رسانه عمومی

بسیج امکانات برای خدمات رسانی به زلزله زدگان خوی

به گزارش خبرگزاری سلام دکتر از آذربایجان غربی محمدصادق معتمدیان در بازدید از مناطق زلزله زده خوی افزود: خوی یکی از قوی ترین شهرستان ها در زمینه مدیریت بلایای اضطراری است و تاکنون از سایر مناطق کمکی دریافت نکرده ایم.

وی افزود: علاوه بر گزارش پیشرفت و حضور مقامات محلی، روز گذشته نمایندگان کشوری از جمله وزیر بهداشت، رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس سازمان مدیریت بحران وزارت بهداشت کشور، از منطقه بازدید کرده و تمامی امکانات برای کمک به مردم زلزله زده مهیا است.

z1 (43)

استاندار آذربایجان غربی همچنین از آغاز فرآیند ارزیابی میزان خسارت های وارده خبر داد و یادآور شد: با توجه به تاکید وزیر کشور مبنی بر جبران خسارات، کارشناسان بنیاد مسکن در حال بررسی و بررسی میزان خسارت وارده زلزله اخیر در واحدهای مسکونی

معتمدیان ادامه داد: این زمین لرزه به بسیاری از واحدهای مسکونی به ویژه در محور مرکزی خوی خسارت وارد کرد و اسکان اضطراری از روز گذشته در این مناطق آغاز شده و توسط هلال احمر چادر بین مردم توزیع شده است.

z1 (47)

وی گفت: در واحدهایی که نیاز به تعمیر جزئی دارند، تعمیرات به سرعت انجام می شود و برای مالکان واحدهایی که بسیار آسیب دیده اند، آپارتمان ها برای تعمیر ساختمان های مسکونی ارزیابی می شود.

معتمدیان تاکید کرد: البته چادرهای زیادی برای استقرار زلزله زدگان در منطقه به صورت جمعی در نظر گرفته شده است، اما اهالی روستا تمایل بیشتری به زندگی مستقل در حیاط خود دارند و این خواسته نیز محقق شده است.