اقتصادی

بزرگترین اقتصاد اروپا رنگ عوض کرد

آلمان | اروپا | اقتصاد

قیمت‌های تولیدکننده آلمان ماه جولای بیش از حد انتظار در سال کاهش یافت که اولین کاهش آن در بیش از ۲.۵ سال گذشته بود زیرا کاهش فشارهای قیمت انرژی، امید کاهش بیشتر تورم در بزرگترین اقتصاد اروپا را افزود.

به گزارش سلام دکتر، اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرد که قیمت‌های تولیدکننده در جولای در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته و افزایش قیمت‌های تولیدکننده در نتیجه جنگ در اوکراین، کاهش ۶ درصدی داشت. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز انتظار کاهش ۵.۱ درصدی را داشتند. این اولین کاهش سالانه قیمت تولیدکننده از نوامبر ۲۰۲۰ و بیشترین کاهش از اکتبر ۲۰۰۹ دربحران مالی بود.

قیمت انرژی در ماه جولای ۱۹.۳ درصد کاهش یافت زیرا قیمت برق کاهش یافت. با در نظر گرفتن قیمت انرژی، قیمت تولید کننده در جولای دو درصد بیشتر از ماه مشابه سال گذشته بود.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص قیمت تولیدکننده آلمان شاخصی کلیدی برای تورم در نظر گرفته می‌شود که در ماه جولای به ۶.۵ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.