ایران تحریم‌های آمریکا را محکوم کرد

آمریکا | تحریم‌های آمریکا

ایران تحریم‌های آمریکا را محکوم کرد

اسدالله اشراق جهرمی در این دیدار ضمن غیرقانونی و غیرقانونی خواندن سیستم تحریمی آمریکا، آن را نقض کنوانسیون منع سلاح های بیولوژیکی به ویژه در شرایط شیوع کرونا دانست، چرا که بر اساس ماده 10 از همکاری کشورها جلوگیری می کند. کنوانسیون در برخورد با تهدیدات بیولوژیکی

نهمین کنفرانس بازنگری کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی به مدت سه هفته در ژنو برگزار می شود. در این دیدار کشورها راه های تقویت توافقنامه منع سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی و کل جهان را بررسی کردند. علاوه بر تعهداتی که برای جلوگیری از هرگونه دستیابی، تولید و نگهداری سلاح‌های میکروبی می‌پذیرند، موظفند در زمینه فناوری‌های بیولوژیکی صلح‌آمیز و انتقال تجربیات، علم و فناوری بیولوژیکی به ویژه به کشورهای در حال توسعه با یکدیگر همکاری کنند. طبق ماده 10 موافقتنامه. برای مقابله با تهدیدات بیولوژیکی توسعه دهید. تعهدی که نه تنها از سوی کشورهای غربی بلکه از سوی رژیم های سخت گیرانه کنترل صادرات و حتی تحریم های خودسرانه آمریکا اجرا نشده است.

مدیرکل صلح و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه با اشاره به پیامدهای اپیدمی کرونا که تمامی ابعاد زندگی بشر را در برگرفته و بزرگترین تهدید سلامت جامعه بشری را به دنبال داشته است، برنامه تحریم‌های آمریکا است که محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند. دسترسی به کشورهای هدف تحریم به واکسن ها و فناوری های مرتبط، تولید واکسن و تجهیزات پزشکی را بسیار محدود و محکوم کرده و اقدامات واشنگتن را نقض تعهدات مندرج در این معاهده عنوان کرده است.

وی همچنین حمایت کشورمان از اهداف این معاهده را اعلام و بر پایبندی کشورمان به مفاد آن به عنوان اولین معاهده ای که هرگونه دستیابی و در اختیار داشتن سلاح های بیولوژیک را برای اعضای خود به طور کامل ممنوع می کند، تاکید کرد. این کشور سیاست خود در قبال شما را کنار بگذارد و در این زمینه به کشورهای دیگر بپیوندد.

نماینده کشورمان همچنین به عدم عضویت دولت صهیونیستی در این کنفرانس اشاره کرد و از جامعه جهانی خواست که برای بین المللی شدن کنفرانس سریعاً اقدام کند و حتی این دولت را مجبور به پیوستن به معاهدات تسلیحاتی کند.

311311

خروج از نسخه موبایل