بازدید مدیرکل دفتر شهردار تهران از گرمخانه ها وپاتوق های دره فرحزاد

بازدید مدیرکل دفتر شهردار تهران از گرمخانه ها وپاتوق های دره فرحزاد

در سفر مدیرکل دفتر شهردار تهران به منطقه آسیب دیده فرحزاد دره ، گلخانه های زن و مرد و مرکز بهر 5 بر افزایش کمیت و کیفیت خدمات برای افراد محروم اجتماعی تأکید کرد.

به گزارش سلام دکتر ، مصطفی کاظمی ، مشاور اصلی و مدیر کل دفتر شهردار تهران ، در کنار سید مالک حسینی ، مدیر کل سازمان بهزیستی ، خدمات و مشارکت اجتماعی و چند تن از مدیران این سازمان ، علاوه بر منطقه پنجم شهرداری تهران ، شب گذشته دره فرحزاد مورد بازدید قرار گرفت. مرکز شماره 1 ال بحران و آنها از نزدیک در مورد فعالیت این مراکز و وضعیت آسیب های اجتماعی مطلع شدند.

کاظمی پس از ارائه گزارش مدیرعامل سازمان تأکید کرد ، با قدردانی از اقدامات انجام شده توسط سازمان بهزیستی ، خدمات و مشارکت اجتماعی به ویژه پس از شیوع ویروس کورنا ، به ارائه بهترین خدمات ممکن به مشتریان و افراد آلوده بویژه شهردار تهران پرداخت. وی به توسعه خدمات اجتماعی با احترام کامل به آنها و کرامت انسانی افراد آسیب دیده اشاره کرد و توسعه پایدار شهر را بدون توسعه اجتماعی غیرممکن دانست.

مشاور و مدیر کل دفتر شهردار تهران که در این بازدید از دره فرحزاد بازدید کرده و وضعیت مجروحان این دره را مشاهده کرده است ، افزود: به دلیل آسیب دیدن دره فرحزاد و مکالمه با برخی از افراد مبتلا به اعتیاد در طول مسیر ، متوجه شدم که در طول دو ماه گذشته به من کمک کرده و مواد غذایی توزیع کرده ام ، علاوه بر این برای ارائه برخی از خدمات مراقبت و درمان ، و با اینکه این اقدامات را تصدیق می کنم ، از این سازمان خواسته ام که بیشتر سازمان های مردم نهاد و خیریه را در این زمینه درگیر کند.

و کاظمی ادامه داد: هرچند واقع گرایانه می دانیم که مقیاس و میزان آسیب های اجتماعی در حال افزایش است ، اما اگر اقدامات ما بتواند حتی یک نفر را به جامعه بازگرداند ، آنها به روش خودشان ارزشمند هستند و از این طریق باید منابع و اقدامات را با هماهنگی سایر آژانس ها بسیج کنیم. با افزایش انعطاف پذیری اجتماعی و توجه جدی به موضوع پیشگیری ، اقدامات خود را در زمینه کاهش و کنترل آسیب ها توسعه دهیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی ، خدمات و مشارکت اجتماعی شهرداری تهران ، کاظمی در ادامه بازدید خود از دو گلخانه زنانه (یلدا) مشرف به دره فرهزاد در منطقه 5 و بحث در مورد روند ارائه خدمات بین دو مرکز گفتگو کرد. با مشتری صحبت کنید و مسائل و مطالبات آنها را گزارش کنید.

وی همچنین از مرکز توانبخشی و توان بخشی دارو (البهاران) بازدید کرد.
در پایان این بازدید سه ساعته ، مشاور عالی و مدیرکل دفتر شهردار تهران بر لزوم افزایش کمیت و کیفیت خدمات برای افراد محروم اجتماعی تأکید کرد و گفت: “ما باید از همه امکانات از جمله مراکز بهسازی و زیباسازی استفاده کنیم.” با استفاده از پتانسیل های فرهنگی و پتانسیل های گروه های داوطلب ، ضمن افزایش امید و اشتیاق این افراد برای بازگشت به حالت عادی ، باید در افزایش مراکز نشاط و امید در مراکز ارائه خدمات اجتماعی در شهرداری تهران توجه ویژه ای داشته باشیم.

شایان ذکر است که دره فرحزاد یکی از بزرگترین مکانهایی است که معتادان در مواد مخدر در تهران حضور دارند و با وجود اجرای بسیاری از پروژه ها ، شاهد ادامه خسارت در منطقه بوده و در همین راستا شهرداری تهران دو گلخانه برای آقایان و بانوان در این نزدیکی ساخته است که روداد دار سعی در ارائه خدمات کاهش آسیب در این زمینه.

بنابراین گزارش حاکی است که ظرفیت این دو خانه در کل از 150 نفر فراتر رفته و تأثیر عمده ای بر ساماندهی تلفات در این منطقه دارد. وجود پایگاه خدمات اجتماعی و مرکز بحرین که وظیفه توانمندسازی معتادان معتاد را بر عهده دارد ، یکی از خدماتی است که توسط سازمان بهزیستی خدمات اجتماعی و مشارکت های این منطقه ارائه می شود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل