.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.