«ایده‌های بزرگ فلسفی» در یک کتاب

کتاب

«ایده‌های بزرگ فلسفی» در یک کتاب

«ایده های بزرگ علمی» بازخوانی 131 ایده از 96 محقق بزرگ بین المللی نوشته جانی تامسون و ترجمه شهاب الدین عباسی.

به گزارش سلام دکتر، این کتاب در رونمایی از انتشارات سنگ آمده است: «نظریه‌های فلسفی» یک کتاب درسی علمی، خواندنی و فلسفی است. موضوعات مختلف کتاب در 10 بخش کلی دسته بندی شده است: اخلاق، اگزیستانسیالیسم، هنر، جامعه و روابط، دین و متافیزیک، ادبیات و زبان، علم و روانشناسی، فلسفه روزانه، دانش و ذهن، سیاست و اقتصاد.

نویسنده کتاب، جانی تامپسون، 131 ایده و پرسش را در پرتو نظرات 96 نفر از دانشمندان برجسته جهان در این کتاب خلاصه کرده است. از دانشمندانی چون نیچه، هایدگر و هگل گرفته تا نویسندگان مشهوری چون کامو، پروست و کافکا.

در مقدمه کتاب می خوانیم: چرا مردم از دیدن فیلم های هیولا لذت می برند؟ آیا باید بر روی جستجوی خدا شرط بندی کنیم؟ چرا لذت بهتر از درد است؟ و زمانی که نه یک اردک؟ نظریه بزرگ علمی مجموعه‌ای از ایده‌ها و بینش‌های باورنکردنی از برخی از بزرگترین ایده‌های ۲۵۰۰ سال اخیر در مورد مهم‌ترین پرسش‌های زندگی است و توضیح می‌دهد که چرا امروزه برای ما بسیار مهم هستند. “ایده های بزرگ” از توصیه سان تزو برای پیروزی در میدان نبرد تا دیدگاه فروید در مورد “محرک مرگ” سرچشمه می گیرد. و سؤالاتی مانند این که چرا دوبوآ معتقد است مادری افسانه ای است، یا اینکه چرا شوپنهاور در مهمانی ها فرد خوبی نیست. این افکار ذهن آگاهی ذهن شما را گسترش می دهد و شما را انعطاف پذیرتر می کند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل