یکی از ناشران به مشکل کاغذ مجازی اشاره می کند که کاغذ فیزیکی گره کاغذ درد را باز نمی کند و اگر وزارت ارشاد نمایشگاه مجازی با سایت بازار فعال برگزار کند منطقی تر خواهد بود.
حامد کنی، مدیر انتشارات روزبهان و مدیر عامل انتشارات کارینو در گفت وگو با سلام دکتر، درباره حضور انتشارات روزبهان در سی و سومین کتابخانه بین المللی تهران گفت: به چند دلیل به نمایشگاه نمی رویم. در ابتدا کمبود کتاب برای تولید کتاب وجود داشت، نمی توانستیم کتاب های خاصی را برای نمایشگاه تهیه کنیم. متاسفانه دو سه سال پیش با وجود هزاران پاراگراف بین ناشران، هیچ مقاله ای در اختیار انتشارات روزبهان قرار نگرفت. با توجه به اینکه کتاب نداریم با کمبود کتاب مواجه هستیم. از طرفی نگرانیهای کرونا نیز وجود دارد و هنوز مشکل کرونا تمام نشده است و میتواند برای کارکنان خطرناک باشد. اما دلیل اصلی کمبود کتاب به دلیل پارتیشن بندی کتاب است. از سوی دیگر، فروش کتاب در یک سیستم مجازی هوشمندتر از فروش کتاب به صورت فیزیکی به نظر می رسد، زیرا مردم دسترسی بیشتری به کتاب در وب دارند.
وی افزود: البته حوزه فعلی نقد و بررسی کتاب دارای ایرادات ساختاری و فنی قابل توجهی است و فاقد حجم زیادی از خدمات در نظر گرفته شده برای کتاب است و در واقع فروشگاهی بودن بسیار بسیار قوی است و باید گزینه های متنوع تری داشته باشد. اضافه شد تا به یک فرآیند استاندارد برای فروش کتاب تبدیل شود. بودن. اما من معتقدم که دسترسی به عدالت در وب سایت بسیار بسیار گسترده تر و هوشمندتر از فضای فیزیکی است.
کنی همچنین می گوید برگزاری نمایشگاه فیزیکی درد کتاب را رها نمی کند. ما در انتشارات روزبهان و زیرمجموعههایمان در زمینه دسترسی به کتاب گامهای بلندی برداشتهایم و در پروژههای ملی «برنامه یادبود ایران» را به همراه سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار کردهایم. این برنامه ملی این امکان را برای همه محققین، پژوهشگران و اهالی کتاب فراهم کرده است که اطلاعات دقیقی از کتب، نسخ خطی، نشریات و اسناد آن کشور داشته باشند. بنابراین ارائه اطلاعات و تولید بسیاری از محصولات (کتاب) در آینده نقش مهمی در توسعه کتابخوانی خواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه فروش در سیستم متمرکز راه حل شکست خورده ای است، گفت: زمان فروش یک محصول در یک مکان به پایان رسیده است. امروزه این عرصه محل عرضه محصولات تقسیم نشده و ارزشمند ساختن آینده هر شرکتی است. راه ذخیره کتاب در آینده، توسعه دسترسی و پشتیبانی آسان از جنبه های فیزیکی فروش کتاب است، نه تنها تبدیل، بلکه محصول به جوامع محلی و فضاهای محدود جهانی محدود خواهد شد. قرار گرفتن فروشنده در قسمت های مرکزی یکی از آسیب پذیری های عمده در فرآیند عرضه و فروش است. پلت فرم واقعیت مجازی اولین دولت بزرگی بود که این روند را تغییر داد. نقش مهمی که پلتفرمها یا ویژگیهای آنلاین در توسعه کتابهای درسی برای همه ایرانیان افزایش یافته است، موضوعی است که اهمیت درک و ترویج آن هر روز آشکار میشود.
کنی میگوید: «کتابهای مجازی یک موهبت هستند. بیان فیزیکی سطح پایینی از تعامل با مخاطب است زیرا محدود به یک مکان خاص و فضای ارائه است. واقعیت مجازی چنین محدودیتی ندارد و به اندازه ایران است. شاید منطقی تر بود که این اداره با یکی از حوزه های فعال بازاریابی همراه کند، زیرا آنها بخش زیادی از مشکلات حل نشده سیستم فعلی را ندارند. بزرگترین مشکل مستندسازی مجازی، کار لجستیکی آن است که از طریق پست انجام می شود، اما به دلیل نبود کارکرد و نبود مرکز توزیع، خرید هر محصول از هر ناشر منجر به تولید پستی می شود و خریدار با مشکلات زیادی مواجه می شود. فرآیند تحویل پستی ضعف های ساختاری در طراحی فضا نیز موضوع بحث های زیادی است. نقاط ضعف عبارتند از بهینه سازی موتور جستجو، کلاچ نمایش محصول، سفارشی سازی غیر استاندارد، عدم وجود صفحات شخصی سازی شده برای ناشران و غیره.
این ناشر با بیان اینکه با تمرکز بر سیستم مرکزی کسب و کار موافق نیستم، توضیح داد: فروش محصولات در بسترهای فیزیکی بسیار پرهزینه است، اما از طرفی ارائه کتاب داستان دیگری دارد و 10 برابر ارزان تر است. . ٪ صرف نظر از موضوع توزیع زنجیره ای، تقریباً 50 درصد هزینه توزیع زنجیره ای در قیمت سند لحاظ می شود و مشتری باید با مراجعه به محل عرضه نهایی مانند فروشگاه، هزینه را پرداخت کند. اما در مورد عرضه مستقیم، البته احتمال کاهش بیشتر قیمت نیز وجود دارد. البته این اطلاعات به مذاق مذاکرات خوش نخواهد آمد، اما واقعیتی غیرقابل انکار است.
انتهای پیام/