رسانه عمومی

انتقاد تهیه‌کننده «مرد بازنده» از یک شورای تازه‌تأسیس

خالق «مرد سال» با اشاره به اینکه تصمیم برای اکران فیلمش در اسفندماه سال گذشته بر اساس توافقات آن زمان بوده است، تاکید کرد: کمیسیون اکران باید بر اساس دستورالعمل نوروزی کار کند اما برنامه ریزی هایی پیدا کردیم. برای کنار گذاشتن فیلم های نوروزی

کامران حجازی با اشاره به سمت‌های مدیریتی فعلی فیلم‌های نوروزی به سلام دکتر گفت: مدیریت فیلم‌های نوروزی 1401 را بر عهده دارد؟! فیلم های جدید یا قوانین جدیدی که هنوز نهایی نشده اند؟تدوین یا تصویب؟!

این آهنگساز با گلایه از بلاتکلیفی فیلم‌های اکران افزود: هفته‌های اکران فیلم‌ها طبق دستورالعمل‌ها و فرهنگ قبلی سینمای ایران در ماه مبارک رمضان نیم هفته و تنها دو هفته و چهار هفته است. در این مورد، مهلت هفت هفته ای برای اکران فیلم ها در نیمه اول سال باید از 9 مارس تا 21 اردیبهشت تمدید شود، اما متوجه شدیم که با وجود 3 هفته باقی مانده تا مهلت راهنمای فیلم، ایده ها این است که فیلم ها را به سرعت کاهش دهیم و جایگزین کنیم. آنها با اکران عید فطر در حال رخ دادن هستند و نامه ما جواب نمی دهد.

بانی فیلم «مرد گمشده» ادامه می دهد: این زمانی است که باید قانون بر اساس ضوابط مصوب فیلم های نوروزی اجرا شود و شرایط اکران در ماه مبارک رمضان را صریح و بدون توجه به شرایط مطرح کرد. از بازگشت سرمایه و جهان برای تولید فیلم، ما فقط به دنبال تغییر آنها و انتشار پروژه ها یکی یکی هستیم تا هر چه سریعتر حجم فیلم ها در خط تولید کاهش یابد. جای تعجب نیست که عواقب یک تصمیم ناعادلانه و به ظاهر ناامیدانه چیزی جز نابودی سرمایه سرمایه گذاران و تهیه کنندگان و شکست غم انگیز سینمای ایران نیست و تنها از آن طرف به فهرست فیلم های شکست خورده اضافه خواهد شد.

حجازی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود کمیته بازنگری فرآیند بر روی ماموریت‌های کلیدی خود برای نجات سینمای ایران تمرکز کند، گفت: اگر به دنبال نجات سینما و افزایش مخاطب هستیم، خوب است راه‌حل‌هایی پیدا کنیم که سرمایه‌های خصوصی را از بین نبرند. و اجازه نمايش فيلم را به آنها ندهيد و در مقابل به دنبال حل اختلافات سينما و تلويزيون يا جامعه هستيم تا بهترين نشريه و پشتيباني را براي سينماي ايران پيدا كنيم.

این نویسنده خاطرنشان می کند: طبق آیین نامه مصوب اسفند سال گذشته، عدم نمایش همزمان دو فیلم کمدی قانونی بود اما اکنون می بینیم که این اتفاق افتاده است. تصمیم گرفتیم فیلم های خود را بر اساس ریسک و طبق مقررات موجود اکران کنیم در حالی که هنوز در کمیته فرآیند بحثی مطرح نشده است و امیدواریم تا زمانی که فیلم ها شاهد حذف سالن ها و زندگی آنها نباشیم. خارج از سطح فروش خود از صنعت سینما خواهش می کنم در این مورد با وضعیت بدیهی و دقیقی برخورد کنند که قانون حاکم بر سینما است و اجازه جایگزینی فیلم را در زمانی که اکران فیلم های نوروزی به پایان نرسیده است.

انتهای پیام/