اقتصادیکسب و کار سلامتی

بهترین لامپ برای منزل

لامپ ها یکی از وسایل ضروری برای روشنایی اماکن مختلف هستند و امروزه وجود آن ها در هر خانه و مکانی لازم است. لامپ ها درواقع یک منبع نور غیرطبیعی هستند که در انواع مختلفی وجود دارند. این محصول جز محصولات می‌باشد و اساس کار همه این لامپ ها ایجاد روشنایی است اما هر یک از آن ها دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشد. در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین لامپ برای منزل بپردازیم و ویژگی یکایک آن ها را در لاینکس بررسی کنیم.

 

لامپ چیست؟

لامپ یک منبع نور غیر طبیعی یا مصنوعی است که کار آن روشنایی بخشیدن به محیط اطراف است. لامپ ها از گذشته بسیار دور اختراع شده اند و امروزه به بخشی جدایی ناپذیر و ضروری در زندگی ما تبدیل شده اند. کارکرد لامپ ها به این شکل است که انرژی الکتریکی را به نور تبدیل می کنند.

صنایع روشنایی | طراحی دکوراسیون

معرفی انواع بهترین لامپ برای منزل

در این بخش از مقاله به معرفی برخی از معروف‌ترین و بهترین لامپ‌ برای منزل می پردازیم و مزایا و معایب هر یک را بررسی می کنیم.

لامپ رشته‌ای

از قدیمی ترین و رایج ترین انواع لامپ ها می توان به لامپ رشته ای اشاره کرد این لامپ ها با گرم کردن یک جسم که همان رشته لامپ است به تولید نور غیر طبیعی می پردازد. به صورت تخصصی تر این لامپ ها به واسطه گرم کردن رشته تنگستنی لامپ که توسط گاز نیتروژن یا خلاء محسور شده اند به انتشار نور می پردازند. این لامپ ها در ولتاژهای متفاوتی از جمله ولتاژ 25، 40، 60، 100، 200 و وات تولید می شوند. از معایب این مدل از لامپ ها می توان به مصرف انرژی بالای آن اشاره کرد.

لامپ هالوژنی

لامپ های هالوژنی ورژنی پیشرفته تر از لامپ های رشته ای هستند. در این لامپ ها از گاز هالوژن به جای خلا استفاده می شود. نور این لامپ ها بسیار شبیه به روشنایی نور روز است به همین دلیل از این مدل لامپ ها بیشتر در مکان هایی مانند چراغ های آویز استفاده می کنند. از مزایای این مدل لامپ می توان به مصرف انرژی کمتر ، عمر طولانی تر و اندازه کوچکتر نسبت به لامپ های رشته ای اشاره کرد.

لامپ ال‌ای‌دی

بهترین لامپ برای منزل ال ای دی می‌باشد که از چند دیود تشکیل شده است که الکتریسیته با بار منفی بر روی این دیود ها اعمال می شود و این عمل باعث ایجاد نور می شود. از مزایای لامپ ال ای دی می توان به دوام و عمر بالا، کم مصرف بودن آن و فاقد جیوه  بودن آن اشاره کرد. یکی از معایب اصلی لامپ ال ای دی کم نور بودن آن است بنابراین این مدل لامپ ها برای روشنایی مکان های بزرگ مانند اتاق اصلا مناسب نیستند.

لامپ فلورسنت

لامپ فلورسنت از چند حلقه لوله ای پر شده از جیوه تشکیل شده است. این نوع از لامپ ها جایگزین مناسبی برای لامپ های رشته ای هستد. از مزایای این لامپ ها می توان به مصرف انرژی کم، طول عمر بالا ( 7 تا 9 سال) اشاره کرد.

سوالات متداول

انواع لامپ موجود در بازار کدام است؟

لامپ های مختلفی در بازار امروزه موجود می‌باشند اما معروف ترین آنها: لامپ رشته‌ای ، ال ای دی ، هالوژنی و فلورسنت می‌باشد.

کدام برند مورد هنگام خرید انتخاب کنیم؟

در حال حاضر بهترین برند های لامپ برای خانه به ترتیب عبارتند از افراتاب، لامپ نور، آلیت، کملیون و می‌باشند.

بهترین لامپ برای منزل (باکیفیت و اصل و..) از کجا بخرم ؟

جهت دریافت خدمات و محصولات چراغ خطی، پروفیل لاین نوری، استریپ لایت و منبع تغذیه سوئیچینگ و…. با شماره 09125154531 در ارتباط باشید.

 

ویدیو آموزش طراحی نور خطی در نرم افزار 

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.