رسانه سلامت و دانشکسب و کار سلامتی

ایا لمینت دندان ترمیم دارد و عمر لمینت دندان

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 3500هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 950هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی و

درمانی 

که در قسمت جلوی دندان قرار می گیرد ، از نظر زیبایی شناختی روشی فوق العاده سریع و بسیار مؤثر برای مقابله با مشکلات بی شمار است. مقاوم در برابر تغییر رنگ و ساخته شده از سرامیک انعطاف پذیر و بادوام. “ پس از قرار دادن می توانند چندین سال دوام بیاورند. با این حال ، آنها لزوماً یک راه حل دائمی نیستند و ممکن است با گذشت زمان جایگزین شوند.

با مراقبت صحیح ، جایگزینی نباید قبل از 10 لازم باشد. خوشبختانه ، مراقبت مناسب نه تنها آسان است ، بلکه کاملاً با روالی که قبلاً باید برای دندان های طبیعی انجام می دادید یکسان است. به سادگی بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید ، روزانه دو بار نخ دندان بکشید و هر شش ماه یکبار به مطب دندانپزشک مراجعه کنید تا روکش های شما برای سالهای آینده قوی و شفاف بمانند. مراقبت های ویژه ای مانند اجتناب از خمیر دندان های ساینده و دهان شویه ها با مواد قابض نیز ممکن است ضروری باشد. در مورد این موارد می توانید با جزئیات بیشتر با دندانپزشک خود صحبت کنید.

برای برنامه ریزی در مورد دریافت با در ارتباط باشید. می توانید از خدمات ، ، و کلینیک دندانپزشکی سیب سفید بهره مند شوید.

در دندانپزشکی ، ونیر های دندانی پوسته ای از مواد هستند که روی دندان قرار می گیرند ، ونیر ها  زیبایی لبخند را تکمیل می کنند و یا سطح دندان را از آسیب محافظت می کند. دو نوع اصلی از مواد برای ساخت استفاده می شود: و .

اگرچه یک روش دائمی محسوب نمی شود زیرا احتمالاً پس از چند سال مجبور به تعویض آن خواهید شد ، اما تا زمانی که مراقبت از  به درستی صورت گیرد، ممکن است بیش از ده سال دوام داشته باشد. برخی از بیماران ممکن است هرگز نیازی به نداشته باشند.

اما برگشت ناپذیر است. روکش برای اینکه روی دندان شما قرار گیرد  ، نیاز به تراش دندان طبیعی شما دارند. پس از برداشتن مقداری از ، مینای دندان دیگر رشد نمی کند ، بنابراین شما همیشه نیاز به داشتن روکش یا تاج بر روی دندانهای آسیب دیده خواهید بود.

اگر از فکر تراشیده شدن دندانهای طبیعی خود ناراحت هستید ،پیشنهاد خوبی است که اغلب به آمادگی کمتری نسبت به لمینت سرامیکی نیاز دارند. ها به اندازه ی بادوام یا ماندگار نیستند ، اما معمولاً قابل برگشت هستند. متخصص پس از بررسی وضعیت دندان های شما، تصمیم می گیرد که آیا شما کاندیدای مناسبی برای لمینت سرامیکی هستید یا . در مورد دندان های از دست رفته ، ونیرهای دندانی کارساز نیستند و مطمئن ترین راه حل دندانپزشکی حاضر است.

درادامه چند کلینیک لمینت دندان در تهران را معرفی خواهیم کرد:

ماندگاری لمینت دندان چقدر است؟

لمینت دندان به طور کلی محکم است و با مراقبت مناسب بین 10 تا 15 سال دوام می آورد. بسته به نوع ساییدگی یا آسیبهایی که به آنها وارد می شود ، ممکن است نیاز به ترمیم زیبایی یا تعویض کامل داشته باشند. محافظت از آنها برای افزایش طول عمر آنها ، نقش مهمی را بر عهده دارد.

اما در مورد طول عمر طبیعی روکش های کار زیادی نمی توانید انجام دهید زیرا یک روش دائمی و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری نمی باشد. با این وجود ، شما می توانید با نگهداری از آنها ، بیشترین استفاده را از روکش لمینت خود داشته باشید. از این گذشته ، به طور کلی روکش ها می توانند یک سرمایه گذاری قابل توجه در سلامت دندان شما باشند ، بنابراین مطمئن شوید که آنها ارزش سرمایه گذاری پول شما را دارند. در اینجا چند روش برای مراقبت صحیح از روکش های لمینت و  آورده شده است.

بیشتر بخوانید: ، ، ، کامپوزیت دندان های جلو، ، ؟

طول عمر لمینت سرامیکی | عمر لمینت بیشتر است یا کامپوزیت | عمر لمینت دندان نی نی سایت

چگونه از لمینت دندان مراقبت کنیم؟

روکش های با مراقبت مناسب می توانند تا 30 سال دوام بیاورند. برای نگه داشتن لمینت دندان در بهترین شرایط ممکن ، موارد زیر را انجام دهید:

  • برای حفظ سلامت دندان و لثه خود ، ازهمانند دندان های طبیعی مراقبت کنید: مسواک بزنید و نخ دندان بکشید .
  • به طور مرتب به دندانپزشک خود مراجعه کنید و وضعیت روکشهای خود را بررسی کنید. قرارهای یکساله به دندانپزشک شما این امکان را می دهد تا مشکلات را برطرف کند.
  • از محافظ دندان استفاده کنید، بخصوص در هنگام ورزش کردن. ضربه روی صورت به راحتی می تواند به روکش های شکسته یا تراشیده منجر شود ، بنابراین ارزش آن را دارند که از آنها محافظت کنید.
  • از دندان ها به عنوان ابزار استفاده نکنید. همه ی ما گاهی از دندان به جای قیچی و یا شل کردن گره استفاده می کنیم ، اما این یکی از خطرناک ترین عادت ها  برای دندان های شما است ، چه دندان های طبیعی چه روکش های دندان. نه تنها میکروب ها را جمع می کند، بلکه یک راه مطمئن برای تراشیدن روکش است ، و ماندگاری را کاهش می دهد.
  • اگر هنگام خواب دندان هایتان را خرد کرده یا فشار(بروکسیسم) می دهید؟ ، باید در مورد آن با دندانپزشک خود صحبت کنید. عدم امکان کنترل آن ممکن است به روکش های شکسته منجر شود ، برای رفع آن می توانید از محافظ دندان در شب استفاده کنید.
  • در واقع ، همان مواردی که می تواند به دندانهای طبیعی شما آسیب برساند، می تواند به یا شما نیز آسیب برساند.. ونیرها مانند دندانهای طبیعی می توانند تراشه و ترک خورده باشند ، بنابراین گاز گرفتن غذاهای سخت – مانند یخ و سایر غذاهای سخت ، همچنین موارد غیر قابل خوراکی می تواند به آسیب دیدن سطح و  منجر شود. ونیرها همچنین مستعد تغییر رنگ هستند ، بنابراین در مورد نوشیدن مکرر قهوه ، چای و سایر نوشیدنی های رنگی هشدار داده می شود.

آیا می توانید لمینت دندان را حذف کنید؟

در فرایند ، دندانپزشک مقداری از را تراش می دهد ، بنابراین شما همیشه به روکش نیاز دارید . در واقع لمینت دندان یک روش برگشت ناپذیر است و امکان برداشت یا حذف آن وجود ندارد. در صورت خراب شدن باید آنها را ترمیم و یا تعویض کنید.

در ، در بیشتر موارد ، هیچ گونه برداشتن و تراشیدن دندانهای طبیعی ، نیاز نیست  و مستقیماً روی دندان ها ساخته می شوند.

اتصال روکش ها باعث خراب شدن یا صدمه زدن به دندان زیر آن نمی شود. در واقع ، لمینت دندان در واقع از نظر مقاومت در برابر آسیب یا لکه دار شدن نسبت به دندانهای طبیعی مقاوم تر است.

چند وقت یکبار لمینت دندان نیاز به تعویض دارد؟

به طور معمول ، تقریبا 10 تا 15 سال دوام می آورد. آنها به جز مسواک زدن منظم ، نخ دندان و مراجعه به دندانپزشک  نیازی به مراقبت خاصی ندارند. اگر به درستی از آنها مراقبت شود ، می توانند خیلی طولانی تر دوام داشته باشند.

معایب لمینت دندان عبارتند از :

  • : روکش های گران قیمت هستند. تقریبا دوبرابر قیمت دارد اما ماندگاری طولانی مدت آن ارزش این سرمایه گذاری دارد. نسبت به بسیار پایین تر می باشد.
  • لمینت دندان قابل حذف نیست. در صورت آسیب دیدن آن باید تعویض شود.
  • ایجاد حساسیت: ممکن است دندان شما نسبت به گرما و سرما حساس تر شود.
  • روکش های لمینت معمولاً در صورت تراشه یا ترک خوردگی قابل ترمیم نیستند. از آنجا که برداشته می شود ، ممکن است دندان شما نسبت به غذاهای گرم و سرد و نوشیدنی حساس تر شود. ممکن است دقیقاً با رنگ دندانهای دیگر شما مطابقت نداشته باشند. … اگر قصد های خود را دارید ، قبل از انجام دارید ، باید این کار را انجام دهید.

آیا لمینت دندان نیاز به تعمیر و نگهداری دارد؟

بله.  سالانه دو بار به دندانپزشک مراجعه کنید. از طریق یک فرایند شیمیایی به دندان ها پیوند می خورد. می توانند تراشه و ترک خورده شوند اما به طور کلی لکه دار نمی شوند. بنابراین نیاز به مراقبت و نگهداری دارند.

به روش معمول خود، از مسواک زدن روزانه  دوبار به طور معمول پیروی کنید و در نظر داشته باشید که 10 تا 15 سال ماندگاری دارد.

جهت اطلاع از شرایط اقساطی و رزرو وقت  کلیک کنید.

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 3500هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 950هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی و

درمانی 

به عنوان طبیعی ترین درمان شناخته شده است. آنها به طرز چشمگیری طبیعی به نظر می رسند و انواع نواقص دندان از جمله تراشه ها ، ترک ها و لکه ها را پنهان می کنند ، در حالی که زیبایی هر لبخندی را بیشتر می کنند. شاید بهترین مزیت  اینست که آنها بسیار بادوام باشند. طوری ساخته شده است که روی هر دندان طبیعی قرار می گیرد و می توانند برای یک دهه یا بیشتر دوام بیاورند.

با این وجود ، حتی ظریف ترین ساخته شده نیاز به تعویض دارند و دائمی نیست. ، یک راه حل طولانی مدت و در عین حال موقت برای دندانهای دارای نقص زیبایی است. در  مقداری از  طبیعی تراشیده شود ، دندان تراشیده شده  هرگز نمی تواند دوباره به حالت “برهنه” خود بازگردد. بنابراین هنگامی که به انتهای طول عمر خود می رسد ، باید آن را تعویض کرد.

بین 10 تا 20 سال می باشد. این تقریبا دو برابر است. برای ماندگاری بیشر ، علاوه بر این که سالانه دو بار برای معاینه به دندانپزشک مراجعه می کنید، شما باید مرتباً و با دقت مسواک بزنید و نخ دندان استفاده کنید. جویدن یخ و مواد غذایی سخت، قلم و حتی ناخن های شما بسیار مهم است. شما لازم نیست رژیم غذایی خود را لزوماً محدود کنید ، اما باید در انتخاب غذاهایی که می خورید ، عقل سلیم استفاده شود. غذاهای رنگی، جویدنی و چسبنده باید به حداقل برسد.

اگر احساس می کنید یکی از روکش های شما شل شده است ، فوراً با متخصص دندانپزشک خود تماس بگیرید. این امکان وجود دارد که دندانپزشک بتواند بسته به شرایط ، تعمیرات روکش شل شده را انجام دهد نه اینکه بخواهد آن را با یک روکش جدید جایگزین کند.

