با ۵ نمایشگاه هنری هیجان انگیر ۲۰۲۲ آشنا شوید

پس از دو سال سکوت و تعطیلی آثار هنری به دلیل اپیدمی کرونا، اکنون رویدادهای هنری فرصتی برای نفس کشیدن دارند و در این صورت گالری‌ها و موزه‌های جهان در تلاش برای آشتی بین مخاطبان از جمله هنرهای تجسمی هستند. خلاقیت برای ارائه بهترین ها به آنها

با 5 پرطرفدارترین نمایش های هنری در سال 2022 آشنا شوید

سلام دکتر در این گزارش پنج نمایشگاه مشهور جهان را در نظر گرفته است که در زمان مرگ در مکان‌های فرهنگی معروفی مانند موزه لوور، گالری ملی لندن، موزه‌های فلورانس، شیکاگو و … برپا شده است. ناشی از کرونا کاهش یافت.

فرانسیس بیکن و هنر اتحاد انسان و حیوان

نمایشگاه آکادمی سلطنتی هنر در لندن فرصتی شگفت‌انگیز برای مرور تعداد قابل توجهی از آثار فرانسیس بیکن، اولین نقاش بریتانیایی است که با جسارت تمام قوانین ثابت نقاشی و تلاش چند صد ساله بزرگانش برای مستندسازی آن را زیر سوال برد. «زیبایی» و مالکیت خود را «هنرهای زیبا» قرار می دهد و دنیایی تلخ، تاریک و اسرارآمیز خلق می کند که جز بر هم زدن دنیای امن و راحت مخاطبانش قصد دیگری ندارد.

شاید هیچ نقاشی در قرن بیستم به اندازه او داستان ترس انسان را بیان نکند. مردم پس از جنگ جهانی دوم در جهان گرفتار شده‌اند و مردم در دام مشکلات و پیچیدگی‌های غیرقابل حل دنیای مکانیکی.

نمایشی همیشه جذاب از نقاشی های «ون گوگ».

نمایشگاهی ویژه از نقاشی ها و سلف پرتره های «ونسان ون گوگ» از 3 فوریه تا 8 می در گالری کورتولد برپاست. این آثار چند سال پیش در موزه ون گوگ روی دیوار بود.

بیش از 60 تابلو در این مجموعه یافت می شود که نقاشی ها و سلف پرتره های این هنرمند را در مرکز توجه قرار می دهد. ون گوگ در این نقاشی ها روزهای تلخ و شیرین زندگی را به نمایش گذاشته است و به نوعی این آثار می توانند افسانه ای از زندگی هنرمند باشند.

از آنجایی که نقاشی های این نمایشگاه بین سال های 1850 تا 1920 خلق شده اند، این نمایشگاه تجربه گسترده ای از نقاشی های این هنرمند را ارائه می دهد.

نمایشگاه 150 سالگرد موندریان

موزه هنر لاهه هلند امسال نمایشگاهی از آثار پیت موندریان را به مناسبت صد و پنجاهمین سالگرد این هنرمند مشهور برگزار کرد.

این موزه هنری در سال 1866 تأسیس شد و اتفاقاً به دلیل داشتن بزرگترین مجموعه آثار هنرمند هلندی “Piet Mondrian” در جهان شناخته شده است.

به غیر از این موزه، دو تابلوی معروف دیگر نیز آثار موندریان را در این رویداد نشان می دهد.

موندریان به‌عنوان یکی از چهره‌های مشهور انتزاع هندسی، تأثیر گسترده و عمیقی بر هنر و معماری مدرن داشته است. او با طرح مفهوم نئوپلاستیسیزم تحول بزرگی در انتزاع (سفید) ایجاد کرد. شما می خواهید تصاویر خود را از ساده ترین عناصر بسازید: خطوط مستقیم و رنگ های خاص. او به دنبال نوعی هنر مبتنی بر وضوح و نظم بود که به نوعی قوانین علمی یا ریاضی جهان را منعکس کند.

نمایشگاه پل سزان – پدر هنر مدرن

این نمایشگاه از 15 می تا 5 سپتامبر در مرکز هنری شیکاگو برگزار می شود.

موسسه هنر شیکاگو در سال 1879 تاسیس شد. این موسسه یکی از مشهورترین موزه های هنر در ایالات متحده آمریکا به حساب می آید.

این نمایشگاه پس از شیکاگو به لندن می رود و آثار سزان در مرکز هنر مدرن این شهر روی دیوار خواهد بود.

در این نمایشگاه تمامی آثار سزان از دوران کودکی در پاریس تا اوج شکوفایی و خلق آثار هنری مانند جوانی با کت قرمز، گلدان آبی و مرد به نمایش گذاشته شده است.

سزان را پدر هنر مدرن می نامند. او یکی از تاثیرگذارترین عکاسان مدرن فرانسوی و همچنین یکی از مشهورترین عکاسان پس از استقبال است.

نمایشگاهی از چهره های دوناتلو – هنرمندی که داوینچی و میکل آنژ را تحت تأثیر قرار داد

نمایشگاه دوناتلو، هنرمند و نقاش مشهور ایتالیایی اوایل رنسانس، در تابستان 2022 در کاخ استروزی و همچنین در موزه ملی بارژلو در فلورانس به نمایش گذاشته خواهد شد.

دوناتلو یکی از پیشگامان عرصه هنر بود و بسیاری از هنرمندان مانند داوینچی و میکل آنژ از او الهام گرفتند.

موزه ملی بارجلو در یکی از قدیمی ترین ساختمان های فلورانس قرار دارد که قدمت آن به سال 1255 باز می گردد و یکی از دیدنی های ایتالیا است.

* اطلاعات و تصاویر این گزارش از سایت world hotels بدست آمده است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل