اقتصادی

انتشار جدیدترین آمار تعداد میلیونرها و بیلیونرهای ارز دیجیتال در جهان/ بهشت معامله‌گران ارزهای دیجیتال کجاست؟

از زمان ظهور ارزهای دیجیتال به‌عنوان یکی از دارایی‌های مالی، بسیاری از افراد در سراسر جهان ارزهای دیجیتال را به‌عنوان ابزاری جهت معامله در بازار و یا جهت حفظ ارزش، نگهداری کرده‌اند. شرکت هنلی و همکاران که منتشرکننده گزارش ثروت ارز دیجیتال (Crypto Wealth Report) است، به‌تازگی جدیدترین آمار تعداد افراد میلیونر و بیلیونر ارز دیجیتال در ۶ ماه گذشته را در نسخه جدید این گزارش، اعلام کرده است.

گزارش جدید شرکت مشاور هنلی و شرکا که در روز سه‌شنبه هفته جاری منتشر شده، نشان می‌دهد که بیش از ۸۸ هزار میلیونر ارز دیجیتال در جهان وجود دارند و بیش از ۴۰ هزار نفر از افراد مذکور، دارای بیت کوین در پرتفوی سرمایه‌گذاری خود هستند. همچین بر اساس آمار منتشر شده در گزارش ثروت ارز دیجیتال این شرکت، ۴۲۵ میلیون نفر در سراسر جهان از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند.

در میان این میلیونرها، ۱۸۲ نفر سرمایه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار به‌شکل ارزهای دیجیتال را نگهداری می‌کنند. ۷۸ نفر از این افراد، طلای دیجیتال را در پرتفوی سرمایه‌گذاری خود دارند. بر اساس بررسی این شرکت، ۲۲ معامله‌گر بازار ارز دیجیتال در جهان وجود دارند که دارای ثروت بیش از یک میلیارد دلار هستند. از این میان، ۶ معامله‌گر سرمایه خود را به‌صورت بیت کوین نگهداری می‌کنند.

ارز دیجیتال

آمار انطباق کشورها با ارزهای دیجیتال

در یکی از بخش‌های این گزارش سالانه، شرکت هنلی به بررسی میزان انطباق کشورها با ارزهای دیجیتال و به‌وسیله شاخص انطباق مختص به خود پرداخته است. این شاخص عواملی مانند میزان تطبیق شهروندان با ارزهای دیجیتال، وضعیت مالیات‌ستانی، زیرساخت‌های موجود برای ارزهای دیجیتال و دیگر عوامل کارآفرینی و اقتصادی مرتبط را اندازه‌ می‌گیرد.

بر اساس این شاخص، کشور سنگاپور در رتبه اول از لحاظ میزان انطباق با ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. کشورهای سوئیس و امارات متحده عربی به‌ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم این لیست قرار گرفته‌اند. همچنین، ایالات متحده آمریکا، رتبه پنجم و بریتانیا رتبه هفتم را از لحاظ انطباق‌پذیری با این دارایی‌های دیجیتال کسب کرده‌اند.

سنگاپور و امارات متحده عربی؛ بهشت معامله‌گران ارزهای دیجیتال

کشورهای سنگاپور و امارات متحده عربی از لحاظ مالیات‌ستانی، برترین کشورهای لیست بوده‌اند، چرا که هیچ‌گونه مالیاتی از جمله مالیات عایدی بر سرمایه در این دو کشور از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ارزهای دیجیتال اخذ نمی‌شود. با وجود اینکه سوئیس در رتبه دوم لیست قرار داشت، سرمایه‌گذاران بازار رمزارز در این کشور باید میزان دارایی‌ و عواید ناشی از ارزهای دیجیتال را در اظهارنامه مالیاتی سالانه خود ذکر کنند.

۲۲۰۲۲۳

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.