بعد از بوتاکس چی نخوریم

آشنایی با مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس

گرچه زیبایی یکی از اولویت‌های اصلی بسیاری از مردم است، اما پس از دریافت درمان‌های زیبایی، رعایت بعضی از نکات می‌تواند نتیجه درمان را تحت‌الشعاع قرار دهد. یکی از محبوب‌ترین درمان‌های موجود در حیطه زیبایی، است، اما درک آنچه باید پس از انجام این روش انجام شود، کلید اجتناب از هر گونه عوارض جانبی است. به همین خاطر در این مقاله به مراقبت بعد از بوتاکس می‌پردازیم.

بهترین کرم بعد از بوتاکس | پوست | حرکات صورت بعد از بوتاکس

در حالی که مزایای زیادی برای انجام روش بوتاکس وجود دارد، اگر بعد از آن اقدامات احتیاطی خاصی را دنبال نکنید، می‌توانید نتایج ناخواسته‌ای را تجربه کنید. موارد زیر بعد از انجام روش بوتاکس اجتناب گردد:

ورزش کردن

از جمله مراقبت‌های بعد از بوتاکس ورزش نکردن می‌باشد. این کار را برای پیشگیری از به حرکت درآمدن بوتاکس نباید انجام دهید. انجام ورزش بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس می‌تواند در حصول نتیجه تاثیرگذار باشد.

ناراحتی محل تزریق

بعد از این عمل احساس ناراحتی می‌کنید و می‌خواهید محل تزریق را ماساژ دهید یا مالش دهید، اما باید از این کار اجتناب کنید . برای مراقبت بعد از پوست شما نیاز به بهبودی بعد از درمان دارد، بنابراین هر حرکت غیر ضروری در آن منطقه می‌تواند نتایج ناخواسته‌ای ایجاد کند.

خوابیدن روی صورت

زمان معمول برای بهبودی بعد از یک درمان بوتاکس بین دو تا چهار ساعت است، بنابراین اگرچه ممکن است بخواهید کوتاه مدت روی صورت خود بخوابید، توصیه می‌شود که در طول آن مدت زمان از این کار اجتناب کرده تا محل تزریق شما آسیب نبیند.

مصرف الکل

مصرف الکل باعث تعریق بیشتر و عدم جذب بوتاکس توسط پوست می‌گردد. در صورتی که تمایل به مصرف الکل دارید در راستای رعایت مراقبت‌های بعد از بوتاکس حداقل باید ۲۴ ساعت از تزریق بوتاکس گذشته باشد.

عدم مصرف رقیق کننده‌های خونی

پس از بوتاکس از مصرف هر یک از رقیق کننده‌های خون، اجتناب کنید. بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید چه موقع می‌توانید دوباره این داروها را مصرف کنید.

فعالیت بدنی

علاوه بر کار کردن، اجتناب از هر گونه فعالیت شدید که می‌تواند در طول این مدت به شما آسیب برساند. قبل از شروع هرگونه رژیم‌های شدید، یک فرجه 24 ساعته به خودتان بدهید.

عدم دست زدن به محل تزریق

علاوه بر ماساژ منطقه تحت درمان، نباید حداقل به مدت شش ساعت پس از آن منطقه را لمس نمود. پس از گذشت زمان، شما می‌توانید منطقه آسیب دیده را با صابون و آب بشورید.

اجتناب از قرار گرفتن در معرض گرما بیش از حد

عوارض بوتاکس

زمان زیادی از ورود بوتاکس به فهرست جراحی‌های زیبایی گذشته و در این مدت عوارض قابل توجه یا خطرناکی از مشاهده نشده است. می‌توان گفت در مورد عوارض بوتاکس کمی اغراق شده است و بوتاکس اگر در محیط مناسب و همراه با مراقبت بعد بوتاکس و رعایت دستورالعمل‌های قبل آن انجام شود عوارض قابل توجهی نخواهد داشت. در بوتاکس از سم بوتولینیوم رقیق شده استفاده می‌کنند، این سم بسیار خطرناک است و در غلظت‌های بالا باعث بوتولیسم می‌شود. بوتولیسم نوعی خطرناک و کشنده است که بر اثر مصرف غذاهای آلوده یا مانده ایجاد می‌شود و ممکن است به فلج دائمی عضلات بیانجامد.

کبودی و ورم پوست از عوارض شایع بوتاکس است که چند روز پس از تزریق از بین می‌رود. جالب است بدانید کاربرد بوتاکس تنها محدود به زیبایی و رفع نیست. تحقیقات نشان داده است بوتاکس در درمان بیماری‌هایی مانند :

بسیاری از افراد در سراسر جهان از رنج می‌برند، بوتاکس درمانی جدید و بسیار موثر برای دردهای میگرنی است. بوتاکس با فلج کردن بخشی از عصب گردن و سر مانع انتشار و انتقال پیام‌های درد در این نواحی می‌شود و دردهای میگرنی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

اگر مبتلا به میگرن هستید و سردردهای آزاردهنده میگرن شما را عذاب می‌دهد می‌توانید به جای تحمل این دردهای طاقت فرسا از بوتاکس برای درمان خود استفاده کنید.