در هر صورت شما بدون در نظر گرفتن چگونگی مراقبت از آنها ، مجبور به تعویض خواهند شد. هنگامی که به روکشهای جایگزین احتیاج دارید ، دیگر لازم نیست که مراحل آماده سازی دندان را دوباره طی کنید زیرا دندان های شما از قبل آماده شده است. تا زمان ساخت روکشهای جایگزین شما مجبور به استفاده از روکش موقت هستید. پس از قرار دادن روکشهای جدید لمینت دندان ، سالها می توانید ار استفاده کنید ، دقیقاً مانند اولیه ی شما.

فرایندی بسیار مشابه با نصب اولیه ی است. دندانپزشک شما ماده پیوند دهنده قدیمی را از بین می برد و سپس یک قالب از دندان های شما می گیرد. سپس جدید در آزمایشگاه ساخته شده و برای پیوند دزدن به دندانهای شما آماده خواهد بود.

دربعضی کلینیک ها میتوانید لمینت دندان اقساطی انجام دهید.

بیشتر بخوانید: ، ، ، ، ،

متوسط حدود 10 سال است. با مراقبت و درمان مناسب ، این بازه زمانی ممکن است طولانی شود و تا 20 سال ادامه یابد. اگر یکی از موارد زیر اتفاق افتاد ، ممکن است لازم باشد که روکشهای خود را زودتر جایگزین کنید:

  • در صورتیکه روکشهای شما تراش بردارند یا ترک بخورند ، یا به سادگی فرسوده شوند. لمینت های دندان از سرامیک ساخته شده اند و با وجود این که بادوام هستند ، اگر بهداشت و مراقبت های را رعایت نکنید ، می توانند فرسوده یا شکسته شوند.
  • در صورتیکه دنداني كه روی آن قرار دارد ، پوسیده شود. اگرچه روکشهای لمینت دندان از دوام بالایی برخوردار هستند ، دندان شما در زیر روکش لمینت ممکن است دچار پوسیدگی شود.
  • در صورتیکه بهداشت ضعیف دندان و بیماری لثه باعث شود تا شما از لثه شما جدا شود. لمینت دندان به همان اندازه دندانهای عادی شما به مراقبت نیاز دارند. اگر مراقب دهان و دندان خود نباشید، لثه های شما می توانند شروع به پوسیدگی کنند ، و سبب ایجاد فاصله بین  و لثه ی شما شود.
  • در صورتیکه اولین بار اشتباه نصب شود. اگر دندانپزشک شما ماهر نبوده و لمینت دندان را بدون قالب گیری صحیح دندان روی دندان شما نصب کند ، این می تواند بسیار دردناک باشد. در یک قالب سفارشی شده برای دندان های شما ساخته می شود تا هنگام نصب آنها اطمینان حاصل کنیم که روکش های شما مناسب هستند.

اطمینان حاصل کنید که کار شما را یک دندانپزشک زیبایی که به آن اعتماد دارید انجام می دهد. لمینت های دندانی که در اولین بار به درستی نصب شوند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شوند و این اطمینان را به شما می دهند که یک لبخند خارق العاده داشته باشید. در کلینیک لمینت دندان  سیب سفید خدمات ، ، و با ارائه می شود.

علیرغم بهترین تلاش های دندانپزشک ، اگر مواظب دندان های خود نباشید ، روکش های  شما فرسوده خواهد شد. در اینجا چند نکته برای نگه داشتن طولانی مدت آورده شده است:

