بهترین اپلیکیشن های اندروید و iOS

در مقاله‌ای که پیش روی شما عزیزان قرار گرفته است، می‌خواهیم جذاب‌ترین و بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید را معرفی کرده و کمی در مورد کارایی آن‌ها توضیح دهیم گوگل برای افزایش این خدمات یا استفاده‌ی هرچه بهتر از ویژگی‌های محصولات مبتنی بر اندروید، فروشگاهی مجازی نیز در نظر گرفته تا توسعه‌دهندگان بتوانند اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایشان را در این فروشگاه قرار داده و ارتباط نزدیک با مخاطبان داشته باشند. در حال حاضر میلیون‌ها اپلیکیشن در پلی استور آماده برای دانلود هستند که هر یک می‌توانند امکانات و ویژگی‌های مختلفی را به کاربران ارائه دهند.

با این حال می‌توان به برخی از اپلیکیشن‌ها اشاره کرد که از سطح کیفیت بالاتری نسبت به نرم‌افزارهای دیگر برخوردار هستند و درواقع می‌توان آن‌ها را در فهرست بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید قرار داد. این اپلیکیشن‌ها در حالات مختلف قابل دسترس هستند. دانلود برخی از این اپلیکیشن‌ها رایگان است، اما برای استفاده از خدمات بیشترشان باید حق اشتراک پرداخت کنید یا برای دسترسی با قابلیت‌های آن‌ها خرید درون‌برنامه‌ای انجام دهید.

برخی از اپلیکیشن‌ها نیز تنها با پرداخت هزینه قابل دسترس خواهند بود که به چنین مواردی اپلیکیشن‌های پولی گفته می‌شود. در هر صورت، آنچه برایمان اهمیت فراوانی دارد معرفی بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید است. در ادامه می‌خواهیم برخی از بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید را به شما عزیزان معرفی کنیم. با تکنولایف همراه شوید.

بهترین اپلیکیشن های کسب و کار اندروید

مایکروسافت تیمز پیام‌رسان حرفه‌ای ردموندی‌ها است که البته بیشتر برای کسب‌وکارها توسعه یافته و امکانات درخور توجهی به کاربران ارائه می‌دهد. در کنار دسترسی به امکانات ساده مانند چت متنی، ساخت گروه و انتقال اسناد، مایکروسافت تیمز به شما اجازه می‌دهد که از ویژگی‌های حرفه‌ا‌ی‌تری مانند برگزاری ویدئو کنفرانس در گروه‌های بیش از ۲۰۰ نفر برگزار کنید. در حال حاضر شرکت‌ها و کسب و کارهای مطرح دنیا از مایکروسافت تیمز برای دسترسی نزدیک به کارکنان و مشتریان خود استفاده می‌کنند.

بهترین اپلیکیشن های موسیقی و صدا اندروید

بهترین اپلیکیشن های سرگرمی اندروید

اپلیکیشن Bitmoju

اپلیکیشن Bitmoju برای ساخت استیکر و آواتار

اپلیکیشن بیتموجو به شما اجازه می‌دهد ایموجی‌هایی البته با تصویر و چهره‌ی کارتونی خود یا اشخاص دیگر ساخته و از آن‌ها در پیام‌رسان‌ها یا شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده کنید. کار با این اپلیکیشن بسیار ساده است و فیلترهای مختلفی برای زیباتر ساختن ایموجی‌هایتان به شما می‌دهد.

اپلیکیشن MiniReview

بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی با خواندن نقد و بررسی‌ها در مورد عناوین جدید، اطلاعات مورد نیازشان را از بازی‌ها به دست می‌آورند. اپلیکیشن MiniReview نیز چنین فرصتی را برای شما فراهم می‌کند تا بیشتر در مورد بازی‌های منتشر شده بدانید و حتی نظر خود را در مورد بازی‌ها با اعضای دیگر این اپلیکیشن به اشتراک قرار دهید.

اپلیکیشن TV Time

اگر از افرادی هستید که برنامه‌های تلویزیونی شامل سریال، مستند یا انیمیشن‌ها را در پلتفرم‌های اینترنتی و استریم تماشا می‌کنید، اپلیکیشن TV Time به شما اجازه می‌دهد که از زمان پخش برنامه‌ها، اخبار، زمان انتشار قسمت‌های جدید و موارد دیگر باخبر شوید. این اپلیکیشن برای تماشای برنامه‌ها نیست و بیشتر به شما کمک می‌کند از زمان پخش سریال‌ها و فیلم‌های مورد علاقه‌تان در پلتفرم‌های مختلف مطلع شوید.

بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس اندروید

قیمت: رایگانبا پیشرفت تکنولوژی، گوشی‌های هوشمند نیز رفته‌رفته مجهزتر شدند و امکانات قابل‌توجهی را در اختیار کاربران قرار دادند. در گذشته گوشی‌های موبایل، فقط به امکانات ساده‌ای مانند ارسال پیامک و برقراری تماس مجهز بودند؛ اما امروزه اپلیکیشن‌های مختلف، عضو جدایی‌ناپذیر گوشی‌های هوشمند و زندگی روزمره افراد شده‌اند و با وجود تعداد زیاد برنامه‌ها، پیدا کردن بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید و iOS کار سختی برای کاربران شده است.

شاید بتوان گفت یکی از تفاوت‌های اصلی گوشی‌های هوشمند با فیچرفون‌ها نیز در همین قابلیت نصب اپلیکیشن های کاربردی و بسیار متنوع است. برخی از این برنامه‌ها به میزان چشمگیری امور روزمره را ساده کرده و به کاربر کمک می‌کنند تا به راحتی کارهای روزانه خود را مدیریت کند.

اگر از دارندگان گوشی‌های اندرویدی هستید، بهتر است با بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید آشنا شوید تا بتوانید به فراخور نیاز خود، آن‌ها را دانلود و نصب نمایید. این برنامه‌ها از پرطرفدارترین برنامه های جهان هستند که بهتر است آن‌ها را روی گوشی خود داشته باشید.

پرطرفدارترین برنامه های اندروید

توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای موبایل، برنامه‌های مختلفی را طراحی کرده و در اختیار کاربران گوشی‌های هوشمند قرار می‌دهند. این برنامه‌ها انواع مختلفی داشته و هرکدام در یک زمینه کاربرد دارند. به عنوان مثال برخی از اپلیکیشن‌ها در حوزه آموزش زبان‌های خارجی کاربرد دارند و برخی دیگر برای بررسی آب و هوا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به‌طورکلی بعضی از این برنامه‌ها، با توجه به سطح عملکرد و کیفیت بالایی که دارند، با استقبال کاربران مواجه می‌شوند و در ردیف بهترین اپلیکیشن های اندروید قرار می‌گیرند. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌هایی مانند گوگل‌پلی، این برنامه‌ها را دانلود و نصب کنید. در ادامه لیستی از بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید را گردآوری کرده‌ایم تا با آن‌ها آشنا شده و به راحتی گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید.

اپلیکیشن‌های پیام‌رسان نقش مهمی در زندگی روزمره افراد دارند. «تلگرام» یکی از پرطرفدارترین برنامه های اندروید برای ارسال پیام‌ است که در ایران کاربران بسیاری دارد. این اپلیکیشن به دلیل قابلیت‌های کاربردی و مهمی که در خود جای داده، در ردیف بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید قرار گرفته است.

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید «واتساپ» نام دارد که در سال‌های اخیر کاربران بیشتری را در ایران به خود جذب کرده است. این اپلیکیشن، رقابت سختی با تلگرام دارد و همواره در تلاش است تا با ارائه قابلیت‌های جدید و کارآمد به رقیب سرخت خود نزدیک‌تر شود. البته واتساپ تا به حال توانسته است با نمایشی قدرتمند از عملکرد خود، افراد بسیاری را با خود همراه کند.

پیام‌رسان واتساپ، امکان چت به صورت خصوصی، گروهی، ایجاد گروه و کانال را به کاربران می‌دهد. واتساپ به صورت رایگان در فروشگاه‌های مانند گوگل‌پلی برای کاربران اندرویدی قابل دسترس است که می‌توانید آن را نصب و راه‌اندازی کنید. با دانلود این برنامه می‌توانید پس از برقراری اینترنت با دوستان خود چت کرده یا تماس صوتی و تصویری برقرار کنید.

اپلیکیشن‌های زیادی برای یادگیری زبان توسعه داده شده‌اند که کمک می‌کنند بدون نیاز به شرکت در کلاس، زبان‌های مختلفی را فرا بگیرید. «دولینگو» یکی از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی است که در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده و درحال حاضر کاربران بسیاری دارد.

با نصب این برنامه می‌توانید 103 دوره‌ی آموزش را به 40 زبان مختلف در دسترس داشته باشید و شروع به گذراندن این دوره‌ها کنید. آموزش زبان در اپلیکیشن دولینگو به صورت رایگان است اما برای دریافت برخی خدمات مانند شرکت در آزمون زبان دولینگو باید مبلغی را پرداخت کنید.
اپلیکیشن زبان دولینگو یکی از بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید است که در فروشگاه گوگل‌پلی به صورت رایگان قابل دسترسی است.

یکی از قابلیت‌های جذاب اپلیکیشن آنکر، امکان اضافه کردن پیام‌های صوتی دریافت شده از طرف مخاطب، در پادکست است. آنکر به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به خرید تجهیزات گران‌قیمت و پیچیده‌ی ضبط صدا، پادکست خود را تولید کنید.

طرفداران موسیقی حتما با محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سرویس‌های پخش موسیقی یعنی برنامه «اسپاتیفای» آشنا هستند. اگر به دنبال یکی از بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید برای شنیدن موسیقی هستید، «اسپاتیفای» گزینه مناسب شما است.

برای استفاده از اسپاتیفای ابتدا باید در این پلتفرم محبوب ثبت‌نام کنید. ساخت اکانت در اسپایفای رایگان است اما برای استفاده از برخی خدمات مانند گوش دادن آفلاین به موسیقی، لازم است تا اکانت پریمیوم داشته باشید. اسپاتیفای امکان به اشتراک‌گذاری لیست موسیقی را به کاربران خود می‌دهد که می‌توانید هم از طریق جستجوی دوستان در اپلیکیشن و هم از طریق همگام‌سازی اکانت فیسبوک، پلی‌لیست خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.

  1. YouTube

در ادامه معرفی بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید به YouTube می‌رسیم؛ می‌توان گفت یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها برای مشاهده ویدئو «یوتیوب» است. این اپلیکیشن، انبوهی از ویدئوهای مختلفِ قدیمی یا ترند را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید هر زمان مایل بودید آن‌ها را مشاهده کنید. یوتیوب که از طریق وبسایت نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، امکان بارگذاری ویدئو را هم به کاربران خود می‌دهد.

برای انجام این کار لازم است ابتدا اکانت خود را بسازید سپس ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. نکته جالب توجه این است که بیشتر اکانت‌ها توسط افراد عادی و نه‌چندان معروف ساخته می‌شود که منجر به کسب درآمد آن‌ها از طریق یوتیوب می‌شود و در برخی موارد شهرت بسیاری هم برای آن‌ها به همراه می‌آورد.

  1. Netflix

نتفلیکس یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های پخش فیلم و سریال است که فهرستی بی‌نهایت از انواع فیلم، سریال و مینی سریال را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. استفاده از نتفلیکس از طریق ثبت‌نام با ایمیل یا شماره‌تماس، همچنین وارد کردن اطلاعات اکانت پی‌پال میسر می‌شود. به این ترتیب به راحتی می‌توان در هر ساعت از شبانه‌روز به تماشای فیلم و سریال موردعلاقه خود نشست.

اما در نظر داشته باشید که برای استفاده از این سرویس، ابتدا باید اشتراک نتفلیکس را خریداری کنید که ممکن است با توجه به نرخ دلار چندان مقرون به‌صرفه نباشد. یکی از امکانات جذاب نتفلیکس امکان دانلود فیلم و سریال و مشاهده آن به صورت آفلاین است.
به این ترتیب اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشید، می‌توانید فیلم‌هایی را که قبلا دانلود شده، مشاهده کنید.

ادوبی یکی از معروف‌ترین سازندگان نرم‌افزارهای رایانه‌ای است که برنامه‌های پرکاربردی را برای ویرایش عکس و انجام کارهای گرافیکی طراحی کرده و توسعه داده است. یکی از اپلیکیشن های کاربردی ادوبی، «Lightroom» نام دارد و بیشتر در بین افراد علاقه‌مند به عکاسی محبوب است.

بهترین اپلیکیشن برای ویرایش عکس و ساخت ویدئو اپلیکیشن Inshot است که به راحتی می‌توانید تصاویر و ویدئوهای خود را به صورت حرفه‌ای ادیت کنید. این برنامه می‌توند جایگزین مناسبی برای افرادی باشد که به فتوشاپ مسلط نیستند و نمی‌توانند با برنامه‌های حرفه‌ای‌تر کار کنند.

برنامه اینشات به شما این امکان را می‌دهد که کارهایی مانند ترکیب چند ویدئو، ترکیب عکس و فیلم، ویرایش نور و صدا، تغییر سرعت پخش ویدئو، ساخت گیف، اضافه کردن متن به کلیپ‌ها و انتخاب تم‌های متنوع برای ویدئو را به راحتی انجام دهید.

خروج از نسخه موبایل