می‌توانید قبل از هرچیز با یا مشورت کنید تا برای انجام این درمان نوین شما را راهنمایی کنند.

منع مصرف بعضی از داروها

مصرف بعضی از داروها قبل از بوتاکس باعث ایجاد کبودی پوست یا مشکلات دیگر می‌شود. بهتر است قبل از بوتاکس از مصرف:

اگر به دارو یا ماده خاصی حساسیت دارید حتما دکتر پوست خود را در جریان بگذارید. مصرف بعضی از داروها باعث افزایش خطر خونریزی و کبودی در محل بوتاکس می‌شود. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند :

پیشگیری از تبخال

افرادی که مستعد تبخال هستند و زیاد دچار آن می‌شوند، ممکن است با انجام بوتاکس تبخال بزنند. اگر جزو این افراد هستید حتما یک هفته قبل از بوتاکس، پزشک خود را در جریان بگذارید تا با تجویز داروهای مورد نیاز از بروز تبخال پس از بوتاکس پیشگیری کند.

از آفتاب دور باشید

پیش از بوتاکس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید زیرا برای بوتاکس مناسب نیست. یکی از مراقبت‌های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم استفاده مرتب از عینک آفتابی استاندارد و کرم ضد آفتاب است.

پرونده سلامت خود را در اختیار پزشک قرار دهید

بهتر است هنگام مراجعه به دکتر ساعدی برای انجام بوتاکس، پرونده سلامت خود را در اختیار او قرار دهید و او را در جریان بیماری‌ها و داروهایی که مصرف می‌کنید قرار دهید. رعایت این نکات برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی ناشی از تداخل دارویی حائز اهمیت است.

چیزی میل کنید

بهتر است هنگام انجام بوتاکس گرسنه نباشید و پیش از مراجعه به پزشک یک وعده غذایی کوچک یا میان وعده میل کنید. تا چند ساعت پس از بوتاکس عضلات صورت ضعیف هستند و خوردن غذا چندان آسان نخواهد بود.

مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم

برای کاهش عوارض بوتاکس و کسب نتایج مطلوب لازم است به نکات مراقبت بعد بوتاکس پیشانی  و دور چشم توجه کنید. در ادامه به بررسی دستورالعمل‌هایی که بهتر است بعد از بوتاکس انجام دهید می‌پردازیم.

افزایش گردش خون باعث پخش سم بوتولینوم در قسمت‌های دیگر صورت می‌شود و اثربخشی آن را در محل تزریق کم می‌کند.

شیوه خوابیدن در شرایط مراقبت بعد از بوتاکس باید به شکلی باشد که در حین خواب فشاری به صورت وارد نشود . خوابیدن روی شکم و خوابیدن به پهلو به شکلی که نواحی تزریق تحت فشار قرار بگیرند مناسب نیست.

۴ روز پس از بوتاکس خط اخم این چروک‌ها شروع به محو شدن خواهند کرد و دو الی سه هفته پس از بوتاکس کاملا محو می‌شوند. بهتر است در این مدت از انجام حرکاتی که باعث ایجاد خط اخم می‌شوند خودداری کنید.

چه زمان به پزشک مراجعه کنیم؟

بوتاکس باعث کاهش چشمگیر چین و چروک‌ها خواهد شد و تاثیر قابل توجهی بر جوانسازی دارد. تزریق بوتاکس برای اکثر افراد عارضه‌ای ندارد و کاملا بی‌خطر است.

اگر تصمیم به تزریق بوتاکس دارید یا به تازگی این عمل زیبایی را انجام دهید و دچار عوارض نادر آن شده‌اید ،بهتر است با یک در ارتباط باشید. مشاوران پذیرش ۲۴ پاسخگوی سوالات شما در زمینه بوتاکس، عوارض بوتاکس و مراقبت‌ های قبل و بعد از بوتاکس خواهند بود.

هنگام استفاده از درمان بوتاکس، مهم است که تمام پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های پزشک خود را دنبال کنید تا مطمئن شوید بهترین نتایج را در بر خواهد داشت. امکانات بسیاری از بوتاکس وجود دارد که می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند، اما انجام تحقیقات به شما کمک می‌کند تا نتایج مثبت را به دست آورید. بهتر است که در انتخاب کلینیک مورد نظر نیز دقت کافی را به عمل آورید.

خروج از نسخه موبایل