  • از دندان های خود به عنوان ابزار استفاده نکنید. اگر سعی می کنید با دندان های خود چیزهایی را باز کنید یا مواد غیرغذایی را گاز بزنید ، ممکن است  شما ترک بخورد و بشکند.
  • از محصولات دخانی خودداری کنید. سیگار، توتون و تنباکو دندان شما را لکه دار می کند و می تواند رنگ شما را زرد کند.
  • از غذاهایی (و نوشیدنی هایی) که دندان شما را لکه دار می کنند پرهیز کنید. سس پاستا ، انواع توت ها ، نوشابه ، شراب ، قهوه و چای همه می توانند دندان های شما را لکه دار کنند. اعتدال ، کلید سفید نگه داشتن و لبخند است.
  • برای پاکسازی منظم و معاینات منظم به دندانپزشک مراجعه کنید. نه تنها مراجعه به دندانپزشک برای تمیز کردن منظم و حرفه ای ، دندان های شما را در وضعیت مطلوبی حفظ می کند ، بلکه دندانپزشک می تواند  شما را معاینه کند و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کند.
  • روزانه نخ دندان استفاده کنید. شما را از نخ دندان کشیدن بی نیاز نمی کنند. نخ دندان لثه های شما را به شکلی عالی نگه می دارد و می تواند شما را در برابر که باعث ایجاد شکاف بین لثه ها و شما می شود، محافظت کند.
  • اگر دندان قروچه دارید ، هنگام ورزش و در شب از یک محافظ دندان استفاده کنید. استفاده از محافظ می تواند به جلوگیری از فرسایش شما کمک کند و آنها را برای مدت طولانی به شکل عالی نگه دارید.
  • از یک برس مسواک نرم و خمیردندان بدون ساینده استفاده کنید. حتی مسواک زدن دندان اگر بیش از حد محکم باشد ، می تواند به مرور زمان شما را از بین ببرد. با روکشهای لمینت دندان خود به آرامی رفتار کنید و احتمال را افزایش دهید.
  • استفاده از یک دندانپزشک خوب ، یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از شما تا حد ممکن است. هزینه کردن برای روکش های دندانی به درستی و بصورت صحیح نصب نشده اند می تواند پرهزینه و فوق العاده ناامید کننده باشد. همهی این نگهداری و مراقبت ها در مورد نیز صادق است. از نظر روش انجام کار با “لمینت دندان” متفاوت است اما کارکردهای لمینت و تقریبا یکسان هستند و هردو در گروه دندانپزشکی زیبایی قرار دارند.

در کلینیک دندانپزشکی سیب سفید از تمام بیمارانی که از درب کلینیک وارد می شوند مراقبت ویژه ای انجام می شود. دندانپزشکی زیبایی فقط تخصص ما نیست بلکه همه جنبه های عمل ما را تحت تأثیر قرار می دهد. برای ویزیت و مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید تا تفاوت را درک کنید! در این کلینیک برای هر واحد دندان 1000000 ، 450 هزار و نیز 2700000 تومان می باشد که پرداخت آنها به صورت اقساطی بلند مدت است.

جهت اطلاع از شرایط اقساطی و رزرو وقت  کلیک کنید.

اطلاعیه:قیمت لمینت دندان هر واحد 3500هزار تومان و کامپوزیت دندان هر واحد 950هزار تومان به تعداد محدود تا 5 روز آینده

امکان اقساط تا 70 درصد از کل مبلغ

برای مشاوره و ارسال عکس میتوانید با شماره زیر از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

09393558965 زیبایی و

درمانی

دیگر مطالب مفید :

چکیده مطلب

امروزه یکی از روش های پر طرفدار برای برطرف کردن نواقص دندانی و بدست آوردن لبخندی زیبا که می تواند بر زیبایی و اعتماد به نفس افراد تاثیر بسزایی داشته باشد، انتخاب روش می باشد.
اما شاید لازم باشد تا بدانید که طول عمر لمینت دندان چقدر است؟ به نظر شما چه عواملی می توانند بر ماندگاری آن تاثیر داشته باشند؟ چگونه می توان ماندگاری این روش را افزایش داد؟
در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل و مفیدی در این باره به دست آورید.

طول عمر لمینت دندان چقدر است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که طول عمر این روکش ها، تا حد بسیار زیادی به اینکه چقدر به رعایت نکات مراقبتی از آن ها، پایبند هستید و آن ها را با دقت انجام می دهید، بستگی دارد. در صورتی که با دقت و به درستی از آن ها مراقبت شود، می توانید تا 20 سال آن ها را بر روی دندان های خود داشته باشید و از زیبایی دندان های خود لذت ببرید، اما در صورت عدم مراقبت صحیح، بیشتر از 10 سال ماندگاری نخواهند داشت. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که اگر لمینت دندان من دچار آسیب شد، باید چکار کنم؟ برای یافتن پاسخ این سوال شما را به مطالعه ادامه این مطلب دعوت می کنیم.

آیا لمینت دندان در صورت آسیب دیدگی و یا افتادن، قابل تعویض می باشد؟

در صورتی که لمینت، از دندان جدا شده و یا دچار لب پر شدگی، ساییدگی و ترک خوردگی شود، قابل تعویض می باشد. این روش درمانی زیبایی قابل بازگشت نمی باشد، زیرا دندانی که قبلا لمینت شده، به دلیل خراشیدگی هایی که برای نصب لمینت بر روی آن ایجاد شده است، نمی تواند بدون روکش باقی بماند و در صورت افتادن لمینت، باید مجددا لمینت بر روی آن نصب شود. در بخش بعدی راه های افزایش ماندگاری لمینت سرامیکی را برای پیشگیری از این اتفاقات توضیح خواهیم داد.

راهکارهای افزایش طول عمر لمینت

لمینت های سرامیکی به دلیل استحکام و مقاومت بالایی که دارند، تبدیل به محبوب ترین روش در میان سایر روکش های زیبایی دندانی، شده اند که با رعایت نکات زیر می توانید مدت زمان بیشتری از زیبایی آن ها لذت ببرید و در هزینه های احتمالی ناشی از نیاز به تعویض آن ها پیشگیری نمایید.

  1. رعایت بهداشت دهان ودندان

اولین و اساسی ترین اقدام برای افزایش طول عمر لمینت دندان، رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد. مراقبت از این روکش ها، نیازمند انجام کار های خاصی نمی باشد و تنها با انجام مراقبت های ساده ای که از دندان های طبیعی خود انجام می دهید، می توانید از آن ها نیز مراقبت کنید. روزی دو بار مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و استفاده از دهانشویه، سلامتی دندان ها، لثه و همچنین روکش های پرسلن شما را تضمین می کند.

  1. کاهش خوردن مواد غذایی رنگی، قلیایی و اسیدی

گرچه لمینت ها در برابر جذب مواد رنگی مقاوم هستند، ولی مصرف زیاد مواد غذایی و نوشیدنی های قلیایی، اسیدی و رنگی مانند شکلات، توت های رنگی، قهوه، چای و شراب قرمز، نوشیدنی های گازدار، به مرور زمان بر رنگ آن ها تاثیر می گذارد و باعث تغییر رنگ و زرد شدن رنگ لمینت ها می شود. پس توصیه این است که مصرف این موارد را محدود کنید و پس از خوردن آن ها حتما دندان های خود را مسواک بزنید و در صورتی که در شرایطی قرار دارید که امکان مسواک زدن وجود ندارد، حتما دهان خود را با آب بشویید.

  1. استفاده از محافظ شبانه در صورت داشتن دندان قروچه

عاداتی مانند که بر اثر اضطراب بوجود می آیند و باعث می شوند تا فرد دندان های خود را بر روی هم فشار دهد، یکی از عوامل بسیار مهمی می باشد که می تواند بر ماندگاری لمینت، تاثیر بگذارد و موجب ساییدگی و لب پر شدن آن شود. در صورتی که دچار این عارضه هستید، برای پیشگیری از آسیب به لمینت، می توانید با مراجعه به دندانپزشک، نایت گارد مخصوص دندان های خود را سفارش دهید.

  1. عدم مصرف سیگار

مصرف سیگار و سایر دخانیات، تاثیر نامطلوبی بر سلامت لمینت دندان دارد. این مواد باعث تغییر رنگ لمینت و همچنین ایجاد پوسیدگی در دندان و بروز بیماری های لثه می شوند که این اتفاقات موجب کاهش طول عمر لمینت ها می گردند. در صورتی که لمینت دندان انتخاب شما برای برطرف کردن نواقص ظاهری دندان هایتان می باشد، مصرف دخانیات را ترک کنید.

  1. عدم استفاده از دندان ها به عنوان ابزار

درست است که روکش های لمینتی از استحکام بالایی برخوردارند، اما استفاده از دندان های لمینت شده به عنوان ابزار، به طور مثال برای باز کردن درب بطری، کیسه های پلاستیکی و یا برای بریدن چسب، می تواند به این روکش ها نیز آسیب وارد کند و موجب لب پر شدن و ترک خوردن و شکستگی آن ها شود.

  1. نخوردن غذاهای سفت

خوردن غذاهای سفت، شکستن پوست آجیل و تخمه و همچنین عاداتی مانند جویدن یخ، همانگونه که دشمن سلامتی دندان های طبیعی می باشند، باعث آسیب به لمینت ها می شوند. پس بهتر است برای افزایش دوام روکش های لمینتی این کار ها را انجام ندهید.

  1. استفاده از محافظ دندان

توصیه می شود افرادی که در فعالیت های ورزشی که در آن ها احتمال ضربه به صورت وجود دارد، مانند بوکس و ورزش های رزمی، مشغول هستند، از محافظ دندان استفاده نمایند تا در صورتی که ضربه ای به صورت آن ها وارد شود، روکش لمینت آن ها دچار شکستگی نشود.

  1. انجام چکاپ های 6 ماهه دندانپزشکی

همانگونه که برای اطمینان از سلامت دندان های طبیعی، توصیه می شود تا هر 6 ماه یکبار به مراجعه کنید، برای چک کردن سلامتی دندان های لمینت شده نیز باید به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید تا در صورتی که آسیبی به دندان ها و یا لمینت ها وارد شده باشد، در اسرع وقت درمان شود تا از بروز آسیب های بیشتر پیشگیری شود.

موارد موثر بر ماندگاری لمینت دندان

در ادامه شما را با این موارد آشنا می کنیم:

  1. جنس لمینت

یکی از فاکتور های موثر بر ماندگاری لمینت دندان، جنس مواد مورد استفاده است. در صورتی که مواد لمینت از برند های با کیفیت و مرغوب انتخاب شوند، روکش لمینتی طول عمر بیشتری خواهد داشت.

  1. مهارت دندانپزشک در نصب آن

از مهم ترین اقدامات پس از انتخاب این روش زیبایی برای دندان های خود، دقت در انتخاب دندانپزشک زیبایی می باشد. این کار باید با ظرافت و دقت بسیار زیادی انجام شود تا دندان های لمینت شده بسیار شبیه به دندان های طبیعی ظاهر شوند. در صورتی که دندانپزشک مهارت و تبحر کافی را نداشته باشد، نتیجه رضایت بخش نخواهد بود و ممکن است بیمار بخواهد نصب لمینت ها را مجددا انجام دهد که در این صورت، این کار نیازمند صرف وقت و هزینه های اضافی خواهد بود. همچنین در صورت عدم نصب درست روکش ها، امکان تمیز کردن صحیح دندان ها وجود نخواهد داشت و در پی آن دندان ها و لثه دچار مشکلاتی می شوند که بر سلامت دهان و دندان و لمینت تاثیر منفی دارند.

  1. سن بیمار

با افزایش سن، بافت لثه عقب نشینی می کند، در نتیجه طول دندان ها بیشتر می گردد. این اتفاق سبب می شود تا بین لثه و لمینت دندان فاصله ایجاد شود. فاصله ایجاد شده بر ظاهر لمینت ها تاثیر نامطلوبی خواهد داشت و زیبایی آن ها را تا حدودی کم می کند.

پیامد های عدم رعایت بهداشت دهان و دندان پس از لمینت

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، می تواند موجب ایجاد بیماری های لثه و پوسیدگی دندان شود. در صورتی که لثه دچار بیماری شود، ممکن است عقب نشینی کند و این اتفاق سبب ایجاد فاصله بین دندان ها و روکش ها می شود که ظاهر ناخوشایندی خواهد داشت. همچنین فاصله ایجاد شده بین دندان ها و لثه، محلی برای تجمع باکتری ها و پلاک ها و در نتیجه پوسیدگی دندان می شود. در صورتی ک دندان زیر لمینت دچار پوسیدگی شود، دیگر قابلیت نگهداری این روکش ها را نخواهد داشت و استحکام و ماندگاری لمینت ها، کاهش می یابد.

چگونه متوجه شویم لمینت دندانمان نیاز به تعویض دارد؟

در صورت عدم رعایت نکات و ، در مدت زمان کم تری نیاز به تعویض روکش های خود خواهید داشت. هنگام نصب مجدد لمینت سرامیکی، تنها در صورتی که دندان زیر لمینت دچار پوسیدگی شده باشد، نیاز به انجام زیر سازی های لازم و برداشتن کامل پوسیدگی ها خواهید داشت، در غیر اینصورت نیاز به انجام زیر سازی ندارید. در ادامه به توضیح مواردی که باعث می شوند تا بیمار نیاز به تعویض لمینت دندان خود داشته باشد، می پردازیم:

  1. آسیب به لمینت

اگر لمینت سرامیکی دچار لب پر شدگی، شکستگی و ترک شود، باید برای تعویض آن به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید.

  1. پوسیدگی دندان

در صورتی که دندان زیر لمینت دچار پوسیدگی گردد، باید لمینت آن برداشته شود، پوسیگی روی دندان برطرف گردد و سپس مجددا لمینت جدید بر روی آن قرار بگیرد.

  1. عدم رضایت بیمار

در صورتی که دندانپزشک زیبایی شما، کار خود را به درستی انجام ندهد و لمینت ها را به طور اصولی و صحیح نصب نکند، نتیجه رضایت بخش نخواهد بود و ممکن است بخواهید آن ها را تعویض نمایید.

سوالات متداول

  1. از چه نوع خمیر دندان و مسواکی برای مسواک زدن دندان لمینت شده، استفاده کنیم؟

برای مسواک زدن دندان های لمینت شده توصیه می شود تا از مسواک با موهای نرم و همچنین خمیر دندان حاوی فلوراید، استفاده نمایید.

  1. فرآیند تعویض لمینت دندان چگونه است؟

فرآیند تعویض لمینت دندان، درست همانند نصب اولیه آن انجام می شود، با این تفاوت که دیگر نیاز به تراش مجدد مینای دندان وجود ندارد و لمینت جدید پس از قالب گیری دندان و ساخته شدن در آزمایشگاه، بر روی دندان نصب می شود.

  1. چند وقت یکبار نیاز است تا لمینت دندان تعویض گردد؟

در صورت انجام مراقبت های لازم به صورت اصولی، لمینت دندان می تواند تا 20 سال ماندگاری داشته باشد، مگر اینکه تحت تاثیر عواملی مانند سن و یا آسیب به آن ها، مجبور به تعویض لمینت دندان، شویم.

  1. آیا لمینت سرامیکی دندان یک روش دائمی می باشد؟

لمینت دندان دائمی نمی باشد و همانگونه که در این مطلب اشاره کردیم، در صورت انجام مراقبت های لازم تا مدت زمان طولانی به صورت مطلوب و رضایت بخشی بر روی دندان های شما باقی می ماند.

  1. به ماندگاری لمینت دندان بیشتر توجه داشته باشیم یا هزینه آن؟

گرچه هزینه انجام این روش در مقایسه با سایر روش های طراحی لبخند مانند ، بیشتر می باشد، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که ماندگاری آن نیز در مقایسه با سایر روش ها، بیشتر است.

  1. آیا جنس و ساختار دندان بر لمینت دندان تاثیر دارد؟

در صورتی که جنس دندان خوب بوده و از ساختار قوی و سالمی برخوردار باشد، می تواند بر کمتر شدن احتمال شکستن، جدا شدن لمینت از دندان و وارد شدن سایر آسیب ها به آن، موثر باشد.