برگزاری جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور

جلسه صد و پنجاه و نهم شورای عالی هماهنگی ترافیک در شهرهای کشور عصر امروز شنبه 19 تیرماه با حضور جمالی نژاد معاون وزیر عمران و توسعه روستایی و نمایندگان اعضای شورا در سالن پیامبر اعظم برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه سلام دکتر و به نقل از پایگاه داده وزارت کشور. در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای هماهنگی ترافیک کشور ، پلیس راهور از اقدامات انجام شده برای اجرای تصمیمات جلسات قبلی شورا خبر داد و در توضیح موفقیت های پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان ، من همچنین برخی از چالش ها در این زمینه را بیان کردم. بارگذاری.

در این گزارش ، مروری بر اقدامات صورت گرفته برای کنترل موتورسواران ، تدوین برنامه Ghadeer با محوریت آموزش ، اقدامات تشویقی و بسته های تشویقی به منظور نیاز به موتورسواران جهت اخذ مجوز ، برنامه کاری برای ایمنی جاده ها در کشور و شناسایی نقاط مهم حوادث ، که جدیدترین آنها تدوین برنامه است جامع برای کاهش تصادفات در استانها ، میزان شورای راهبری برگزار شده برای کاهش تصادفات در استانها با حضور فرمانداران ، تدوین یک برنامه ایمنی در عملیات اجرایی ، رویه های شهری برای حمایت از پلیس راهنمایی و رانندگی منطقه ای و به کارگیری بازرسان کنترل ترافیک نامرئی برای اجرای قانون به عابران پیاده ، اجرای قانون و کنترل ارائه شد. در مورد وسایل نقلیه دولتی ، گزارش هایی در مورد مناطق شهری آسیب پذیر در برابر تصادفات.

در ادامه این جلسه گزارش عملکرد دبیرخانه شورای هماهنگی ترافیک در استان های یزد و خوزستان ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جمالی نژاد در این جلسه با اشاره به اینکه موضوع تصادفات جاده ای ، صدمات و ایمنی جاده ها به دلیل اهمیت بسیار زیاد در دو جلسه پیاپی شورا مورد بحث قرار گرفته است اظهار داشت: حوادث جاده ای موضوع بسیار مهمی است که باید اقدامات ویژه ای انجام شود. بودن.

وی افزود: متأسفانه هر روز بین 950 تا 1000 نفر در تصادفات رانندگی مجروح می شوند و سالانه حدود 18000 نفر کشته می شوند ، بنابراین اهمیت این گونه جلسات از استانها و شهرها محسوس تر است.

معاون وزیر مهندسی عمران با بیان اینکه همه ما مسئولیت حوادث ترافیکی را بر عهده داریم ، گفت: باید تلاش کنیم و تمام وظایف خود را انجام دهیم تا میزان این تصادفات و صدمات ناشی از آن کاهش یابد.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه کاهش تصادفات رانندگی باید به یک دغدغه ملی تبدیل شود ، افزود: فرمانداری هایی مانند خوزستان و یزد که در بین استان هایی با بیشترین تعداد تلفات و تصادفات رانندگی قرار دارند ، باید از تمام ظرفیت ها و منابع موجود در استان استفاده کنند تا کاهش یابد. این موضوع و تصمیمات جدی در این رابطه. این امر می تواند از توانایی صنایع اصلی کشور و پیگیری مداوم نتایج در این مسیر بهره ببرد.

معاون مهندسی عمران و توسعه شهری و روستایی در وزارت کشور خاطرنشان کرد: در بسیاری موارد اقدامات کوچک و ساده می تواند در کاهش صدمات راهنمایی و رانندگی بسیار مؤثر باشد. اقداماتی از قبیل بهسازی جاده ها ، آرام کردن ترافیک و بهبود کنترل جاده می تواند تلفات ترافیکی را با کمترین هزینه به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل