رسانه عمومی

بیش از ۱۵ هزار خودرو سنگین به مراکز معاینه فنی کرمانشاه مراجعه کردند

بیش از ۱۵ هزار خودرو سنگین به مراکز معاینه فنی کرمانشاه مراجعه کردند

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه گفت: ۱۵ هزار و ۵۶۱ خودروی سنگین در بهار امسال برای اخذ برگ معاینه فنی خودرو به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کردند.

به گزارش سلام دکتر؛ «محمد احمدی» روز شنبه افزود: استان کرمانشاه دارای ۶ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین است که از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۸ بار از این مراکز توسط کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک بازرسی به عمل آمده است.

وی عنوان کرد: تعداد ناوگان سنگین قبول شده در مراکز معاینه فنی استان، ۱۳ هزار خودرو و ناوگان رد شده ۲ هزار و ۲۵۶ خودرو بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه با بیان اینکه تمام وسایل نقلیه موتوری اعم از سنگین و نیمه سنگین موظف هستند در دوره‌های زمانی مشخص و منظم نسبت به انجام آزمون معاینات فنی، ایمنی و آلایندگی در مراکز مجاز معاینه فنی اقدام نمایند، گفت: وظیفه اصلی مراکز معاینه فنی؛ افزایش ایمنی تردد در خودروهای سنگین و کاهش آلودگی هوا می‌باشد.

وی، مدت اعتبار برگه های معاینه فنی صادر شده را برای خودروهای سنگین و نیمه سنگین با عمر ۱۰ سال، برابر ۶ ماه اعلام کرد و افزود: این اعتبار برای خودروهای با عمر بالای ۱- سال برابر سه ماه است و براساس قانون هوای پاک، دوره معافیت انجام معاینه فنی از زمان تولید برای وسایل نقلیه سنگین شخصی و دولتی چهار سال و برای وسایل نقلیه عمومی یک سال است.

احمدی در پایان افزود: بسیاری از آیتم‌ها و شاخص‌ها در مراکز معاینه فنی به صورت کاملاً اتوماتیک، ماشینی و مکانیکی انجام می‌شود و اصلاً مرکز مربوطه، دخل و تصرفی در اندازه‌گیری ها ندارد و نمی‌تواند تخلف کند؛ چون تمام بررسی‌ها، رمزنگاری شده و عیناً در سیستم مربوطه ثبت می‌شود.

استان کرمانشاه در مجموع بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

اکنون ۲۴۳ دستگاه اتوبوس، هزار و ۳۶۵ مینی بوس و یک هزار و ۲۰۸ دستگاه خودرو سواری در ناوگان حمل و نقل عمومی کرمانشاه به مسافران خدمات می‌دهند.

۳۴ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در این استان هم اکنون با امکانات لازم پذیرای ارایه خدمات به مسافران و هموطنان هستند و ۲۲ مجتمع خدماتی، رفاهی دیگر در دست ساخت است.

همچنین بیش از سه هزار و ۵۶۱ هزار راننده برون شهری در استان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.

بیش از ۲ میلیون نفر در ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستای استان کرمانشاه سکونت دارند.

 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف