بالن فضایی اینترنت برفراز مرز مهران

اینترنت | برف | فضا

بالن فضایی اینترنت برفراز مرز مهران

کارکنان وزارت ارتباطات به منظور ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی، بالون فضای اینترنتی را در مرز مهران راه اندازی می کنند.

به گزارش سلام دکتر، بالون های اینترنتی به جای نبرد هوایی از «هوش مصنوعی» برای تغییر ارتفاع استفاده می کنند و از باد استفاده می کنند تا به جایی که می خواهند برسند. این می تواند به مسیرهای طولانی یا پیچیده منجر شود، اما در عین حال به انرژی زیادی نیاز ندارد. همچنین این بالون ها می توانند دسترسی پایدارتری به اینترنت را فراهم کنند.

در ایران سال هاست که به مناسبت اربعین، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خدمات ویژه ای را برای مسافران ارائه می کند که از جمله آن می توان به بالون سازمان فضایی اشاره کرد که یکی از وظایف آن ارائه اینترنت رایگان است.

در این رابطه از عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – امسال اعلام شده است که در تلاش هستند تا از طریق موبایل و سایت های تبلیغاتی، اینترنت مورد نیاز مسافران را در طول سفر مسافران در داخل کشور و حتی در مرزها فراهم کنند. بالون فضایی برای تامین اینترنت به مرز پرتردد مهران ارسال می شود.

همراه با علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت اعلام کرد: برای رفع مشکلات ارتباطی، آنتن دهی در مرزها تقویت شده و از هفته آینده بالنی در مرزها برای ارائه اینترنت رایگان قرار می گیرد. همچنین در برخی از نقاط مسیر اینترنت وای فای رایگان برای خدمات رسانی به گردشگران در نظر گرفته شده است.

بر این اساس، بالون های مخابراتی همچنان بالن هایی هستند که می توان آنها را تا ارتفاع 500 متری بالا برد و ارتباطات زمینی را برقرار کرد. از جمله کاربردهای این بادکنک ها می توان به استفاده در مواقع بحرانی اشاره کرد. در واقع با استفاده از چت های وای فای این بالن ها خدمات ارتباطی به افراد ارائه می شود.

پیش از این محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وقت – در تاریخ 23 بهمن 1394 به استفاده از این بادکنک ها در جشن اربعین و در منطقه زلزله سیر پل ذهاب اشاره کرده و گفته بود که استفاده از این بادکنک ها را از این بالون ها بسیار موفق و دارای قابلیت های شبکه خوبی هستند، ایجاد شده اند، زیرا توانسته اند پیشرفت های چشمگیری در حوزه مشترکین و ایجاد شبکه داشته باشند.

وی همچنین از برنامه و ساخت سی و یک بالن خبر داد و گفت: در برنامه ها تلاش می شود تا هر استان دارای یک بالن ارتباطی از مراحل ساخت زیر باشد و امیدواریم در زمان مقرر انتخاب کنید. زمان، کار آن به دست مردم می رسد تا با بحران شرکت های مناطق قرار گیرد.

بر اساس این اطلاعیه، تلاش شده است 10 هزار کاربر با پهنای باند 10 گیگابیت بر ثانیه برای بالون تحت پوشش قرار گیرند و این طرح از سوی مرکز بحران وزارت ارتباطات به مرکز تحقیقات فضایی ارجاع شده است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل