به اسم جوان‌گرایی، بچه‌گرایی نکنیم

جوان‌گرایی

به اسم جوان‌گرایی، بچه‌گرایی نکنیم

مسعود ده نمکی کارگردان در دیدار با رئیس جمهور گفت: فضای فرهنگی محل آزمون و خطا نیست به نام جوانان سرنوشت فرهنگ ملی را به مردم بسپارید که من با این فضا آشنا نیستم. ”

به گزارش سلام دکتر، کتاب عصر هنر روایتی از دیدار شب گذشته بازیگران با آیت الله رییسی نخست وزیر منتشر کرد که به شرح زیر است:

مسعود ده نمکی – مدیر – در دیدار با رئیس جمهور که با بیان اینکه عرصه فرهنگ و هنر عرصه توسعه است نه طمع گفت: به نام جوانی جوان نباشید. هر کسی که یک فیلم یا بازی روی صفحه نمایش را تایید می کند باید سایت را بپذیرد. اگر افراد تغییر کردند، از بزرگترها استفاده کنید تا فردی که موهای خود را در فیلم، موسیقی و غیره تراشیده است، با نماینده ای صحبت کند که پیچیدگی کار را می داند.

امیر دژاکام بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما است وی در دیدار با رئیس جمهور گفت: می گویند اگر انسان بعد از مرگش روی زمین زندگی می کرد با استفاده از تجربیات گذشته زندگی خوبی داشت. اما چون امکان پذیر نیست، از تجربیات دیگران استفاده می کنیم.

وی می افزاید: گاهی این تجربیات در قالب داستان، کتاب، دانشکده و سخنرانی ارائه می شود، زمانی زبان یک تئاتر بوده است. زبان زنده و زنده است و به نظر می رسد خودتان آن را تجربه کرده اید. امروز احساس می کنم این حرکت هنری به عنوان مادر سینمای بزرگ کشورمان که کارهای بزرگی در سطح ملی و بین المللی انجام داده است، مظلوم و مطرود است.

دژاکام افزود: امروز آمده ام تا این چیزها را دوست داشته باشم، اگر راست می گویم عذرخواهی کنید اما اگر در خانه با بزرگترم صحبت نکنم با چه کسی صحبت کنم؟

در این جلسه محمد اروجانی هنرمند افغان او 38 سال است که در ایران زندگی می کند و در زمینه خوشنویسی فعالیت می کند.

او می‌افزاید: «احساس بسیار خوبی برای یک سرپرست است که از صمیم قلب به مخاطبان سلام کند، به صحبت‌های آنها گوش کند و نظراتی را برای همسایه‌ها بگذارد تا آنها هم او را دنبال کنند».

ما نباید به وضعیت موجود راضی باشیم

سید ابراهیم رئیسی، عاره. وی همچنین در این نشست گفت: باید همیشه شاهد پویایی در کار باشیم و کار رشد کند. اگر روزی فیلم یا مجله ما در مرحله خاصی است، باید ارتقا پیدا کنیم و به فکر ارتقا باشیم.

وی افزود: به هر حال نباید به شرایط موجود بسنده کرد و به سمت جایگاه مطلوب حرکت کرد.

رئیس جمهور در دیدار با بازیگران گفت: همواره باید شاهد پویایی در عمل و پیشرفت شغلی باشیم. اگر روزی فیلم یا مجله ما روی صحنه است، باید ارتقا پیدا کنیم و به فکر بهتر شدن باشیم.

وی افزود: به هر حال نباید به شرایط موجود بسنده کرد و به سمت جایگاه مطلوب حرکت کرد.

سیدابراهیم رئیسی توجه به نیروهای نظامی را که در روند توسعه بسیار حائز اهمیت است، برشمرد و گفت: آینده کشور و آنها این وظیفه را انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: این قضاوت است که پیشکسوتان نقش معلم و متخصص را ایفا کنند و جوانان به دنبال علم، آموزش، تربیت و حرفه ای شدن باشند.

توانمندسازی بخش خصوصی وظیفه دولت است

رئیس جمهور همچنین توانمندسازی بخش خصوصی را از وظایف دولت دانست و گفت: مسئولیت دولت پیشتازی در سطح مردم، رسیدگی به سطح دوم و حمایت از سطح سوم است. کار باید در اختیار بخش خصوصی باشد و دولت باید آنها را هدایت، نظارت و حمایت کند، نه اینکه پروژه را به بخش خصوصی واگذار کند و بعد برود.

وی تاکید کرد: باید منابع به بخش خصوصی پرداخت شود و از آنها حمایت های قانونی و مالی صورت گیرد. این کار باید در همه حوزه های اقتصادی انجام شود.

زندگی 6000 فیلمساز با تولید 100 فیلم در سال جریان ندارد

سایر شرکت کنندگان در این نشست ضید ضیاء هاشمیاین فیلمساز گفت: درخواست ما این است که صوت و تصویر را به اداره کل برگردانید. این یک تعهد بزرگ مرکز مطالعات است. یکی از مهم ترین جاهایی که می توانید به فیلم کمک کنید.

وی افزود: نمی توان با تولید 100 فیلم آخر در یک سال زندگی 6000 دوستدار سینما را تامین کرد.

کاهش اختیارات این ریاست در حوزه فعالیت های قانونی آن موضوعی بسیار نگران کننده است

منوچهر شهسواری وی همچنین در این نشست گفت: فعالیت‌های موسیقی ملی ممکن است به دلیل بسیاری از موقعیت‌های تصمیم‌گیری در نهایت ممنوع شود و هدف برخی از اقدامات را دنبال کند که باید از آن پرهیز کرد زیرا پیشگیری راه‌حل نیست مگر با انفجار.

این کارگردان سینما تاکید کرد: ما متعهد هستیم و همه مصمم هستیم که نگذاریم این اقدامات منجر به ممنوعیت شود. کاهش تولید یک تهدید بزرگ برای کشور است، کاهش توانمندی های وزارت فرهنگ و ارشاد در زمینه فعالیت های قانونی خود جای نگرانی زیادی دارد.

کتاب های تاریخ یکی از مظلوم ترین کتاب ها در عرصه فرهنگ و هنر هستند

مرتضی شعبانی، فیلمساز همچنین در این نشست که با بیان اینکه نویسندگان کارشان را پسندیده اند، توضیح داد: این افراد مستندسازی را به دلیل اینکه این اثر را دوست دارند، یک اثر نمی دانند اما در عین حال مظلوم هستند.

وی افزود: هم لباس و هم تعداد نویسندگان زیاد است. بسیاری از آنها ممکن است سالها کار زیادی برای انجام دادن نداشته باشند و زندگی آنها دشوار باشد. چه خوب است که به موضوع بیمه و مسکن این عاشقان توجه ویژه ای شود.

یک تامین کننده با رئیس جمهور تماس گرفت تا کار او را بررسی کند

محمدرضا شفیعی، تلویزیون و فیلمبرداراو به رئیس جمهور گفت: «چند سال پیش فیلمی درباره مدافعان کلیسا ساختم که دوست دارم آن را ببینم. امسال هم فیلمی از هفتمین داستان تیر دارم که در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، حتما شما هم ببینید.

وی افزود: اگر اظهارنظرهای او درباره فیلم رسانه ای شود، برای جامعه امیدوار است که مقام عالی کشور فیلم های بازیگران ایرانی را ببیند و نظر بدهد.

بازیگری که بعد از 60 سال کار دیگر سقفی بر سرش نیست

در ادامه مطلب تهیه کننده، پزشک بازیگروی در دیدار با رئیس جمهور گفت: مدتی می خواستم خدمت و احوالپرسی کنم. من اینجا نماینده انجمن جانبازان هستم. این گروه حدود 600 عضو دارد و اکثر آنها هنوز سقفی بالای سر خود ندارند.

او ادامه داد: 60 سال است که تمرین می کنم. من هم مثل همسالانم سقفی بالای سرم ندارم.

رئیس جمهور همچنین قول داد که نامه انجمن ایثارگران در اسرع وقت پیگیری شود.

زمین بازی نیاز به بودجه های کلان دارد

در بخش دیگر جلسه لوریس چکناواریان خواننده اصلیوی گفت: موسیقی برای خرید تجهیزات خوب، تامین نوازندگان و مجریان بودجه بسیار زیادی می خواهد، زیرا موسیقی یک پدیده جهانی است و ما باید در سطح کشورهای دیگر باشیم.

وی افزود: سرود ملی موسیقی و فرهنگ آن کشور است.

این اولین بار است که به یک مهمانی ریاست جمهوری دعوت شدم!

مهوش صبرکن بازیگر تلویزیون وی در دیدار با رئیس جمهور گفت: برای اولین بار است که در خدمت یک رئیس جمهور هستم و سخنان بزرگان و نمایندگان احزاب را می شنوم.

وی می افزاید: این گفتگوها چه سازماندهی شده باشد چه نباشد، به محض اینکه سکته قلبی رخ می دهد، حال انسان را بهتر می کند.

ما در حالت آماده باش هستیم!

حمیدرضا نوربخش مدیر موسیقی وی همچنین در این جلسه هشدار داد: من به عنوان نماینده نزدیک به 16 هزار موزیسین کشور صحبت می کنم. باید بگویم زنگ هویت موسیقی ما مدت هاست که به صدا درآمده و پیشرفت این وضعیت نیازمند حمایت های ویژه است.

وی افزود: بدون مداحی چراغ های موسیقی سنتی ما در حال بیرون آمدن است. موسیقی قطعات هم وضعیت خوبی ندارد. این مسائل در کار آقای اسماعیلی وزیر کشور نیز مطرح شده است و ایشان تلاش های قابل توجهی کرده و خواهند کرد، اما به نظر من حمایت ایشان باعث افزایش موفقیت در نتیجه خواهد شد.

به سخنان کسانی که 8 سال منتظر آمدن شما نبودند گوش دهید

بخشی از این جلسه سید جواد هاشمی، بازیگر و کارگردان. وی در گفتگو با رئیس جمهور گفت: فکر نکنید توده های فعلی نماینده هنر این کشور هستند. واقعیت این است که شما باید به صحبت های افرادی که هشت سال قبل از ورود شما آنجا نبوده اند گوش دهید. لطفاً فکر نکنید آنچه همه بازیگران می گویند همان چیزی است که شما اینجا شنیده اید.

سیدابراهیم رئیسی نیز در پاسخ گفت: احساس می کنیم در قبال 85 میلیون نفر مسئولیت داریم و مصمم هستیم به همه خدمت کنیم. علی القاعده نتوانست همه دوستان را دعوت کند زیرا مکان و زمان و شنیدن همه دوستان در یک جلسه امکان پذیر نبود. اما ما همچنین می‌شنویم که گروه‌های مختلف چه می‌گویند.

کتاب «عصر هنر» روایتی از دیدار هنرمندان با آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شب گذشته از شبکه سه سیما منتشر شد.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل