رسانه سلامت و دانش

به همین سادگی از کبد چرب پیشگیری کنید

از | به | پیشگیری

آفتاب‌‌نیوز :

یک متخصص داخلی نیم ساعت ورزش روزانه و تا چهل دقیقه دویدن آهسته را در پیشگیری از کبد چرب بسیار موثر دانست و گفت: این بیماری در صورت بروز به ۴ گرید تقسیم می‌شود که گرید ۴ حادترین نوع آن می‌باشد و اگر به موقع درمان نشود به سیروز کبدی و پس از آن می‌تواند به سرطان کبد تبدیل شود.

دکتر حسین امیری در گفتگویی با اخبار علمی، پژوهشی اخبار سلامت کرمانشاه گفت: عوامل مختلفی باعث ایجاد کبد چرب می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به مصرف سرخ کردنی ها، فست فودها، نوشابه، مواد قندی، چربی‌ها و بی تحرکی اشاره کرد.

وی همچنین اظهار داشت: اگر میزان کالری دریافتی به بدن بیش از میزان نیاز روزانه باشد این امر نیز سبب ذخیره چربی در بافت‌های مختلف می‌شود و انسان را برای پذیرش این بیماری مساعد‌تر می‌کند.

این پزشک متخصص با بیان اینکه افراد مبتلا به کبد چرب علائمی مانند خستگی و ضعف بدنی، بی حوصلگی، درد عضلانی و رفلاکس دارند گفت: کبد چرب ممکن است منجر به بیماری‌های متابولیکی گردد.

دکتر امیری مهمترین درمان این بیماری را پیشگیری از آن دانست و گفت: درمان‌های مختلفی از قبیل سنتی و طبی برای این موضوع مطرح شده است و دارو‌هایی هستند که باعث کنترل آنزیم‌های کبد می‌شوند، اما در بازگشت بافت کبد نقش بسزائی ندارند.

وی مهمترین درمان این بیماری را بر اساس آخرین اطلاعات پزشکی شامل: ورزش روزانه و نیم ساعت تا چهل دقیقه دویدن آهسته به طوری که ضربان قلب به بالای صد برسد دانست.

تیم تحریریه علمی پزشکی

من به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، تمام تلاشم را می‌کنم تا با ارائه مطالبی قابل فهم و مفید، به شما در درک بهتر مسائل سلامتی کمک کنم و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهم تا بهترین اقدامات را در این زمینه انجام دهید.