بالی، معروف به جزیره خدایان

سلام دکتر/ خراسان رضوی صنعت سفر به فرآیند جذب توریست معروف است و بررسی جاذبه های گردشگری در نقاط مختلف جهان نیز معنا و مفهوم صنعت سفر را توضیح می دهد.

بالی، معروف به جزیره خدایان

بالی یکی از معروف ترین جزایر اندونزی است که در جنوب خط استوا، بین جاوه در غرب و لومبوک در شرق قرار دارد. این کشور با مساحت 5620 کیلومتر مربع، 3 میلیون نفر جمعیت دارد.

آب و هوای معتدل جزیره با روزهای آفتابی و شب های سرد، بالی را به مقصدی چهارفصل برای گردشگران تبدیل کرده و عنوان بهشت ​​روی زمین را از آن خود کرده است. این منطقه در بین مسافران به جزیره خدایان نیز معروف است.

این جزیره یکی از کوچکترین جزایر اندونزی است، اما دارای مناطق طبیعی و جاذبه های گردشگری بسیاری برای جذب گردشگران است. یکی از جاذبه های طبیعی این منطقه «کوه آکانگ» است که به مادر کوه ها معروف است.

کوه آکانگ یک آتشفشان فعال با ارتفاع بیش از 3000 متر است. در شمال و جنوب ارتفاعات مرکزی، خاک های حاصلخیز برای برنج کاشته شده توسط مردم محلی وجود دارد.

دنپاسار یکی از شهرهای جزیره ای است که بزرگترین و توسعه یافته ترین بازار را در بالی دارد. اگرچه این شهر یکی از مقاصد اصلی مسافران نیست، اما افرادی که به آن سفر می کنند به دلیل قیمت های مناسب جذب آن می شوند.

یکی دیگر از مناطق بالی “Ubud” در شمال دنپاسار نام دارد و مرکز فرهنگی و هنری جزیره است. کاخ‌های Ubud و Puri Saren Ogung در یک شهر هستند و بدون از دست دادن ظاهر سنتی خود اقامتگاه سلطنتی هستند. معبد پورا مرجان آگونگ که یک معبد سلطنتی است نیز در شمال اوبود واقع شده است.

اوبود همچنین میزبان جنگل میمون ها، دریاچه براتان، معبد آبی اولون دانو، غار فیل، چندین معبد باستانی، پارک فیها و تعدادی موزه و گالری هنری است. شالیزارهای همسطح که از زیبایی های این منطقه به شمار می روند را می توان در این راه روستایی یافت.

نوزا دوآ شبه جزیره ای است که به انتهای جنوبی بالی متصل است. گردشگران با رسیدن به جزیره، دنیای روستایی بالی را ترک کرده و وارد دنیای براق و مجلل تعدادی از بزرگترین و زیباترین هتل های جهان می شوند. این منطقه مکانی برای استراحت است و از نظر زیبایی در رتبه پنجم جهان قرار دارد.

«معبد مادر» یکی دیگر از جاذبه های تاریخی بالی است که در ارتفاع 1000 متری از سطح دریا در دامنه آتشفشان آگونگ در منطقه باساکی قرار دارد. این معبد را هندوها مقدس ترین و قدیمی ترین معبد می دانند.

معبد مادر و سایر معابد بالی واقع در منطقه باساکی بخش عمده ای از فرهنگ و تاریخ بالی هستند و به عنوان یکی از مهم ترین و ارزشمندترین جاذبه های این منطقه به شمار می روند.

منبع:

www.hotels.com

www.cntraveler.com

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل