برگزاری آیین پایانی دومین جشنواره شعر دانشجویی

جشن | جشنواره | جویی

برگزاری آیین پایانی دومین جشنواره شعر دانشجویی

اختتامیه دومین جشنواره سراسری شعر دانشجویی در 29 اکتبر ، همزمان با روز عروسی حافظ ، با حضور برخی از نامزدها ، داوران و اعضای شرکت و برخی از کارگران فرهنگی ، در مرکز تحقیقات جهاد فرهنگ ، هنر و معماری. از طریق پورتال روتاب به صورت آنلاین منتشر می شود.

به گزارش سلام دکتر ، این جشن نهایی از وب سایت روتاب به نشانی http://www.roytab.ir از ساعت 5 بعدازظهر فردا (پنجشنبه ، 11 آنلاین) به دلیل تکامل پروتئین کرونا و لزوم رعایت مقررات بهداشتی اعلام می شود. و حذف اجتماعی .. به طور خاص ، یافتن و خواندن اشعار برخی از موارد مورد علاقه به صورت آنلاین و از جوامع و شهرهای محل زندگی آنها انجام می شود.

“جشنواره ملی شعر” ، که برای دومین بار با حضور دانشجویان کالج ها و دانشگاه های سراسر کشور و دانشجویان ده نفر ، در فصل دوم ، در قالب “کلاسیک ، نیمایی ، سفید و رایگان ، موسیقی ، کمدی ، تفسیر شعر و تحقیقات شعر ”از همه دانش آموزان سطوح مختلف تحصیلی به عنوان دانش آموزان کنکور دعوت می کند تا در مسابقه این سازمان ملی شرکت کرده و برای بازی ملی” رودکی “رقابت کنند.

انواع کتابهای قدیمی ، شعرخوانی ، خواندن متون ادبی قدیمی و تفسیر و مجموعه شعر ، از دیگر قسمتهای این جشن است که توسط مدیرکل امور فرهنگی جهاد دانشگاهی و با مشارکت برنامه های دبیرستان و آموزش عالی برگزار شد.

اسماعیل امینی (شاعر ، مدرس دانشگاه و نویسنده سابق جشنواره شعر فجر) ، سعید بیابانکی (شاعر ، طنزپرداز و نویسنده سابق جشنواره شعر فجر) ، عبدالجبار کاکایی (شاعر ، خواننده و نویسنده سابق جشنواره شعر فجر) ، محمدرضا ترکی (شاعر و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران) ، پونه نیکاوی (شاعر و عضو جهاد دانشگاهی گیلان) ، مهندس کوروش انصاری (مشاور فرهنگی و مجری تلویزیون) ، علیرضا بهرامی (نویسنده و نویسنده علمی) سازمان) ، عادل تقوی (مدیر) ژنرال جهاد دانشگاهی) ، فرزین پورمحبی (طنزپرداز و دبیر کل سازمان) و سمانه عنبری ، به همراه آرش شفایی و حسین تقوی (منتخب برای اداره دور اول سازمان) ، به عنوان یکی از اعضای کمیته سیاستگذاری معرفی شده اند. دومین جشنواره ملی شعر

اولین فصل “جشنواره ملی شعر دانشجویی” با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه ها و کالج های سراسر کشور در سال تحصیلی 2009- 2010 برگزار شد.

جلسات شعر اولین جشنواره ملی شعر از روز ملی شعر و ادبیات سال گذشته در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آغاز شد و در دانشگاه شهید بهشتی ، زنجان ، دانشگاه علامه طباطبایی ، دانشگاه گرگان و دانشگاه الزهرا ادامه دارد. در این رویدادها ، علاوه بر برگزاری جلسات تخصصی و شعرخوانی توسط دانشجویان و متخصصان دانشگاه ، جشن تجلیل و اهدای جایزه «رودکی» به استاد محمدرضا شفیعی کدکنی ، ساعد باقری ، محمدعلی بهمنی ، عبدالجبار کاکایی و ناصر فیض هر کدام تحت یک دسته شعر برگزار می شدند

در پی شیوع رسوایی کرونا که منجر به لغو برخی از جشن های جشن در دانشگاه های کشور شد ، مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی شعر در 10 جولای سال جاری همزمان با روز عروسی صائب تبریزی به صورت آنلاین برگزار شد. ..

دومین دوره جشنواره ملی شعر دانشجویی در سالهای 1399 و 1400 با شرکت دانشجویان سراسر کشور و بسیاری از دانشگاهها ، علیرغم تعطیلی مکرر دانشگاهها به دلیل اپیدمی – بیماری ناشی از شیوع پروتئین جدید کرونا ، برگزار شد. به تمرکز فصل دوم جشنواره بر برگزاری جلسات و کنفرانس های آنلاین و برگزاری بسیاری از فعالیت ها و کارگاه های آموزشی آنلاین است.

به ویژه ، با حمایت مرکز مطالعات فرهنگ ، هنر و ارتباطات م theسسه فرهنگ و رهبری اسلامی در مرحله دوم جشنواره ملی شعر دانشجویی ، شرکت کنندگان در تحقیق (درباره شعر) در قالب کتاب ها ، نسخه های خطی و مقاله های تحقیقی “آزاد” ، “حکیم نظامی گنجوی” و “شعر دانشجویی در ایران یا جهان” برای بازی ملی “رودکی” رقابت می کنند.

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید